ben in het bezit van een 2001 gs430 met bridgestone potenza 18 inch.
keihard door harde stugge zijkanten, onvoorstelbaar spoorgevoelig, stuur kan soms zelfs uit je handen slaan, rechts was een fuseekogel kapot, hij rammelde dat het een lieve lust was, en op dit moment klikkert er wat in het stuur bovenin.
het rijdt niet fijn, het stuurd zwaar, is onveilig en alles rammeld los of gaat kapot
meerdere malen ook laten uitbalanceren aan de voorwielen, na een 135000km
beurd kan het opnieuw want ze trillen weer bij 100 km.
dit is bij vredestein bij konstruktie bekend want men onderzoekt elkaars banden.
het is een genot om de winterbanden er weer onder te zetten, je weet niet wat je
aangaat, voortreffelijk.Het is sportief, het oogt, de naam zegt het al, maar dat is dan ook alles.
ik denk dat lexus, en daar ben ik een groot liefhebber van, voor comfort moet kiezen en daar past bridgestone helaas niet bij.
wel kwam mij ter ore dat de heer louwman mogelijk aandelen van dit merk zou bezitten.
ik bezin mij nog wat te doen, hoop dat u er wat aan heeft.H. Overwijk schreef:
>
> Hoi,
>
> Onlangs heb ik proefgereden in een GS300 van 1999. Zelf ben
> ik van plan om een GS300 van na de facelift aan te schaffen
> (model 2001). Tijdens de proefrit overtuigde de GS mij bijna
> op alle fronten.
> De bandenruis vond ik echter storend. Natuurlijk is de GS300
> een zeer stille auto waardoor de bandenruis snel zal
> overheersen. Toch wil ik graag superstille banden onder de
> auto. De dealer adviseert bridgestone, die ook onder de
> proefritauto zaten,(weet niet welk type) omdat de combinatie
> slijtage en bandenruis hier de beste resultaten oplevert. Ik
> kan me echter voorstellen dat GS-rijders hier andere
> ervaringen mee hebben.
>
> Zouden jullie je ervaringen met verschillende type banden
> onder de GS kenbaar willen maken. Ik ben erg benieuwd.
>
> Oh ja, ik heb buitenlandse forums gecheckt en dunlop, avon en
> goodyear werden vaak genoemd……….