Hallo Lexus-liefhebbers,
De lichtmetalen velgen van mijn 8 jaar oude LS400 zijn vooral het laatste jaar sterk gecorrodeerd, waarschijnlijk door het zout van deze winter. Opvallend is dat mijn 10 jaar oude Lexus 2 jaar geleden daar veel minder last van had. Ik begrijp dat je niet met agressieve middelen mag schoonmaken, omdat het proces dan alleen maar harder gaat, maar ik krijg de velgen niet meer netjes. Remstof is er op een normale manier niet af te krijgen en corrosie is zodanig dat je het op verschillende plekken begint te zien. De velgen zijn verder niet beschadigd, waardoor reparatie verder niet echt nodig is volgens mij.
Ik zag op internet 2 adressen die velgen stralen en opnieuw behandelen, maar wat betreft prijs gaat toch wel hard, een 300 euro kost het minstens en je moet velgen zonder banden aanleveren en dat betekent dat je bijna 1 week zonder auto zit.
Ik heb een paar vragen.
1) Heeft iemand van jullie ervaring met LS400 velgen stralen, spuiten etc., wat is een goed adres
2) Wat is een redelijke prijs per velg (inclusief demonteren, monteren banden + uit balanceren).
3) Waar moet je opletten als je dit laat doen.
4) Is er eventueel een plek (dealers ?) waar je gebruikte nette lexus-velgen kunt krijgen, dat zou ook nog een goedkopere oplossing kunnen zijn.
Ik woon in het centrum van Nederland.
Vriendelijke groet,
Pos