Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Banden LS400

• Pos

Vraagje aan de kenners.

De voorbanden van mijn LS400 beginnen zo zachtjes aan vervanging toe te komen.

Ik rijd nu met Dunlop SP D8Z 225/60 R16, maar ik begrijp uit de berichtgeving dat deze band niet meer leverbaar is.

Heb even bij Dunlop gekeken maar ik zag geen hoge snelheidsband in deze maat meer, maar misschien heb ik niet goed gekeken.

Veel auto's rijden op Pirelli 6000, hebben jullie hiermee ervaring ??

Wat voor banden rijden jullie bij de LS400.

Ik wil graag op de orginele velgen blijven rijden, dus ik zit vast aan deze maat.

Groeten,

Pos

• Ruben

Beste Pos,

Welke banden voor jou auto het beste zijn weet ik niet, ik heb zelf een GS300 met Continental Premium Contact eronder (2 weken oud). Ben er zeer tevreden over. Op internet zijn er diverse testrapporten beschikbaar maar zijn vaak van andere maten dan wij nodig hebben.

TIP: Voordat je ergens banden koopt, kijk eerst op www.autobandenmarkt.nl. Hier staan alle banden op vermeld en tegen hele lage prijzen. Je kunt ze uiteraard via hun bestellen, maar ook deze prijsopgave meenemen naar je eigen bandenzaak (de Sprint oid). In mijn geval kwamen ze, na even moeilijk doen en overleggen, op ongeveer dezelfde prijs als via internet.

Zeker met de bandenmaat voor een Lexus kan je dit heel veel geld besparen ! In mijn geval heeft het me ongeveer € 300 bespaard voor 4 banden !

• Julius

Hoi Pos,

Vorig jaar waren twee banden op mijn LS aan vervanging toe. Op advies van mijn dealer heb ik er Dunlop SP SPORT 2000E onder laten zetten. Dit is volgens hen de opvolger van de Dunlop SP D8Z 225/60 R16, die ik nog om de voorbanden heb zitten.

Overigens is dit ook het advies dat www.dunlop.nl via de “tyremanager” aangeeft voor de LS. Snelheidsaanduiding weet ik zo niet maar in elk geval géén Z. In hoeverre dit anders is dan de Z-band weet ik niet. Ik heb er in ieder geval al een lange reis met geregeld 250+ mee afgelegd en de banden hebben zich goed gehouden dus dat zit wel snor :-)

Verder bevalt de band mij goed. Alleen is de tractie met nat wegdek lastig maar dat heeft meer met het vermogen op de achterwielen te maken dan met de band op zich denk ik.

Ik zag ook de Dunlop SP Sport 9000 staan (in W, Y, Z) die ik om te zien mooier vind. In hoeverre deze “beter” is weet ik niet.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zodra ik mijn auto terug heb (staat nu bij de dealer) laat ik je nog even weten welke snelheidsaanduiding er op staat.

Groeten Julius

• Pos

Ruben en Julius,

Allereerst bedankt voor de informatie. Ik ben toevallig afgelopen woensdag nog bij de Lexus dealer in Arnhem geweest en zij hadden goede ervaringen met de nieuwe Bridgestones.

Continental, Pirelli en Dunlop vonden ze ook goed, alleen sommige banden schijnen na verloop van tijd wat meer lawaai te kunnen maken.

Tja en een LS400 is natuurlijk wel erg stil.

Ruben je hebt overigens gelijk met wat shoppen kun je veel geld besparen.

Ik rijd in Duitsland eigenlijk nooit harder dan 200 kilometer maar hecht gelet op de slechte wegen en bospaden bij mij in de buurt ook wel wat aan een band die bij regen wat meer grip geeft.

Toen ik in Arnhem was reden ze net een LS430 president op de brug, die is toch ook werkelijk wel akelig stil, ook aan de buitenkant !

Groeten,

Pos

• H. Westerveld

Hallo Pos,

De keus van banden is heel persoonlijk, onder mijn LS heb ik michelin en deze bevallen mij zeer goed, de keus van het merk banden lijk mij dan ook niet zo belangrijk, zolang het een van de topmerken betreft, ik denk dat de topmerken niet voor elkaar onderdoen, wat wel belangrijk is, is dat je een band kiest die geschikt is voor de snelheid die de auto kan bereiken, of je dat nu rijd of niet, in Nederland wordt hier niet zo opgelet maar bijvoorbeeld in Duitsland kan je goed in de problemen komen als je op een of andere manier bij een ongeluk betrokken raakt en je niet de juiste type banden onder je auto hebt.

mvg.

Henny

• Julius

De Dunlop SP Sport 2000 E die ik er onder heb liggen hebben de snelheidsindicatie V, dus t/m 240 km/h. Vind ik wel een beetje vreemd want de officiële top is 250 maar hij gaat nog wel wat harder. Ik hoop maar dat er genoeg marge in zit…

Groeten Julius