Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Dealer-ervaring

• Harm

Ruim een jaar geleden kocht ik een GS300 ' 94 bij Tiemens in Arnhem.

Wat opviel was dat de auto vrij veel olie verbruikte maar wel binnen de marges van het aanvaardbare bleef.

Ongeveer 7 maanden na aankoop (buiten de garantieperiode) maakte de auto bij stuurbewegingen een vreemd geluid. Pomp van de stuurbekrachtiging bleek op het punt van instorten te staan. Werd door Tiemens gerepareerd met een aanzienlijke korting op de reparatiekosten (coulance-regeling)

November brak het binnenwerk van de handgreep van het rechterachterportier spontaan af. Reparatiekosten ruim ? 100,=

December jl begon het lampje van de TRC onder het rijden spontaan te branden, gevolgd door het lampje TRC OFF.

Na enig zoeken door de monteurs bleek dat de computer die o.a. TRC aanstuurd defect was, tevens had men een lekke koppakking geconstateerd. Totale reparatiekosten ruim ? 3200,= .

Ik gaf aan bij Tiemens dat ik even wilde nadenken of ik repareren voor een dergelijk bedrag wel een optie vond omdat ik het vertrouwen in de auto kwijt was.

Men bood mij direct een vervangende auto aan (gratis) ondanks het feit dat ik nog geen opdracht tot reparatie verstrekt had.

Tevens werd na enig praten een aanbod gedaan van een korting op de reparatie ten bedrage van ? 1000,= (wederom coulance).

Uiteindelijk heb ik aangegeven reparatie geen optie te vinden omdat er al teveel incidenten op rij hadden plaatsgevonden.

Vervolgens zijn we in de onderhandeling gegaan over de aanschaf van een andere (jongere) GS300.

Tiemens gaf aan tot een oplossing naar wederzijdse tevredenheid te willen komen en bood een meer dan redelijke inruilprijs voor mijn oude GS.

Sinds een week beschik ik nu over een GS300 ' 98, full option met 125.000 km op de teller en heb weer dat ondefinieerbare “Lexus-gevoel”.

Tussen constateren van het probleem tot afleveren van de nieuwe auto heeft 4 weken gezeten en gedurende deze tijd heb ik van Tiemens gratis de beschikking gehad over een gloednieuwe IS 200.

Om een eind te breien aan een lang verhaal: Als er 1 dealer in Nederland is die het woord “SERVICE” niet alleen met hoofdletters schrijft maar ook in de praktijk brengt dan is het Tiemens in Arnhem wel.

Ik zou iedereen die overweegt om een Lexus aan te schaffen dan ook willen adviseren om de rit naar Arnhem te maken. Met de kwaliteit van de occassion kun je in zijn algemeenheid wel eens pech hebben maar mocht dat een keer voor komen dan ben je bij Tiemens in ieder geval verzekerd van een oplossing.

gr

Harm

• ninosins

Harm,

In een woord geweldig! Tiemens Arnhem heeft een geweldige naam, ik heb de fout gemaakt om mijn Lexus IS200 bij Louwman breukelen te kopen. Dit doe ik dus echt nooit meer mijn volgende lexus wordt bij Tiemens gekocht al ben ik wat eurootjes meer kwijt.

Sterker nog zodra mijn garantieperiode bij Louwman voorbij is dan wil ik mijn lexus door tiemens laten onderhouden.

• joe

jammer voor jouw, Tiemens is van de Louwman groepninosins schreef:

>

> Harm,

>

> In een woord geweldig! Tiemens Arnhem heeft een geweldige

> naam, ik heb de fout gemaakt om mijn Lexus IS200 bij Louwman

> breukelen te kopen. Dit doe ik dus echt nooit meer mijn

> volgende lexus wordt bij Tiemens gekocht al ben ik wat

> eurootjes meer kwijt.

> Sterker nog zodra mijn garantieperiode bij Louwman voorbij is

> dan wil ik mijn lexus door tiemens laten onderhouden.

• Harm

Klopt Joe, Tiemens is inderdaad sinds enige tijd onderdeel van de Louwman-groep. Personeel is gewoon hetzelfde gebleven en op het gebied van service en klantgerichtheid is geen enkele concessie gedaan.

gr

Harm

• ninosins

Dat Tiemens onderdeel van Louwman is zegt niets over de service en klantvriendelijkheid. Kijk maar eens naar de ervaringen van Harm. Dat zul je dus echt niet bij Louwman breukelen krijgen. Ik ben echt niet de enige die geen hoge pet opheeft van Louwman. Maar ja dat zijn allemaal simpele IS200 rijders.

• GS 300

Zelfde ervaring in Breukelen wat een kloothommels daar, als je in je werkkloffie naar binnen stapt helpen ze je gewoon niet die eikels, eerste IS 200 dan maar bij Louwman in Den haag gekocht en de GS bij toyota van Ekris in Maarssen, geen red carpet treatment bij van Ekris maar goede service en normale mensen, daar laat ik dan liever tienduizenden euros achter. Kortom EIKELS in Breukelen.

GS 300

• Peter

ninosins,

Je hoeft niet te wachten tot je garantie over is.

Ze zijn beide van Louwman, dus de kosten kunnen ze altijd bij de ander verhalen.

Vraag bij Tiemens of ze je garantie willen overnemen, grote kans dat ze dit wel doen.(zeker als je uitlegt hoe je te spreken bent over Breukelen).

Groet, Peter.