na het lezen van de autoweek, waar dit model zeer goed uit de bus kwam, ben ik benieuwd of dit model ook op gas kan, b.v. een 2de hands met 110.000km op de teller en daarna een gasinstalattie inbouwen???
gegroet wim
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlHallo,
Ik heb 3 maanden verse LPG-ervaring. Mijn IS 200 had zelfs 178 000 km op de teller en Lexus Breda en de importeur waren niet zo'n voorstander.
Echter ze raadden wel de inbouw aan bij Mesman in Son. Hij is een voormalig Vialle-medewerker, die zeker al 10 a 15 jaar inbouwervaring heeft.
Gezien ik zelf in Son heb gewoond (bij Eindhoven/Ekkersrijt) ben ik langs gereden. Hij liet mij persoonlijk de tanks en inbouwkomponenten zien. Gezien dat ik zelf autotechniek gestudeerd heb in Apeldoorn vond ik dit heel interessant.
Om de smering te bevorderen bouwen zij het zg. Flash Lube-systeem in. Dat is een flesje van 500 cc met olie (Australisch produkt). Deze druppelt per 5 sekonden een druppel olie in het inlaatsysteem in.
En het werkt! Kijk maar op internet, o.a. in Belgie.
Dit systeem wordt ook verkocht bij Vogels inbouwsystemen in Son.
Ik heb nu 7000 km gereden in drie maanden en rijdt 1 op 8. 52 liter-tank/ 80% vulling en dat is 40 l (300 km). Ruimtevullende tank.
Ik rijd vrij rustig. Na het starten rustig wegrijden en de motor laten opwaren. Op de grote weg blijf ik onder de 5000 toeren en dan is er niets aan de hand.
Kan je je zelf niet beheersen met de auto en rijd je altijd vol gas, dan raad ik geen LPG aan. Dit soort mensen komen elke week bij de Lexus-dealer met kapotte kleppen en een kapotte kop.
Succes,
Han
PS: de kosten zijn bij 20000 km werkelijk te verwaarlozen. 300 E /kw. meer WB en toch 600 E sparen per jaar. Bij 25000 km spaar je 1400 E/jaar uit.wim schreef:
>
> na het lezen van de autoweek, waar dit model zeer goed uit de
> bus kwam, ben ik benieuwd of dit model ook op gas kan, b.v.
> een 2de hands met 110.000km op de teller en daarna een
> gasinstalattie inbouwen???
>
> gegroet wim
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?