Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Verbruik GS300

• Harm

Mijn GS300 (1994) heeft in een kleine 5000 km ruim een liter olie verbruikt.

Ook lijkt het of het benzineverbruik schrikbarend toeneemt. De eerste tijd lag het gemiddelde verbruik rond de 1 op 8, 1 op 8,5. Inmiddels zit het tussen de 1 op 6,5 en 1 op 7 bij een gelijke rijstijl en vrijwel uitsluitend snelwegkilometers.

Is dit normaal of is er iets mis met het motor managementsysteem?

Gr

Harm

• ruben

Harm,

Hou je je bandenspanning in de gaten ? Kan een rede zijn voor een hoog benzineverbruik. Tevens rijdt iedere auto in de wintermaanden minder zuinig aangezien de motor meer tijd nodig heeft om warm te worden en je meer gebruik maakt van electronica zoals de climate control. Dit kost veel energie wat ook weer ten koste gaat van het benzineverbruik.

Ik heb zelf recentelijk de olie laten verversen en de motorolie laten voorzien van Slick 50. Dit is een middel wat een teflonlaag aanbrengt aan de binnenkant van de motor waardoor er minder wrijving ontstaat en er dus minder slijtage ontstaat en er zuiniger gereden kan worden. Ik ben er erg tevreden over. Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen trouwens.

We zijn net terug van wintersport. Ik heb met mijn GS300 uit 1998 op de terugweg uit Oost Europa een gemiddelde van 1 op 13 gehaald ! Zijn natuurlijk alleen maar snelwegkilometers (130 km per uur) maar toch ! Een volgepakte auto en slechte weersomstandigheden en toch een laag verbruik.

Bij normaal gebruik (voor de Slick behandeling) reden wij gemiddeld 1 op 10 in de zomer en 1 op 8/9 in de winter. Wat mij betreft dus geen rede voor paniek !

Groeten,

Ruben

• Harm

Ha Ruben,

Hartelijk dank voor je reactie.

Mijn lexus is inmiddels naar de dealer geweest (Tiemens Arnhem, geweldige service overigens)

Men heeft wat filters gespoeld en het euvel zou nu verholpen moeten zijn.

Ik heb er goede hoop op want voor die tijd rook ik bij het starten van de auto een penetrante benzinelucht en dat is nu over.

Ook de grijze pluim uit de uitlaten is verdwenen. Ik ga het de komende tijd een beetje bijhouden en zal hier tzt nog ff verslag doen.

Overigens vind ik 1 op 13 wel een heel erg mooi verbruik. Ik reed hiervoor in een scorpio 3.0 V6 en was heel tevreden met een 1 op 11 bij een constante snelheid van 120 km/h

Gr

Harm