Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

lak

• Armand

Sinds een paar weken ben ik de gelukkige eigenaar van een IS200, na jaren lang Audi, niks tegen Audi maar nooit meer, als je een maal Lexus hebt gereden.

Echter heeft mijn lexus( bouwjaar 1999) toch al hier en daar wat lak schade ( krasjes) en steen slag van de autobaan, en van de wasstraat

Zijn er mischien produkten op de markt die dit kunnen weg werken, zonder dat na de eerste wasbeurt er weer alles van af is.

Of eventueel een goede spuiterij waar ik tegen en redelijke prijs de auto kan laten spuiten, ps de kleur is zwart.

Alvast bedankt voor je reactie.

M.v.g.r.

Armand

• BartRX

Je zou de paintrenovator van Autoglym in combinatie met een poetsmachine eens kunnen proberen. Ik denk echter dat je het allerbeste resultaat krijgt als je de auto naar een professioneel poetsbedrijf brengt. Deze mensen verrichten echt wonderen !!.

Bart

• Armand

Bedankt voor je reactie.

Ik zal mij eens gaan informeren wat deze mensen voor mij kunnen betekenen, en wat de kosten zijn.

Dit zal ik je dan even laten weten.

Alvast bedankt voor de tip, groetjes Armand

• peet

Hallo Armand,

Op de eerste plaats gefeliciteerd met de aankoop van de Lexus automobiel,

je zal er ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Wat betreft je vraagstelling over de lak; Ik rij zelf sinds 3 jaar in een donker blauwe

Lexus GS 300 en een donkere kleur is helaas in het nadeel, zodat krasjes en

steenslag meer opvallen.

Ik heb mijn GS 300 onlangs voorzien van een Protech lakbescherming, waardoor

poetsbeurten tot het verleden behoren, een eenvoudige wasbeurt is voldoende om

de bekende showroom conditie weer te verkrijgen.

Het is een lakveredelingssysteem voor jarenlange lakbescherming en optimaal

glansbehoud, ook aan te raden voor lichtmetelen velgen.

Voor meer informatie, raadpleeg www.protech.nl

Ik ervaar deze behandeling bij Lexus Tiemens Arnhem als uitstekend.

veel succes wensend met je keuze,

m.vr. gr. Peet.

• BartRX

Hallo Peet,

Ik heb mijn eerste (nieuwe) LS400 ook de Protech behandeling laten geven. Het eerste jaar zag alles er prima uit maar daarna werd de glans snel minder en gingen de velgen er ronduit slecht uitzien. De auto werd vrijwel iedere week met de hand gewassen.

Bij navraag bij de dealer werd mij verteld dat de auto en velgen , ondanks de Protech behandeling, toch regelmatig in de was gezet moesten worden om de glans te behouden. Ik had het geld voor de behandeling dus eigenlijk beter aan een poetsbedrijf kunnen besteden !!.

Bart

• GrahamC

Het eerste wat je niet moet doen is in de wasstraat gaan…dit is op lange termijn erg schadelijk voor het lak en alle krassen zijn meteen te zien in ze zon, vooral op een donkere auto. Deze vallen meteen op op het dak en motorkap.

Vooral veel lauwwarm water, autoshampoo en sponswerk. Daarna in de (kwalitatief goede) was zetten.

Protech behandeling heb ik ook op mijn auto (zilver) en ziet er nog goed uit. In de was zetten is van belang, Protech is slechts een extra beschermlaag, maar biedt wel enige bescherming tegen schadelijke stoffen zoals vogelpoep en sap van bomen. Ook hier geldt.. zo snel mogelijk afspoelen.

Vooral de voorkant van de IS200 en achterbumper zijn erg “gevoelig”, vooral omdat ze van kunststof zijn gemaakt. Hier hecht de lak niet zo geweldig. De voorkant van de motorkap is voor steenslag ook gevoelig, maar hoe minder “bumperkleven” hoe minder steenslag heb ik gemerkt.

Zwart is zowieso een moeilijke kleur om “schoon”te houden..

Voor de wielen (standaard IS200 17") kan ik de velgenreiniger van SONAX aanbevelen. Dit gebruiken ze ook in de Formule 1 omdat lichtmetalen velgen hiermee niet worden aangetast. Eens in de drie maanden , en om de twee weken gewoon met zeep en water.

Ook de was van SONAX is een van de beste die ik tot nu toe heb gevonden.

Voor de (zij en achter) ramen gebruik ik “Rain-X” waterverdrijver…werkt maandenlang perfect.