Julius,
Ik vraag mij af of het nodig is uit Amerika onderhoudsmiddelen te halen, wat bij veel Engelse auto's gebruikt wordt is een combinatie van een schoonmaakmiddel gevolgd door een soort onderhoudsmiddel.
Pas op je moet voorzichtig zijn met het gebruik van diverse middelen
Veel schoonmaak wordt gedaan met glycerinezeep (zadelzeep), dit is verkrijgbaar bij ieder goede ruitershop, je moet een beetje experimenteren hoe nat je de bekleding wilt maken, in mijn optiek niet te nat.
Dan opbrengen van een dunne laagje zeep en het met een spons er weer afhalen, dat maakt het leer oppervlakkig schoon, niet erg diep, maar dat wil je ook niet neem ik aan.
Grote voordeel aan glycerinezeep is dat het leer niet uitdroogt.
Dan kun jij bij de betere autoshop Connolly leer-onderhoudsmiddel (Hide Food) (met als passende titel for oft and fewer) kopen, wat vaak gebruikt wordt bij Jaguar, Daimler etc…..
Mij is altijd verteld dat je met beleid met de stiksels omgaan, hier mag eigenlijk niet te veel op.
Ik sta overigens open voor andere (betere) suggesties, maar heb destijds mijn Rover P6 22 jaar in goede leerconditie kunnen houden, totdat (typisch Engels) het schuimrubber onder de stoelen zodanig verteerd was dat er toch een renovatie moest plaatsvinden.
Bij mijn vorige LS400 was het leer helaas al behoorlijk uitgedroogd, maar met hide food werd het duidelijk soepeler. Voor echte renovatie heb je andere middelen, maar dat is meestal niet nodig.
Nu ben ik bezit van een Lexus met een erg mooi interieur dus breng ik het eens per jaar heel dunnetjes op, en dat is zelfs niet echt nodig, want de auto staat bijna nooit in de volle zon.
Ben benieuwd naar verdere reacties.
Greetz,
Pos