Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

kan een IS200 kopen

• Piet

Ben in de gelegenheid om een IS200 te kopen. Prijs is gunstig. Is geen dealer. Tijdens de te korte proefrit (benzine bijna op) viel mij op dat er bonkgeluiden tijdens het schakelen te horen waren. Daarnaast was de versnellingspook nogal los (zeer ligt heen en weer te bewegen). Wat vinden jullie van deze symptomen? Wil nog een lange proefrit maken. Waar moet ik met name op letten bij deze auto?

• Bert

Beste Piet,

Kan je alleen maar adviseren om een Lexus te kopen bij een erkende Lexus-dealer. Ook ivm met de garantie. En succes met je beslissing!

Groet,

Bert

• marco

Ik zou zeggen kom eens met mijn lexus rijden , die doet het perfecktPiet schreef:

>

> Ben in de gelegenheid om een IS200 te kopen. Prijs is

> gunstig. Is geen dealer. Tijdens de te korte proefrit

> (benzine bijna op) viel mij op dat er bonkgeluiden tijdens

> het schakelen te horen waren. Daarnaast was de

> versnellingspook nogal los (zeer ligt heen en weer te

> bewegen). Wat vinden jullie van deze symptomen? Wil nog een

> lange proefrit maken. Waar moet ik met name op letten bij

> deze auto?

• H. Westerveld

Hallo Piet,

Mijn advies:

Geen lange proefrit gaan maken , bonkgeluiden en losse versnellingspoken dat is om moeilijkheden en hoge reparatiekosten vragen.

Ga op zoek naar een andere IS200 , bij een dealer met garantie of bij een handelaar met een A.N.W.B. keuring

mvg.

Henny

• pantalon

Hoi,

hoeft niet meteen een groot probleem te zijn! Vraag of je de auto bij een derde mag laten nakijken voor en secondopinion en ga er mee langs een dealer. kan je meteen kennismaken.Indien de verkoper dit niet wil weet je genoeg!

Met vriendelijke groet

Pantalon

• GrahamC

Je kunt beter een LEXUS bij een dealer kopen. Reparaties op een LEXUS zijn niet goedkoop als de auto buiten garantie is en er iets echt stuk is (wat onder gewone omstandigheden niet voorkomt).

Er zijn wel enkele LEXUS schadeauto's in omloop en daarom moet je echt oppassen. Ik heb een van deze auto's aangetroffen bij een dealer !!… dus pas op!!..

Ook zijn er veel mensen die niet goed kunnen omgaan met de handmatig versnellingsbak van de Lexus en deze dan ook stukmaken.

Je kunt beter iets meer geld uitgeven en een beetje zekerheid hebben.

- Er zijn veel (NIET LEXUS) dealers die een BOVAG garantie van 6 maanden erop zetten.

- Er zijn andere dealers (bvb Renault) die afhankelijk van de staat van de auto zelfs een occasion garantie van 2 jaar eropzetten.

- Dan heb je LEXUS zelf die afhankelijk van leeftijd/Kms. een garantie geven.

1. Lexus Occasion garantie heeft de volgende kenmerken:

de Lexus is niet ouder dan 8 jaar en heeft maximaal 150.000 km gereden

1 jaar garantie of een maximaal gereden afstand van 40.000 km, al naar gelang het eerste bereikt wordt

eerste zes maanden BOVAG-dekking, laatste 6 maanden Lexus Occasion Garantie

recht op Red Carpet Treatment (o.a. de unieke haal & brengservice bij onderhoud en recht op gratis vervangend vervoer)

2. Een Lexus Premium Warranty occasion heeft de volgende kenmerken:

de Lexus is jonger dan 5 jaar en heeft maximaal 125.000 km gereden

maar liefst 3 jaar garantie tot maximaal 300.000 km, al naar gelang het eerste bereikt wordt

recht op Red Carpet Treatment (o.a. de unieke haal & brengservice bij onderhoud en recht op gratis vervangend vervoer)

de eerste zes maanden BOVAG-dekking. De volgende 30 maanden fabrieksgarantie.

Wil je goed orienteren dan raad ik je aan om naar:

www.autotrack.nl te gaan.

Daar staat altijd de beste en zeer overzichtelijke keuze vooral voor de IS200.

Succes ermee en bezoek eens www.lexusowner.nl en laat je ervaringen horen in de forum.

• GrahamC

Zo te zien staat er bij AUTOTRACK een IS200 TTE Compressor te koop…vel geel…

Als je een testrit wil maken dan met je het daarin doen…:-)

• BartLS

He, een nieuwe kleur ? Vel geel………..?

• Nino

Piet,

Ik heb een IS200 Executive te koop. Neem maar contact met mij op dan kunnen we het een en ander bespreken. Auto is gekocht bij Louwman Breukelen.

• Han

Hallo,

Zelf heb ik 4 maanden geleden een IS 200 bij een particulier gekocht. Nu ben ik al sinds 1999 verliefd op deze auto en liefde maakt blind.

Zo heb ik enkele deuken of krassen niet gezien (mijn vriendin dus wel…) en de Cd-speler was kapot. Maar dit test je normaal niet bij een testrit, wel?

Echter ik sta nu voor hoge kosten om de radio-cd-wisselaar te vervangen.

Ook heb ik een lekke band gereden langs een kanaal en na het wisselen was ik niet meteen blij, want…de reserveband was ook lek. Nog een kadootje van de oude eigenaar…

Dus, als je particulier koopt, loop de auto helemaal na en zet hem op de brug.

Ik heb dit pas na de koop gedaan en zag dat de bodemplaten los zaten aan 1 kant (4 bouten). Dit door bodemkontakt bijv. drempels. Ik heb namelijk een verlaagd onderstel.

Vanwege een 100 % onderhoudshistorie (alle rekeningen vanaf 0-beurt tot 175000 km) had ik wel vertrouwen in.Verder is hij in orde en dat na 187000 km in 4 jaar…!

Echter ik heb er geen spijt van, want Lexus is nr 1 gekozen bij Autoweek (dealer, merk en type 200), dus ik heb er nog jaren plezier van.

Gr. Han

Succes !