Ik heb in november een gebruikte IS200 gehaald met rond de 80.000 op de klok.
De auto is motorisch van nieuw niet te onderscheiden..waarom denk je dat een LEXUS dealer zelfs tot 300.000 Km garantie geeft? dit zijn gewoon zeer sterke motoren.
Behalve enkele kleine beschadigingen op de lak die bijgewerkt moesten
was er mechanisch niets aan de hand. Prachtige auto's..
Ik kan je wel wat ondersteuning bieden bij het zoeken naar een geschikte auto en naast Km. aantal moet je ook een budget in gedachten hebben denk ik. Terwijl er veel gebruikte IS 200 modellen op de markt zijn, met helemaal geen, of een BOVAG garantie (6 maanden tot 1 jaar) , kun je beter kiezen voor een gebruikte bij een goede LEXUS dealer met PREMIUM WARRANTY (3 jaar) wat nog te doen is bij zo'n Km. aantal op de auto.
Buiten de LEXUS dealers om zijn er enkele auto's bij TOYOTA of andere niet-Lexus dealers die vaak een langere garantie hebben ( 2 jaar zelfs..)
Ook belangrijk is de onderhouds-geschiedenis van de auto..of dit bij een LEXUS dealer is onderhouden of ergens anders.
KERBING (of beschadiging aan de randen van (vooral) de 17" velgen, LAKSCHADE aan de motorkap, Problemen met de CD speler (foutmeldingen bij bepaalde CD's)en af en toe een lekkende waterpomp zijn de meest bekende problemen.
Veel van de auto's die ik heb bekeken hadden nagespoten wielen (dit laat zien dat de wielen bijgewerkt waren) maar dan ontbreekt de glanzende aluminium oppervlakte van de originele wielen..en dat is juist iets moois van de IS200.
Ook ben ik veel auto's tegengekomen met beschadigde bekleding (leer) of lelijke gaten van handheld sets.
Er is maar een minpunt dat ik tot nu toe heb gevonden en dat zijn de koplampen.
De standaardlampen zijn gewoon kl*te..ik ben nu op zoek naar een vervangende type met meer lichtopbrengst zoals Philips of een duurdere merk.
Een ding is zeker..in een Lexus voel je als koning, overal draaien de koppen (en je merkt het niet eens) en je komt veel mensen tegen die alleen over de auto willen praten..
Geweldig…