Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Cruise Control IS200

• Bas

Hallo Lexus-“Vrienden”

Sinds Januari ben ik in het bezit van een lexus IS200. Hij bevalt uitstekend, wel jammer dat het me niet lukt om er zuinig mee te rijden. En inmiddels rij ik bijna 25000 km per jaar. Dus duurder dan mijn Carina die ik hiervoor had. Maar goed dat wist ik vooraf.

De grootste minpunt van mijn handgeschakelde auto is dat er geen cruise control op zit. (Wat misschein kan bijdragen aan een wat lager brandstof verbruik). Ik krijg ook vrij snel last van mijn voet als ik mijn gaspedaal constant in dezelfde positie moet houden.

Deze had ik zelf in mijn carina gebouwd. Aangezien mijn lexus me nog te kostbaar is om er zelf aan te gaan sleutelen wil een cruise control laten inbouwen.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die dit ook hebben laten doen op hun IS200. Zo ja waar en bevalt dit goed. Zelf overweeg ik het om het via de dealer te laten doen (Tiemens in Arnhem). Het is natuurlijk nooit zo fraai als een originele (zoals op de automaten versies)

Alvast bedankt,

en met vriendelijke groet,

Bas

• Han

Vorig jaar heb ik het zelfde gedacht. Snelle auto, airco en veel kilometers. Ik rijd iets minder veel (20 000km/j) en daarom dacht ik aan LPG.

Importeur en dealer lopen er niet zo warm voor, maar ik heb toch een advies gekregen om dit bij Mesman in Son te laten inbouwen. Blijkbaar hebben ze daar goede ervaringen en Mesman heeft lange tijd bij Vialle (zat ook in Son) gewerkt.

Kortom ik heb overleg gepleegd en heb LPG (Lpi-systeem van Vialle) laten inbouwen. Dit is een inspuitsysteem, die veel bij Volvo en BMW wordt ingebouwd.

Omdat ik heb gehoord, dat de motor niet zo heel sterk is (hogere temperaturen bij LPG en flink vermogen), heeft het volgende mij over de streep getrokken.

Vanuit Australie hebben ze een olie-inspuitsysteem over genomen. Dat is een bidontank met olie, die via een slang in het inlaatspruitstuk wordt ingespoten. Zelf kan je inspuiting regelen (druppelinfuus per minuut te regelen).

Misschien wat technisch, maar het heet “Flashlube”. Op Belgische sites staat wat informatie.

Ik rijd hier nu al 14 000 km probleemloos mee in 9 maanden.

Over Cruise Control weet ik helaas niets, maar zelf ben ik vorig jaar naar Zuid Frankrijk gereden en na een uur wordt mijn been ook moe. Zelf zet ik dan de stoel iets lager of naar voren. In mijn Nissan had ik dat nooit!

• Bert

Beste Bas,

Ik rijd al sinds 1999 in een Lexus IS200 Executive, met Cruise Control achteraf ingebouwd bij Tiemens in Arnhem. Natuurlijk is standaard (automaat) fraaier. Maar mij bevalt het uitstekend. Rijd echt wel relaxed, en wat het verbruik betreft, alleen op grote afstanden kun je het merken. Dus vraag er maar naar bij Arthur.

Groet,

Bert

• Bas

Hoi Bert,

Wat voor een systeem heb je en welk merk?

Reageert het systeem snel? en is het ook nauwkeurig?

Heb je er een hendel bij of een infra rood bediening op het stuur.

Mijn verbruik in de stad en soms wat snelweg ligt op 1: 9,5

(met moeite overigens)

groeten bas

• Bert

Ha Bas,

Het is een VDO Compact Tempostat dmv een handel. Bevalt prima. Maar het verbruik wat jij noemt haal ik ook (bij grote afstanden). Is normaal volgens mij hoor.

Groet,

Bert

webmaster http://lexus.startpagina.nl

• w220L

1 op 9,5 haal ik ook met mijn LS 400..

En dan moet ik niet eens mijn best doen :-))

• Julius

w220L,

Jij bedoelt vast 1 kilometer of 9,5 liter…;)

Nee hoor geintje maar dat red ik niet met mijn LS. 1 op 8,5 à 1 op 9, dan houdt het wel op. Volgens mij nog keurig trouwens.

Misschien moet ik wat meer mijn best doen haha.

• Julius

“of” moet “op” zijn…

• j.koopman

Die LPG installatie, is dat G3 of G2??