Ruim een jaar geleden kocht ik een GS300 ' 94 bij Tiemens in Arnhem.
Wat opviel was dat de auto vrij veel olie verbruikte maar wel binnen de marges van het aanvaardbare bleef.
Ongeveer 7 maanden na aankoop (buiten de garantieperiode) maakte de auto bij stuurbewegingen een vreemd geluid. Pomp van de stuurbekrachtiging bleek op het punt van instorten te staan. Werd door Tiemens gerepareerd met een aanzienlijke korting op de reparatiekosten (coulance-regeling)
November brak het binnenwerk van de handgreep van het rechterachterportier spontaan af. Reparatiekosten ruim ? 100,=
December jl begon het lampje van de TRC onder het rijden spontaan te branden, gevolgd door het lampje TRC OFF.
Na enig zoeken door de monteurs bleek dat de computer die o.a. TRC aanstuurd defect was, tevens had men een lekke koppakking geconstateerd. Totale reparatiekosten ruim ? 3200,= .
Ik gaf aan bij Tiemens dat ik even wilde nadenken of ik repareren voor een dergelijk bedrag wel een optie vond omdat ik het vertrouwen in de auto kwijt was.
Men bood mij direct een vervangende auto aan (gratis) ondanks het feit dat ik nog geen opdracht tot reparatie verstrekt had.
Tevens werd na enig praten een aanbod gedaan van een korting op de reparatie ten bedrage van ? 1000,= (wederom coulance).
Uiteindelijk heb ik aangegeven reparatie geen optie te vinden omdat er al teveel incidenten op rij hadden plaatsgevonden.
Vervolgens zijn we in de onderhandeling gegaan over de aanschaf van een andere (jongere) GS300.
Tiemens gaf aan tot een oplossing naar wederzijdse tevredenheid te willen komen en bood een meer dan redelijke inruilprijs voor mijn oude GS.
Sinds een week beschik ik nu over een GS300 ' 98, full option met 125.000 km op de teller en heb weer dat ondefinieerbare “Lexus-gevoel”.
Tussen constateren van het probleem tot afleveren van de nieuwe auto heeft 4 weken gezeten en gedurende deze tijd heb ik van Tiemens gratis de beschikking gehad over een gloednieuwe IS 200.
Om een eind te breien aan een lang verhaal: Als er 1 dealer in Nederland is die het woord “SERVICE” niet alleen met hoofdletters schrijft maar ook in de praktijk brengt dan is het Tiemens in Arnhem wel.
Ik zou iedereen die overweegt om een Lexus aan te schaffen dan ook willen adviseren om de rit naar Arnhem te maken. Met de kwaliteit van de occassion kun je in zijn algemeenheid wel eens pech hebben maar mocht dat een keer voor komen dan ben je bij Tiemens in ieder geval verzekerd van een oplossing.
gr
Harm