Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Red Carpet treatment bij niet-dealer Lexus?

• Michel

Hoi,

ik overweeg de aanschaf van een Lexus IS200 automaat; sinds ik een proefritje heb gemaakt ben ik verkocht! Nu de Lexus nog… :-)

Ik heb een exemplaar gezien met een mooie kilometerstand en een prijs die bij mijn portemonnee past. Hij staat echter bij een niet-Lexus dealer (de dealer is echter wel een officiële merkdealer van een ander merk, Bovag/NAP-lid, enz.).

Weet iemand of de Red Carpet treatment nog van toepassing is op zo'n auto als ik hem voortaan wel bij een officiële Lexus dealer in onderhoud breng? De Lexus garanties zijn naar ik aanneem niet meer van toepassing, ook al is de auto jonger dan 8 jaar en < 150000km?

BVD, gr. Michel

• Jan

Michel volgens mij heb je geen recht op red carpet treatment als je een Lexus koopt bij een niet Lexus dealer, ik zou toch nog eens in overweging nemen om een auto bij de dealer te kopen.

Groet Jan.

• Theun

Red carpet treatment geld alleen voor auto's die bij de dealer zijn gekocht, dit geld ook voor de premium warranty. ( garantie ).

Je kan beter iets meer uitgeven en je auto bij een dealer kopen, dan weet je zeker dat het goed zit met de auto.

Zie onderstaande link voor de red carpet voorwaarden.

http://www.lexus.nl/red_carpet/index.asp

Theun

• Julius

Volgens mij wel. Heb dat namelijk wel eens nagevraagd. De dealer die ik gevraagd heb gaf aan dat ze de auto eerst willen keuren. Bij “goedkeuring” (weet niet wat dat precies inhoudt maar goed) nemen ze de auto op in hun klantenbestand en kom je vervolgens in aanmerking voor de red carpet treatment.

Wellicht is dit verschillend per dealer dus als ik jou was zou ik de dealer gewoon bellen waar je je auto in onderhoud wil doen en de vraag stellen.

Groeten Julius

PS misschien wil je hem wel laten keuren door een dealer voor aanschaf?

• Michel

Hallo Julius,

ik hoopte al zoiets; uit de voorwaarden op de R.C.T. pagina van de Lexus website maak ik niet op dat de auto gekocht moet zijn bij een Lexus dealer.

Het is idd een goed idee om de auto eerst te laten keuren, bedankt voor de tip!

gr. Michel