Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

LS400 CD-wisselaar

• Robert

Collegae Lexufielen,

ik heb niet zo lang geleden een Lexus 1993 gekocht met Lexus-Pioneer CD-wisselaar. Na de auto te hebben gekocht ontdekte ik dat de box in de achterbak waarin de CD-wisselaar zou moeten zitten leeg is. Waar kan ik nu zo een CD-wisselaar van pioneer kopen die in deze box past? Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat deze moeilijk te vinden zijn.

Natuurlijk hoop ik de CD-wisselaar te kopen voor een normale pioneer prijs. Ik neem aan dat ze officieel bij Lexus veel duurder zijn?

• Robert

Hmm, ik had gehoopt hier wat informatie te vinden, weet niemand wat?

• Julius

Hoi Robert,

Naast de mogelijkheden die je zelf noemt wordt het waarschijnlijk lastig om aan een wisselaar te komen. Waar ik nog aan zat te denken is de mogelijkheid dat een autosloperij een LS uit 93 heeft staan waar de wisselaar wellicht nog in zit….kleine kans maar misschien het proberen waard?

Of speuren op E-bay/marktplaats naar dezelfde wisselaar of een ander model passende Pioneer wisselaar? Waarschijnlijk al wel gedaan…

Daarnaast vind ik zelf de prijzen bij de dealer nog wel meevallen (even bezien in het licht vand e auto die je rijdt natuurlijk). Je zou kunnen informeren naar de prijs toch?

Maar heel wat anders; hoe bevalt de auto je?

Vriendelijke groet Julius

• Julius

NB: De onderstaande links verwijzen (als het goed is) naar bedrijven waar onderdelen worden verkocht van Lexus, dus misschien ook wel een wisselaar uit de LS400 type II?

http://www.schadeautos.nl/onderdelen.php?op=showmerk&&merkid=27&merknaam=Lexus

Gr. Julius

• Robert

Bedankt voor de links Julius. Overigens vind ik dat het niet mag uitmaken of de Lexus duur is, Pioneer wisselaar is Pioneer wisselaar. Zou een Bentley Pioneer wisselaar dan 20 keer zo duur moeten zijn als die van een toyota, ook als het dezelfde wisselaar is?

Helaas ken ik het Pioneer modelnummer niet van de wisselaar die in de Lexus moet zitten, anders kon ik hem zo bestellen bij de Pioneer dealer denk ik. Is er iemand die het modelnummer weet?

• marcel ceulemans

Ik heb voor U denk ik eventueel zo een lader staan, want wenst U hieraan te spenderen ?

U mag mij bellen op 0475/430.134 proximus/belgie

• Julius

Hoi Robert,

Via het engelse Lexusforum heb ik als het goed is het modelnummer kunnen achterhalen van de betreffende wisselaar:

model number Pioneer CDX-M8036 ZT

Waarschijnlijk is deze niet meer te krijgen (nieuw althans) maar wel een nieuwer model dat makkelijk in de ruimte voor de wisselaar zou moeten passen. De steunen waar de wisselaar dan aan vast moet worden gemaakt kunnen volgens de bron (haha) versteld worden.

Succes, ben benieuwd of je slaagt!

Vriendelijke groet Joep