Hallo, kan iemand mij vertellen (misschien het zelfde probleem) wat het kan zijn dat mijn motor vvti 2.0 ltr uit juli ‘99 zo’n raar geluid maakt.
Het geluid is soms bij koude start een soort bij geluid in de motor, het geluid ebt soms vrij snel weer weg en plotseling komt het weer terug bij een latere start.
Je zou zeggen dat als de motor goed is opgewarmd zou het geluid weg moeten gaan ivm olie, maar dat is niet altijd het geval. Vaak wil ik de motor na tien minuten (moet al warm genoeg zijn) al wat op z'n donder geven omdat het geluid me zeer irriteerd (het geluid is dan nog niet verholpen).
Ik ben inmiddels 3x bij Lexus geweest voor dit probleem, na aan alle slangen en computers gelegen te hebben schijnt er niets aan de hand te zijn (3x 500 euro incl btw) we vinden altijd wel iets defect censor abs? Hoest. Maar mijn probleem wordt niet gevonden, en wat het is de vvti-motoren zijn niet kapot te krijgen en toch wel eigenaardig!! Dus moet ik het hiermee doen… Het lijkt mijn vorige BMW wel maar die had gas problemen….
Een heel verhaal en frustratie, maar kan iemand hierop iets melden???
(niet van je krukassen moeten worden vervangen en de olie is nog niet warm etc we hebben het over een lexus)… De auto heeft er nog geen eens een ton opzitten…
Groeten, Roger Luiten uit Denhaag