Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

lexus v. Dorst

• Henny

Ze staan er weer mooi op, de firma v.Dorst uit Breda, lees het artikel in autoweek nr.18, zelfs Beun de Haas kan hier nog iets van leren !

Dit verhaal staat nog in schril contrast met mijn ervaringen met deze firma.

Ook ik kocht een LS 400 bij deze firma met maar liefst 3 jaar garantie.

Deze garantie schijnt te VERVALLEN op het moment dat er mankementen aan de auto ontstaan.

Ik laat de details maar even achterwegen omdat dit anders zo'n ellelang verhaal wordt, maar mocht u het echt willen weten dan vertel ik het u graag.

Na twee jaar “ garantie” bij van Dorst, ben ik in overleg met de importeur voor de rest van de garantie en onderhoud naar Thiemens in Arhem gegaan en bijvoorbeeld het probleem met de stuurverstelling, wat naar 10 pogingen van v. Dorst nog steeds niet opgelost was, werd in 1 keer opgelost , het trillen wat de auto ruim een jaar deed , ja u raad het al, in 1 keer opgelost !

mvg

Henny

• roger

had graag Uw verhaal omtrent de service bij v. Dorst graag gelezen,

Omdat ik in februari 2005 een IS 200 aldaar heb gekocht.

Hierbij kreeg ik ook 3 jaar garantie.

Om niet voor een onaangename verrassing tekomen te staan, als ik problemen zou kunnen krijgen.

b.v.d RogerHenny schreef:

>

> Ze staan er weer mooi op, de firma v.Dorst uit Breda, lees

> het artikel in autoweek nr.18, zelfs Beun de Haas kan hier

> nog iets van leren !

> Dit verhaal staat nog in schril contrast met mijn ervaringen

> met deze firma.

> Ook ik kocht een LS 400 bij deze firma met maar liefst 3 jaar

> garantie.

> Deze garantie schijnt te VERVALLEN op het moment dat er

> mankementen aan de auto ontstaan.

> Ik laat de details maar even achterwegen omdat dit anders

> zo'n ellelang verhaal wordt, maar mocht u het echt willen

> weten dan vertel ik het u graag.

> Na twee jaar “ garantie” bij van Dorst, ben ik in overleg met

> de importeur voor de rest van de garantie en onderhoud naar

> Thiemens in Arhem gegaan en bijvoorbeeld het probleem met de

> stuurverstelling, wat naar 10 pogingen van v. Dorst nog

> steeds niet opgelost was, werd in 1 keer opgelost , het

> trillen wat de auto ruim een jaar deed , ja u raad het al, in

> 1 keer opgelost !

>

> mvg

>

> Henny

• Han

Graag wil ik reageren op de ervaringen bij van Dorst en Thiemens.

Allereerst zijn de reakties uiterst subjectief.

Zelf heb ik alleen ervaring bij van Dorst, omdat ik mijn Lexus particulier gekocht heb.

Allereerst garantie/coulance. Het bekende verhaal. Garantie op CD-speler normaal 3 jaar. Echter na vele klachten is de garantie opgeschroefd tot 5 jaar, alleen LET OP bij een ERR3-klacht.

Zo niet, dan nop! Ik had geen ERR3 klacht, maar ERR1. En ondanks de fragiele bouw en daarmee kwetsbare staat, vis je achter het net.

Gewoon een ruilapparaat van 800 Euro of 2100………….Euro neertellen voor een nieuwe. Nou ja!

Over Louwman in Breukelen hoor ik ook veel negatieve verhalen en wie schiet eruit?

Tiemens in Arnhem.

Daarom vind ik het fijn, dat er eind van het jaar extra dealerschappen worden geopend, o.a. in Eindhoven.

Dan kan je zelf kiezen waar je naar toe gaat!

• Henny

Hallo , Het verhaal over mijn ervaringen met v. Dorst is te lang voor dit prikbord, als je het echt wil weten klik dan even op (info) achter mijn naam dan krijg je mijn e-mail adres , stuur dan jouw e-mail adres en ik mail je dan het hele verhaal

mvg,

Henny

• w220L

Tiemens komt vaak goed uit tevredenheidsonderzoekjes…..

En toch maakt het deel uit van de Louwman Retail organisatie…..

Het kan dus wel. ( overigens komt mijn LS 400 ook bij Tiemens vandaan)

• TJA

Het artikel in Autoweek gaat meer over de slechte dealer dan over de kwaliteit van Lexus…..

• Henny

TJA , dat klopt, het gaat ook over een slechte dealer.

• Ninosins

Henny,

Ik heb je gemaild wil nu wel erg graag weten wat Van Dorst heeft gedaan.

• gj vereggen

graag wil ik ook even iets vetellen over garage van dorst

ik had een is 200 gekocht van 1 jaar oud, na 1maand was mijn autoradio kapot,

ik kreeg meteen een nieuwe aangeboden.

na 2 jaar en 7 maanden ging hij weer kapot ook dat was geen probleem,

er werdt meteen weer een nieuwe geplaatst.

dat kan ook bij de firma VAN DORST.BREDA

• Pos

Hallo Henny,

Het is jammer dat je zulke slechte ervaringen met van Dorst hebt.

Ik heb andere ervaringen met de firma van Dorst, ik kocht daar 6 jaar geleden mijn eerste Lexus LS400 met 3 jaar garantie en 180.000 km op de teller. Na het eerste jaar ging de stuurbekrachtigingspomp kapot en die werd zonder enige rekening vervangen.

Na twee en half jaar was er een probleem met de remklauwen voor, die sloegen vast, wat ook een bekend probleem schijnt en ook dat werd volledig onder garantie vervangen. Na 3 jaar kocht ik mijn tweede Lexus LS400 met drie jaar garantie en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dat een auto is waar nog minder problemen mee zijn. Tijdens de tweede APK werd een probleem met een stuurstang ontdekt en ook die is volledig onder garantie vervangen.

Dat Tiemens een goede dealer is staat wat mij betreft buiten kijf, maar persoonlijk heb ik geen slechte ervaringen met van Dorst integendeel.

Voor de beeldvorming is het denk ik goed dat ook deze ervaringen op dit forum worden gemeld.

Groeten,

Pos