Even een trieste mededeling. Sinds twee maanden ben ik de eigenaar van een Lexus IS200 uit 2000.Deze auto heeft amper 60.000 km gelopen. Deze auto is tot vandaag altijd nog bij de dealer onderhouden geweest (Louwman Breukelen).
De laatste tijd had ik het vermoeden dat de auto meer brandstof ging verbruiken dan normaal en daarbij werden de velgen snel zwart. Deze waren ook moeilijk schoon te maken.
Helaas hoor je niet elk piepje in de goed geisoleerde lexus. Toevallig had ik een keer mijn raam open en hoorde tijdens het rijden een piepend geluid. Toen ik uitstapte en mijn hand verbrandde aan de velg werd mij snel duidelijk dat er een probleem was met het remsysteem. Met dat gegeven ben ik naar de dealer gegaan (Tiemens in Arnhem). Zij vertelde mij dat de linker voorrem vast zat en dat de rem rechtsvoor ook aanliep. Met als gevolg dat ik nieuwe remblokken, schijven moet aanschaffen en ook de remklauwen moeten worden gereviseerd. Kosten zo'n 700 euro.
Het ergste van alles is dat ik het mezelf bijna verwijt dat ik het niet eerder heb ontdekt. Ook vraag ik me nu af hoe vast hebben ze gezeten toen ik de auto kocht (2 maanden geleden). Is het geleidelijk gegaan waardoor ik de vermogensreductie
niet kon opmerken? Verder hoop ik ook dat de koppeling hierdoor niet teveel is beschadigd.
Ik heb nog steeds het vertrouwen dat ik een goede auto heb en dat ik nu gewoon pech heb.