Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

GS300 T3

• Ironman

Beste Lexus vrienden,

Ik heb ff een vraagje,.. ik heb op het oog een Lexus GS300 T3 bouwjaar 1997, full options. Nu heb ik wat vragen hierover…

waar staat de T3 voor? en deze auto staat te koop voor zo'n 13.000 Euro, is deze het nog wel waard? KM stand is 80.000. Want ik zou ook graag een navigatie systeem willen inbouwen. maar ik weet ff niet hoe ik dat zou moeten klaarspelen.

Of vinden jullie dat ik nog verder zou moeten kijken voor een GS serie vanaf het jaar 98 en 99? want wat ik zie is dat de KM stand vrij hoog is voor deze series Tegen de 140.000 KM of hoger,… Is dit dan wel een optie, want dan zou er een ingebouwde navigatiesyteem bij zitten.

ff jullie mening…

Gr.

Ironman

• Ruben

Hoi Ironman,

Ik weet niet exact waar T3 voor staat maar volgens mij is die uitvoering wat sportiever uitgevoerd (meer Pk's en sportiever uiterlijk)

Ik heb een GS300 uit 1995 gehad en heb nu een GS300 uit 1998. Ik zou absoluut voor het model 98 gaan ! Een Lexus is een echte kilometervreter en kan makkelijk 300.000 of meer op de teller hebben. Er zijn via marktplaats en via autotrader diverse modellen uit 1998 te vinden voor rond de € 15.000. Inderdaad wat meer kilometers op de teller maar ach…. Een Lexus moet je niet kopen voor je inruilwaarde, die is gewoon erg laag. Zeker oudere modellen…. en zeg nou zelf, 80.000 voor een Lexus van 1997 ? Dan is er 10.000 per jaar mee gereden of er is met de teller geknoeid !

Mijn advies, ga zeker voor het nieuwere model, is veel mooier, technisch beter en die kan je over een paar jaar makkelijker verkopen dan een ouder model !

Verder adviseer ik om altijd een auto voor aankoop te laten keuren door een onafhankelijke garage of ANWB zodat je niet straks met een hoop kosten komt te zitten.

Succes met zoeken !

• Pos

Ironman,

Kan mij wel aansluiten bij Ruben, ik vind 80.000 kilometer voor een T3 (een echte rijdersauto) wel weinig. Kan van een oud baasie zijn geweest, maar toch.

Klopt de NAP van de auto ??

Wat ik niet deel met Ruben is dat de GS300 van 1998 veel mooier zou zijn, ik vind juist het Italiaanse ontwerp van Italdesign van de eerste GS300 erg mooi.

Maar ja smaken verschillen (gelukkig), Ruben heeft ervaring met beide auto's, ik vond destijds dat de GS300 (zonder T3) met de 3 liter motor toch wel aardig aan de jas moest worden getrokken. Ik begreep toen wel waarom ze met een T3 kwamen. Ik doel dan niet zozeer op de topsnelheid, maar het gemak waarmee de auto gereden kon worden. Maar begrijp me goed de eerste GS300 is beslist geen verkeerde auto.

Ik zou de T3 ook zeker laten keuren.

Groeten en succes met zoeken,

Pos

• Ironman

Hey jongens hartstikke bedankt voor jullie commentaar.

ik denk inderdaad dat het belangrijk is dat ik de T3 laat keuren en tevens de NAP laat nakijken!

Ik kan weer verder!

Ironman

• JCB

T3 staat voor een extra sportief uiterlijk van de GS-300. Velgen, kleur en interieur.

Je moet vooral even op de velgen letten, als dat nog de orginele zijn moet je zeker even kijken of ze rond zijn ze zijn namelijk nogal zacht en dus gevoelig voor elke stoeprand !!!

JCB.

• ernst

Lexus GS 300 TIII

Beste Ironman.

Ik ben sinds 6 weken eigenaar van een TIII.

Het is een super auto maar er zijn ook nadelen………

Deze uitvoering is na aflevering in europa door TTE in duitsland onderhanden genomen.

De onderstaande punten zijn aangepast :

- 30 mm verlaagd in combinatie met een sportonderstel

- de vering is dus stugger

- roestvrijstalen sportuitlaatsysteem en een ander luchtfilterconstructie

- vermogenswinst circa 7 kW

- speciale TTE velgen met voor 245/35-ZR18 en achter 275/35-ZR18

- geen chromen randen rond de grille maar in carroseriekleur

- geen chromen randen rond de ramen

- TIII type aanduiding op de achterklep

De auto die jij op het oog hebt staat waarschijnlijk in Geleen.

Deze staat al 16 maanden te koop.

De prijs van 13000 kan nog wel wat lager. Op deze auto zitten niet de speciale velgen.

Ik heb nog wel wat tips en ervaringen voor je.

Mail het telefoonnummer waarop ik je kan bereiken.

Groet, Ernst

• ninosins

Zijn er ook foto's van deze GS300 T3 kan ik ben nu wel erg benieuwd via google kon ik niets vinden??ernst schreef:

>

> Lexus GS 300 TIII

>

> Beste Ironman.

>

> Ik ben sinds 6 weken eigenaar van een TIII.

> Het is een super auto maar er zijn ook nadelen………

>

> Deze uitvoering is na aflevering in europa door TTE in

> duitsland onderhanden genomen.

>

> De onderstaande punten zijn aangepast :

>

> - 30 mm verlaagd in combinatie met een sportonderstel

> - de vering is dus stugger

>

> - roestvrijstalen sportuitlaatsysteem en een ander

> luchtfilterconstructie

> - vermogenswinst circa 7 kW

>

> - speciale TTE velgen met voor 245/35-ZR18 en achter

> 275/35-ZR18

>

> - geen chromen randen rond de grille maar in carroseriekleur

>

> - geen chromen randen rond de ramen

>

> - TIII type aanduiding op de achterklep

>

> De auto die jij op het oog hebt staat waarschijnlijk in Geleen.

>

> Deze staat al 16 maanden te koop.

>

> De prijs van 13000 kan nog wel wat lager. Op deze auto zitten

> niet de speciale velgen.

>

> Ik heb nog wel wat tips en ervaringen voor je.

>

> Mail het telefoonnummer waarop ik je kan bereiken.

>

> Groet, Ernst

• ninosins

Is er een website waar deze GS300 T3 in Geleen staat?? Met foto's het liefst

Ziet er toch wat strakker uit dan een “normale” GS300

Wil namelijk mijn IS200 verkopen en een wat oudere auto rijden en deze T3 staat nu op mijn verlanglijstje denk ik.

• ninosins

HEb de website gevonden. MAar de kleur is rood en hij heeft wel erg weinig km's gelopen. Ik vind 79.000 km wel erg weinig voor een auto van dat bouwjaar er gaan dan toch wel wat belletjes rinkelen bij mij.

De kleur rood is ook niet echt de mooiste vind ik. Zwart staat de T3 beter vind ik.