De beste koop bepaal je zelf. Wat wil je?
Een IS rijdt als een kart: altijd strak en heel direct. Dit kan heel prettig zijn als je dit gedrag ook wenst, maar wat minder als je een keer rustig wilt rijden.
Een GS rijdt strak als je snel ergens wilt zijn, maar heel comfortabel als je rustig wilt rijden. Deze auto past zich dus veel meer aan je rijgedrag aan.
Brandstofkosten zijn vergelijkbaar, onderhoud van een GS is wel wat duurder.
Houdt er ook rekening mee dat er begin 2006 een nieuwe IS in de showroom staat. De afschrijving zal dus wellicht wat hoger uitpakken als voorheen. Aan de andere kant kan een dealer wat happiger zijn om nu nog een IS te verkopen (waardoor de aanschafprijs lager uitpakt).
Ook kan de aanschafprijs van een gebruikte GS meer bespreekbaar zijn. Nu de nieuwe GS in de showroom staat, zullen er meer GS'en worden ingeruild, wat de prijzen drukt.
Ga wel voor het model met de dubbele koplampen (type 160), dit is absoluut de betere koop.
Succes ermee!