Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Bij warme dagen slecht geluid

• Wim

Wanneer mijn auto (IS200) in de zon heeft gestaan en het binnen warm is, is het geluid van mijn radio en cd-speler slecht. De boxen achter en de rechterbox voor hebben de helft aan volume. Tevens geven deze boxen slecht geluid weer. Ook na een lange rit wil dit wel eens voorkomen. Als de temperatuur enigzins zakt is het weer oke (hierdoor is het probleem moeilijk te vinden).

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• GrahamC

Misschien staat de AIRCO te hard aan…:-)

Probeer eens de ramen van binnen af te dekken met een zonnescherm (bij de autohandel te kopen) om de warmte enigzins te reflecteren, als als je de auto in de gaten kunt houden een of twee ramen/ zonnedak iets geopend laten staan dat de warmte beter kan ontsnappen.

- Ga alle draadverbindingen na op de speakers als dit mogelijk is. (Ik neem aan dat je installatie standaard is..) of praat met je dealer hierover bij de volgende beurt want de CD installatie gaat af en toe stuk in de IS200.

- Als het geen standaardinstallatie is dan moet je dit door iemand laten nakijken die verstand van heeft…

- Electronica heeft in het algemeen problemen als er veel warmteontwikkeling is, als de radio/CD speler installatie ook te warm is, dan is dit ook niet goed. Helaas kun je niet makkelijk bepalen of dit het probleem is (warmteontwikkeling).

- Probeer de auto zoveel mogelijk in de schaduw te parkeren en dan kijken hoe het reageerd.

- Zet een thermometer in de auto en doe er een aantal metingen van binnentemperatuur om te zien waneer dit optreedt.

Succes ermee..

• Wim

Bedankt voor je antwoordt, het is inderdaad een standaard installatie die

door de Lexus dealer geheel kosteloos onder garantie is vervangen. De

cd-wisselaar doet het nu goed. Helaas is het volume probleem niet verholpen.

Wanneer ik hem in de schaduw parkeert is er niets aan de hand. Bij lange

ritten in de auto reageert het volume niveau op bv. knipperlicht, remlicht

e.d. Het lijkt mij een warmte probleem maar dan moet toch elke IS 200 daar

last van hebben? Ga de komende weken naar een warm land, kan er dan

misschien achterkomen.

• GrahamC

Dan is dit iets anders. Vooral als er een “klik”geluid is bij knipperlicht of zo..

Is een electrisch probleem denk ik. Lange ritten…ik denk dat dit echter het probleem is, maar alweer kan dit ook iets zijn in het electrische systeem die een warmteprobleem heeft als de auto een tijdje gelopen heeft.

Warmte moet geen onvloed hebben op de boxen of bekabeling.

- Slecht geaard ergens?

- Condensator/ stoorfilter kapot?

- Dynamo?

Zoek verder…vooral als de CD Wisselaar al vervangen is..

• 2000turbo

HAllo,

Ik heb exact hetzelfde probleem. Bij echt warm weer minder geluid uit de luidsprekers als de airco dan een tijdje zijn best doet heb ik in 1 keer weer prima geluid… Heb alle stekkers al geprobeerd maar kom er niet achter. Dacht dat het misschien kwam door mijn nokia carkit..????

Hoop dat we er samen achter kunnen komen. Het is namelijk vrij vervelend'

groeten CTR

• Wim

Hallo,

Het toeval wil dat ik er ook een Nokia carkit in heb zitten. Het zou inderdaad het probleem kunnen zijn. Iemand ervaring met zo'n carkit? is deze eenvoudig uit te schakelen? Zelf dacht ik aan sluiting in de verlichting van de automatische versnellingsbak omdat deze zo nu en dan wegvalt. Heb je hier ook ervaring mee?

Gr WW

• Han

Ik zit de afgelopen 3 maanden met een kapotte CD-wisselaar.

Graham kent mijn mails wel op zijn LexusOwnersite.

Echter ik heb ik Frankrijk, waar het aan de Cote d'Azur toch 25 graden was en ik elke dag Airco heb gebruikt totaal geen last van geluidsproblemen. Mijn radio zou anders hetzelfde probleem kennen.

Uit mijn ervaringen van vroegere auto's is inderdaad dat als de radio NIET ontstoord is met een condensator, gevoelig voor andere elektronische apparaten (clignoteur, ruitewisser en tegenwoordig airco).

De toleranties bij elektronische apparaten is vrij hoog en temperaturen tot 80 graden mag geen problemen geven.Wel bijv. boven de 120 graden.

Gr.

Han

• wim

Bedankt voor je reactie. Bij de volgende beurt laat ik er een condensator opzetten. Misschien is de oude wel kapot.

Gr. Wim