Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Subwoofer inbouwen in IS200

• Ninosins

Goedendag,

Ik heb een IS200 Executive met navigatie. Ik heb deze prachtige wagen al 2 jaar. Ik wil nu een subwoofer in bouwen maar aangezien ik een lexusradio heb vraag ik me af of deze wel in te bouwen is en of julllie hier al ervaringen mee hebben.

Graag hoor ik tips/adviezen van jullie.

• Martin

Probeer deze eens: http://www.911targa.nl/game04.htm

• Ninosins

Eeeh ja bedankt???

Is niet echt het advies waar ik op wacht. Ik heb mijn lexusdealer (louwman breukelen) hiernaar gevraagd en hun zijn niet bekend met zulke werkzaamheden en kunnen dit dus ook niet uitvoeren.

Dus mensen please help me!!

En nee ik wil mijn Lexus niet tot een of andere disco maken maar ik mis gewoon een diepe bass in de auto het is puur voor binnen en niet voor buiten als je begrijpt wat ik bedoel.

Nou hopelijk kan iemand me helpen.

Groet,

Nino

• Julius

Nino,

Een erg mooi bass-effect geeft de actieve subwoofer van Pioneer die je in de kofferbak kunt plaatsen. Kost wat ruimte maar ik weet uit eigen ervaring met een 98 Honda Accord (vergelijkbaar met IS qua kofferruimte) dat er dan eventueel nog met gemak een kinderwagen in past. Daarnaast IS een goede diepe bas een aanwinst en die geeft deze kast. Ik had de versie met een 100 watt ingebouwde versterker. Bij deze versterker kun je de kabels voor de bas aansluiten op de luidsprekerkabels, de subwoofer filtert zelf de hoge en middentonen eruit (dus geen subwooferuitgang nodig achter op de radio, als ik het me goed herinner!). Check wel effe of dat nog steeds zo is voordat je hem koopt ;-)

Deze versterker is makkelijk te plaatsen en het leggen van voedingskabel en muziekkabels moet je denk ik, of anders de dealer, wel kunnen (bijv via dorpels). De autohifizaak heeft (indien nodig) verloopstekkers voor tussen de radio en de Pioneerkabels. Daarnaast heeft de dealer vast inzicht hoe je de achterkant de radio kunt bereiken en een schema welk draadje of welke ingang waar voor is. Anders kan de autohifizaak je daarmee helpen.

Heb je hier iets aan?

Groeten, Julius

• Julius

En nee, ik werk niet bij Pioneer. Heb er erg veel lol van gehad in een BMW 5, Honda Accord en nu zit ie bij mijn zwager in een Avensis. Allemaal redelijk makkelijk te doen en een erg mooi, vol effect. Geen disco-auto's nee…

Heb hem nu niet meer nodig want de LS heeft al een actieve subwoofer.

J.

• Ninosins

Hoi Julius,

Dit is inderdaad informatie waar ik wat aan heb. Dus wat je zegt is dat ik de kabels van de achterluidsprekers kan gebruiken voor de Subwoofer? Dat wist ik helemaal niet dat is heel erg mooi.

Ja de versterkerkabels zullen via de dorpels naar achteren getrokken worden. Dat lijkt me niet echt een probleem.

Nu heb ik nog een vraag nu we toch bezig zijn : ) Ik heb navigatie. Nu wil ik een DVDspeler kopen voor in de auto en deze aansluiten op mijn navigatiescherm. Kan ik die cdspeler waar de navigatiecd in zit vervangen door die dvdspeler?

Ik heb deze vraag ook aan de dealer gevraagd maar heb er nog geen antwoord op gekregen.

Alvast hartstikke bedankt voor je hulp tot nu toe!!

• Julius

Nino,

Ja inderdaad moet dat volgens mij kunnen. Dat had ik althans wel zo. Het meest zuiver is natuurlijk een subwooferuitgang op de radioversterker zelf maar ik weet niet of die er op zit. Via de luidsprekerkabels/aansluitingen klinkt echter ook erg mooi.

Poeh de vraag over de dvd kan ik je helaas niet mee helpen. Het is echter de moeite waard om op het engelse lexusforum je vraag te plaatsen of te zoeken naar eventuele informatie die er al op staat. Website is www.lexusownersclub.co.uk/forum/index.php

Succes!

Julius

• JCB

Op de IS-200 Radio zit geen extra uitgang, heb alles al een keer uit elkaar gehaald dus doe geen moeite. Ook de dealer heeft geen info over de radio's, die trouwens van Fujitsu-Ten zijn. Tevens veel ge-experimenteerd met omvormers die weer aan een versterker kunnen worden aangesloten, ook dit lukt niet om dat de versterker in de radio dit niet toestaat, iets met FET's of MOSFET's dat kan ik me niet meer herinneren.

Ook op het web van Fujitsu-Ten vind je niks over de Lexus modellen. Ik heb een jaar geleden de hoop opgegeven om mijn IS-200 een beter geluid te geven. En heb toen maar een IS-300 gekocht :-) De standaard losse versterker van de 300 is namelijk goed aan te passen. Klinkt nu al een zonnetje……….

Je kan trouwens op het web wel dashboard-kittjes voor de IS krijgen waardoor je de standaard radio kan vervangen voor een “standaard” 1 din model. Wellicht dat je daar iets mee kan …….

Mocht je nog vragen hebben kan je me altijd even mailen.

JCB

IS-300 ( ‘94, Eiback springs, TTE 18", blackpearl logo’s, 600 watt sub, clear foglights, VDO DVD nav. with TV upgrade)

• ninosins

Hoi JCB,

Dank je voor je mail hier heb ik wat aan ik mail je even.

• 2000Turbo

He JCB,

Ben erg benieuwd hoe je auto eruit ziet met eibach velaging en 18 inch TTE wielen..

Zou je mij een foto kunnen mailen.. Heb zelf een IS200 in Spectral Blue, maar mijn pa heeft een IS300 in black!!

Bedankt!

CTR