Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

IS200 vraag

• Arjan

Hallo,

Ik ben voornemens om komend jaar een andere gebruikte auto aan te schaffen.

Ik heb mijn oog laten vallen op o.a. een IS200 van een paar jaar oud.

Mijn budget laat hoogstwaarschijnlijk alleen een exemplaar met een flinke km-stand toe (+/- 100K- 150K). De vraag is dus of dit type motor/auto/ophanging misschien gebreken gaat tonen richting de 2 ton? Zijn er ervaringen met hoge km standen? Olieverbruik? Onderhoud/ mankementen/ electronica? Elke info is welkom, goed en slecht.

Alvast bedankt.

Arjan van Steijn

• Dah Roedy

Wat denk je zelf?

Het is en blijft een Toyota!!! ;-)

Hou het er gewoon op, dat het alleen de gangbare dingen zijn bij DEZE een auto.

Bijv: distributie riem, remblokken enz, enz…

Greetz.

• Buzz

Idd helemaal mee eens ik rij zelf ZEER veel en draai richting 200.000 :D heb alleen de standaard dingen die vervangen moeten worden en de rest zit nog onder de Garantie van de dealer. Voor de rest geen bijzondere dingen verbruik ( olie en benzine blijven nog normaal, schokdempers moeten EINGELIJK al vervangen worden rond 120.000 - 150.000. Maar hij zoeft nog lekker over de weg zonder problemen :D

Mvg.

Buzz

• lucien

Een aantal jaren terug heeft TOP GEAR uit Engeland diverse LS modellen aldaar gebruikt gekocht met km standen tussen 200.000 en 250.000 mijl met als doel om eens te kijken hoe ie zich houdt.

Men kwam tot de conclusie dat behoudens enkele onderhoudskwesties, zoals remblokken en schijven, alles nog perfect werkte en het ook nog steeds een echte auto was.

Nu is een Ls geen IS, maar geeft toch wel een beetje de kwaliteit van LEXUS aan.(helaas is het zwaaaaaar ondergewaardeerd)

PS koop zeker geen IS met LPG of waar LPG in gezeten heeft

• Gerard

Je kunt er rustig eentje kopen. Die van mij is van 1999, verbruikt 0,0 olie en benzine 1:9,8 km.

Ik heb nog geen enkele grote reparatie gehad.

• dartwinkel.nl

Ik heb sinds vorige week ook een IS 200 van 7-2000 met 105000 op de teller en ik moet zeggen: alles is als nieuw en rijd als nieuw, subliem rijgedrag en zeer soepele motor, perfecte wegligging met mijn 18'' inch OZ velgen en sportonderstel.

Ik heb ook regelmatig in een LS 400 gereden en dat rijdt natuurlijk wel anders, maar feit is gewoon, als je een goede Lexus koopt met meer dan een ton: het rijd beter als een Mercedes of Bmw van de zelfde prijsklasse + meer: lees; veel meer klasse.

Ik ben in elk geval super tevreden met mijn aankoop en weet nu al na een week te rijden in een 200 dat mijn voorkeur voor de toekomst uitgaat naar de Lexus, waarschijnlijk over een paar jaar naar een 300 omdat veel vermogen toch wel erg lekker is!