Ik ben hobbyist en wil zelf alles proberen te onderhouden in zoverre het
mijn kennis toelaat.
Zijn er nog andere techneuten die dit ook doen,
of zijn jullie alleen drivers?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlIk sleutel af en toe alleen een klein beetje aan mijn lex, (navigatie, xenon verl. ingebouwd enz (nog wat kleine dingetjes). Voor de rest heb ik er nog niet veel aan hoeven doen. Als hij weg moet voor een onderhouds beurt breng ik hem lekker naar de dealer. Lekkere leen auto , hij word goed gemaakt en je krijgt nog een leuke stempel in je boekje.
Maar mocht je problemen tegen komen let me know.
Mvg.
Buzz
Beste Jos,
Sinds kort ben ik ook in het gelukkige bezit van een GS 300, en ik vond het leuk die meteen zelf een grote beurt te geven. Ook al, omdat de auto weinig (20.000)gereden heeft, maar wel 4,5 jaar oud is. Volgens het onderhoudsboekje was het ook al 2 jaar geleden dat hij een beurt heeft gehad. Olie, oliefilter, remvloeistof en koelvloeistof vervangen, luchtfilter, interieurfilter, remblokken (voorzijde) schoongemaakt, en wat inspecties. Alle vervangingen doe ik met originele onderdelen. Luchtfilter, interieurfilter en remblokken heb ik al klaar liggen voor de volgende beurt bij 35.000. Nou is het sleutelen aan een auto mijn vak niet, maar bij deze Lexus is alles heel simpel te doen. Mijn enige probleem was eigenlijk dat ik maar 1 aftappunt voor de koelvloeistof kon vinden, terwijl er volgens de dealer 2 moeten zijn. Waar die tweede dan te vinden zou zijn kon hij me ( op dat moment was ik er zonder auto ) ook niet goed uitleggen. Heb jij die al gevonden?
Behalve de grote beurt, heb ik de auto naar een poetsbedrijf gebracht en meteen een Waxoyl behandeling laten geven. Daarna ben ik onder de auto in mijn smeerput gekropen en heb ik hem van onder nog behandeld met Wax seal van Comma.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?