Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

luchtvering

• rob cornelissen

hallo,

ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een lexus ls 400

gekocht bij de lexus dealer, maar ik wil graag weten hoe ik er achter

kan komen, of hoe je merkt dat je luchtveer systeem niet meer goed functioneerd.

wie weet het….antwoord. zou het graag willen weten.

groetjes rob

• Julius

Hoi Rob,

Volgens mij zit er naast de luchtvering ook nog de gewone vering in de auto. Dit betekent dat je moeilijk zult merken dat de luchtvering niet meer goed werkt, tenzij het bijvoorbeeld een defect aan de sensoren betreft in de luchtvering. Dit probleem heb ik gehad op mijn LS; de luchtvering werd hierdoor continue keihard opgepompt waardoor ik een stuiter-LS had. Is destijds onder garantie verholpen dus wat dat betreft prima.

Maar waarom denk je dat het systeem misschien niet goed functioneert? Heb je hier indicaties voor?

Groeten Julius

• Arthur

Beste Rob,

Je kan altijd bij een dealer naar binnen rijden om het diagnose systeem te laten uitlezen.

Dan weet je meteen of het systeem goed werkt en als het niet goed werkt wat het probleem dan is.

Arthur.

• Stefan

Als je luchtvering systeem niet goed is geeft hij dat aan door een storingsmelding op je dashboard, en als er een lek is zakt hij door.