Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

welke banden GS300???

• H. Overwijk

Hoi,

Onlangs heb ik proefgereden in een GS300 van 1999. Zelf ben ik van plan om een GS300 van na de facelift aan te schaffen (model 2001). Tijdens de proefrit overtuigde de GS mij bijna op alle fronten.

De bandenruis vond ik echter storend. Natuurlijk is de GS300 een zeer stille auto waardoor de bandenruis snel zal overheersen. Toch wil ik graag superstille banden onder de auto. De dealer adviseert bridgestone, die ook onder de proefritauto zaten,(weet niet welk type) omdat de combinatie slijtage en bandenruis hier de beste resultaten oplevert. Ik kan me echter voorstellen dat GS-rijders hier andere ervaringen mee hebben.

Zouden jullie je ervaringen met verschillende type banden onder de GS kenbaar willen maken. Ik ben erg benieuwd.

Oh ja, ik heb buitenlandse forums gecheckt en dunlop, avon en goodyear werden vaak genoemd……….

• Han

De IS 200 is ook vrij stil en ik kreeg bij de dealer ook het advies om Bridgestone eronder te zetten. Ze hebben een V-profiel en hebben een hele goede wegligging.

Ik heb de Potenza (bochtvastheid) er onder zitten.

BMW heeft vaak de Bridgestone Turanza eronder zitten. Ook goed getest in de laatste Consumentengids voor 195 banden.

Michelin zou ik er niet onder zetten. De dealer heeft verhalen verteld over bandenwissels (ander merk), omdat je duidelijke afrolgeluiden hoort.

• H. Overwijk

Is het niet zo dat bridgestone wordt geadviseerd omdat bridgestone en Lexus een overeenkomst hebben??

Volgens mij is het ook zo dat banden met een V-profiel per definitie meer lawaai maken dan een band met een ander (blokjes-) profiel…….

Kom op mensen!!! Meer ervaringen graag!!!

• Julius

Meer ervaringen……wel misschien heb je wat aan mijn ervaringen over mijn LS. Hier zitten Dunlops onder en dat bevalt uitstekend. SP 2000 E geloof ik zo uit mijn hoofd. Ik weet natuurlijk niet of deze onder een GS passen of goed bevallen maar misschien een alternatief?

Zie andere LS-banden-ervaringen onder het topic “Banden LS400”, een stukje lager op de startpagina.

Groeten Julius

• Christ

Michelin Premacy banden bevallen prima onder de GS300. Als je echter voor het optimale resultaat wil gaan, moet je Yokohama Decibel-banden monteren. Dit scheelt behoorlijk t.o.v. de tot nu toe gemonteerde banden. Over de levensduur van de Decibel-banden is nog weinig bekend, maar van wat ik tot nu toe heb gezien wijkt dit niet af van het gebruikelijke.

Gebruik NOOIT banden met een V-profiel onder een GS300! Na 5000 km krijg je dan bijgeluid, wat (afhankelijk van het merk) zelfs de indruk kan geven van een kapot wiellager.Julius schreef:

>

> Meer ervaringen……wel misschien heb je wat aan mijn

> ervaringen over mijn LS. Hier zitten Dunlops onder en dat

> bevalt uitstekend. SP 2000 E geloof ik zo uit mijn hoofd. Ik

> weet natuurlijk niet of deze onder een GS passen of goed

> bevallen maar misschien een alternatief?

>

> Zie andere LS-banden-ervaringen onder het topic "Banden

> LS400", een stukje lager op de startpagina.

>

> Groeten Julius

• Jeroen van Veldhuizen

Beste heer Overwijk,

Zelf ben ik nu 2,5 jaar in het bezit van een laatstse type GS300 en heb veel gexperimenteerd met banden, aangezien mijn vorige IS200 ook met Bridgestone Potenza RE040 waren uitgerust dacht ik een goede koop te doen, echter ik kocht de Potenza S03 Pole Position wat een ramp!!! Wegligging een 10! Geluid en trillen ook een 10!! (En dat voor een band voor de echte scheurneuzen)

Na een jaar van ellende, deze banden weggegooid en nu Dunlop Sportmax (standaard maat) , een verademing! Goede wegligging en remcapaciteit en toch nog comfort omdat ze stil zijn.

Echter geen wegligging als de Bridgestones!

Ik kan voor de zomer de Dunlops aanraden, voor de winter kies ik voor de Pirelli Snow Sport, een heerlijke band met heel veel grip.

Dat verhaal over de Bridgestones af leverancier klopt niet, Louwman is importeur van Yokohama en inderdaad, soms zag je deze terug bij nieuw leveringen. Mijn auto ook afgeleverd met Yokohama; Advan, ook geen verkeerde band hoor!

groet

Jeroen van VeldhuizenH. Overwijk schreef:

>

> Is het niet zo dat bridgestone wordt geadviseerd omdat

> bridgestone en Lexus een overeenkomst hebben??

> Volgens mij is het ook zo dat banden met een V-profiel per

> definitie meer lawaai maken dan een band met een ander

> (blokjes-) profiel…….

>

> Kom op mensen!!! Meer ervaringen graag!!!

• rogier

Het verhaal van Christ kan ik onderschrijven, decibel banden van Yokohama zijn zeer stil! Alleen als de auto enigetijd heeft stil gestaan duurt het 2 a 3 km rijden voordat de banden weer mooi rond zijn.

Het V-profiel verhaal is ook waar, maak ik zelf mee, vandaar dat ik mijn banden ga vervangen. Aangezien ik 18inch wielen heb ben ik absoluut niet uit welke banden ik moet aanschaffen (geen V-profiel). Wie kan mij helpen bij een banden keus, ik overweeg tot nu de Michelin Pilot Sport 2 (Premacy..wordt niet in 18inch gemaakt).

Hoop op veel reacties.

Gr. Rogier

• Jacco

ER is maar 1band voor de IS200/300 en dat is de Potenza S-03! De GS300 werkt zeer goed met Yokohama's Db band.

• wim

ben in het bezit van een 2001 gs430 met bridgestone potenza 18 inch.

keihard door harde stugge zijkanten, onvoorstelbaar spoorgevoelig, stuur kan soms zelfs uit je handen slaan, rechts was een fuseekogel kapot, hij rammelde dat het een lieve lust was, en op dit moment klikkert er wat in het stuur bovenin.

het rijdt niet fijn, het stuurd zwaar, is onveilig en alles rammeld los of gaat kapot

meerdere malen ook laten uitbalanceren aan de voorwielen, na een 135000km

beurd kan het opnieuw want ze trillen weer bij 100 km.

dit is bij vredestein bij konstruktie bekend want men onderzoekt elkaars banden.

het is een genot om de winterbanden er weer onder te zetten, je weet niet wat je

aangaat, voortreffelijk.Het is sportief, het oogt, de naam zegt het al, maar dat is dan ook alles.

ik denk dat lexus, en daar ben ik een groot liefhebber van, voor comfort moet kiezen en daar past bridgestone helaas niet bij.

wel kwam mij ter ore dat de heer louwman mogelijk aandelen van dit merk zou bezitten.

ik bezin mij nog wat te doen, hoop dat u er wat aan heeft.H. Overwijk schreef:

>

> Hoi,

>

> Onlangs heb ik proefgereden in een GS300 van 1999. Zelf ben

> ik van plan om een GS300 van na de facelift aan te schaffen

> (model 2001). Tijdens de proefrit overtuigde de GS mij bijna

> op alle fronten.

> De bandenruis vond ik echter storend. Natuurlijk is de GS300

> een zeer stille auto waardoor de bandenruis snel zal

> overheersen. Toch wil ik graag superstille banden onder de

> auto. De dealer adviseert bridgestone, die ook onder de

> proefritauto zaten,(weet niet welk type) omdat de combinatie

> slijtage en bandenruis hier de beste resultaten oplevert. Ik

> kan me echter voorstellen dat GS-rijders hier andere

> ervaringen mee hebben.

>

> Zouden jullie je ervaringen met verschillende type banden

> onder de GS kenbaar willen maken. Ik ben erg benieuwd.

>

> Oh ja, ik heb buitenlandse forums gecheckt en dunlop, avon en

> goodyear werden vaak genoemd……….