Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Kopen LS400/verkopen IS200

  • Nino

    Hallo allen,

    Ik rij momenteel in een Lexus IS200 automaat en wil deze verkopen en een LS400 kopen. Zijn er hier eigenaren die mij wat pointers willen/kunnen geven? De prijsrange ligt rond de 10.000 euro wat dus inhoudt dat het een Ls wordt van rond 1993-1995 zijn er eigenaren van die bouwjaren Ls400? En zoja zouden jullie mij kunnen vertellen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent geweest aan onderhoud/benzine etc. Een tank is 83 liter dus wat ben je kwijt en hoeveel km's op 1 tank rij je enz enz enz.

    PS als iemand een IS200 wilt kopen neem dan contact met mij op : )

  • chiel

    Hallo Nino,

    Heb je meer info over de IS200 zoals schade verleden kilomterstand kleur uitvoering leeftijd…

    De reden van verkoop is al duidelijk! Hoop dat je een mooie LS400 vindt!

    Groeten CTR

  • Nino

    Chiel,

    Uiteraard heb ik meer info. Er is geen schadeverleden.

    Het betreft een IS200 Executive automaat met navigatie (ingebouwd af fabriek). Bouwjaar 2000. De kleur is donkergrijs met beige interieur (half leder/alcantara) Elektrisch bestuurdersstoel, airco, beide stoelen stoelverwarming.

    Kmstand is 97.030 en de auto is gekocht bij Louwman Breukelen en er zit nog 2 jaar dealergarantie op. De beurten en APK zijn allemaal bij de dealer gebeurd. Vraagprijs is EUR 21.500

    Telnr. is 06-47896472

    Groetjes,

    Nino

  • Pos

    In deze jaargangen zit je met een overgang naar een nieuwer model in 1995.

    Het nieuwere model heeft minder gewicht en meer vermogen en wat extra veiligheidsmiddelen en wat detailzaken (plek cd-speler etc).

    Persoonlijk vind ik het oudere model om te zien mooier, maar het nieuwere model rijdt in mijn optiek nog net iets verfijnder.

    Ik heb beide auto's gereden en eigenlijk in de leeftijd van 6 tot 10 jaar oud niet veel problemen gehad.

    Het eerste model kent wat problemen met de remmen en na vele jaren wil het verlichtingsdeel van het dashbord er wel mee ophouden, dit is overigens via een ruilsysteem in Amerika relatief goedkoop oplosbaar (moet je wel zelf willen sleutelen), verder heb ik zelf problemen met de vering (vooral achter gehad), dat is een erg dure grap, wat volgens mij ook iets met protectie te maken heeft want de onderdelen zijn niet erg duur.

    Het nieuwere model is nog net iets zuiniger, hier haal ik bijna 1 op 10 mee als ik normaal met het verkeer meerijd. Eh… dat wordt natuurlijk wel anders als je hard rijdt en snel optrekt. Voor mijn gevoel zijn de handels van het nieuwere model iets minder degelijk (kan verbeelding zijn). Wat domme bezuiniging is in het nieuwe model t.o.v. het oude model zijn de prachtige leeslampjes achter in, die vervangen zijn door gewone lampjes. Ook vind ik de kleurstellingen tussen buitenkant en interieur vaak minder mooi gekozen dan bij het eerste model (bijvoorbeeld grijs en groen, ipv licht bruin en groen).

    Maar beide modellen zijn werkelijk hele plezierige auto's voor jarenlang comfortabel rijden. Een servicehistorie lijkt mij wel erg belangrijk, want sommige eigenaren doen op latere leeftijd nauwelijks meer aan onderhoud en dat is erg jammer.

    Groeten en succes,

    Pos

  • Lexofiel

    Ik heb een jaar geleden een LS400 uit 1993 gekocht omdat dat volgens enkele amerikaanse websites het betrouwbaarste jaar zou zijn. Heeft slechts 7000 gekost en iedereen denkt tot op heden dat ik een vermogen heb uitgegeven als ze eenmaal hebben meegereden. Ook qua verbruik valt de auto erg mee, voorzover verbruik mee kan vallen. Hiervoor reed ik een Skoda Octavia maar die verbruikte volgensmij evenveel en reed zeer slecht in vergelijking met de Lex, terwijl het een nieuwe Octavia betrof.

    De klachten die je weleens leest op websites zijn de dashbordverlichting en soms problemen met vering, nooit iets van gemerkt.

    In elk geval kan je je naar mijn mening geen buil vallen met de LS400, ik heb 500.000 km op de klok maar rij nog steeds regelmating naar Spanje zonder problemen. De LS400 is gewoon te degelijk.

  • lexus owner

    Ik heb ongeveer 5 jaar een LS 400 van de eerste generatie.

    Brandstof verbruik is zeer sterk afhankelijk van waar en hoe je rijd. Stadsverkeer met stevig acceleren (niet volgas) circa 1 op 6, snelwegritten tussen de circa 1 op 9 met een sportieve rijstijl. De snelheid waarmee je rijd maakt nauwelijks uit als je de snelheid maar constant houd (cruisen op de autobahn met 180 doe ik met 1 op 8).

    Dit type auto is zéér betrouwbaar, ik heb er nooit noemenswaardige problemen mee gehad, omdat ik de wagen altijd goed heb laten onderhouden. Maar,,,, onderdelen zijn schreeuwend duur, en vaak zo onder de kap gelepeld dat er voor sommige reparaties ook nog een hoop arbeidsloon bij komt kijken.

    Koop je een LS400 die tot voor kort bij Lexus in onderhoud was dan kunnen ze je precies vertellen wat er aan die auto is gebeurd, en wat er nog aan gaat komen. Een LS400 zonder die geschiedenis zou ik absoluut afraden. Bij een ANWB keuringstation krijgen ze ze zo weinig binnen dat ze weleens wat over het hoofd kunnen zien. En wat zaken kunnen zo maar even een paar duizend euro kosten.

    Bekende problemen zijn de schokdempers en stuurbekrachtigingspomp.