In deze jaargangen zit je met een overgang naar een nieuwer model in 1995.
Het nieuwere model heeft minder gewicht en meer vermogen en wat extra veiligheidsmiddelen en wat detailzaken (plek cd-speler etc).
Persoonlijk vind ik het oudere model om te zien mooier, maar het nieuwere model rijdt in mijn optiek nog net iets verfijnder.
Ik heb beide auto's gereden en eigenlijk in de leeftijd van 6 tot 10 jaar oud niet veel problemen gehad.
Het eerste model kent wat problemen met de remmen en na vele jaren wil het verlichtingsdeel van het dashbord er wel mee ophouden, dit is overigens via een ruilsysteem in Amerika relatief goedkoop oplosbaar (moet je wel zelf willen sleutelen), verder heb ik zelf problemen met de vering (vooral achter gehad), dat is een erg dure grap, wat volgens mij ook iets met protectie te maken heeft want de onderdelen zijn niet erg duur.
Het nieuwere model is nog net iets zuiniger, hier haal ik bijna 1 op 10 mee als ik normaal met het verkeer meerijd. Eh… dat wordt natuurlijk wel anders als je hard rijdt en snel optrekt. Voor mijn gevoel zijn de handels van het nieuwere model iets minder degelijk (kan verbeelding zijn). Wat domme bezuiniging is in het nieuwe model t.o.v. het oude model zijn de prachtige leeslampjes achter in, die vervangen zijn door gewone lampjes. Ook vind ik de kleurstellingen tussen buitenkant en interieur vaak minder mooi gekozen dan bij het eerste model (bijvoorbeeld grijs en groen, ipv licht bruin en groen).
Maar beide modellen zijn werkelijk hele plezierige auto's voor jarenlang comfortabel rijden. Een servicehistorie lijkt mij wel erg belangrijk, want sommige eigenaren doen op latere leeftijd nauwelijks meer aan onderhoud en dat is erg jammer.
Groeten en succes,
Pos