Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Lexus-kenner.

• jos

Ik ben hobbyist en wil zelf alles proberen te onderhouden in zoverre het

mijn kennis toelaat.

Zijn er nog andere techneuten die dit ook doen,

of zijn jullie alleen drivers?

• buzz

Ik sleutel af en toe alleen een klein beetje aan mijn lex, (navigatie, xenon verl. ingebouwd enz (nog wat kleine dingetjes). Voor de rest heb ik er nog niet veel aan hoeven doen. Als hij weg moet voor een onderhouds beurt breng ik hem lekker naar de dealer. Lekkere leen auto :D, hij word goed gemaakt en je krijgt nog een leuke stempel in je boekje.

Maar mocht je problemen tegen komen let me know.

Mvg.

Buzz

• BartRX

Ik raak voor geen goud iets aan wat met de techniek te maken heeft. Lexus monteurs worden niet voor niets speciaal opgeleid. Gelukkig gaat er ook zelden iets kapot aan een Lexus !!

• Dennis uden

Hallo,

Je schreef dat je xenon in hebt gebouwd in je lexus.

kun je me eens vertellen hoe je dat hebt gedaan want ik

heb originele xenon lamp units gekocht bij de dealer maar die

passen niet in mijn auto.

graag een berichtje hierover.

Groeten van Dennis.

• Dah Roedy

Hey,Dennis.

Heb je toch die velgen gehaald!!!

Hahaha… Kijkt wel lomp man!

Vet appart!

Vooral 275 achter!!!

Greetz….

• Buzz

Hey,

Er zijn losse kits verkrijgbaar Xenon + starter het enige wat je door moet geven is welk type lamp je hebt, en daarop worden ze besteld. Daarna kun je ze inlaten bouwen of ze er zelf inzetten. Ik heb het zelf gedaan dat scheelde aardig wat, want ze zitten er zo in.

Mvg.

Buzz

• johan200

wat moest zo,n stetje kosten en hoelang heb je er over gedaan om in te bouwen

wat voor model heb je ik een is 200

thx Johan

• Ment

Beste Jos,

Sinds kort ben ik ook in het gelukkige bezit van een GS 300, en ik vond het leuk die meteen zelf een grote beurt te geven. Ook al, omdat de auto weinig (20.000)gereden heeft, maar wel 4,5 jaar oud is. Volgens het onderhoudsboekje was het ook al 2 jaar geleden dat hij een beurt heeft gehad. Olie, oliefilter, remvloeistof en koelvloeistof vervangen, luchtfilter, interieurfilter, remblokken (voorzijde) schoongemaakt, en wat inspecties. Alle vervangingen doe ik met originele onderdelen. Luchtfilter, interieurfilter en remblokken heb ik al klaar liggen voor de volgende beurt bij 35.000. Nou is het sleutelen aan een auto mijn vak niet, maar bij deze Lexus is alles heel simpel te doen. Mijn enige probleem was eigenlijk dat ik maar 1 aftappunt voor de koelvloeistof kon vinden, terwijl er volgens de dealer 2 moeten zijn. Waar die tweede dan te vinden zou zijn kon hij me ( op dat moment was ik er zonder auto ) ook niet goed uitleggen. Heb jij die al gevonden?

Behalve de grote beurt, heb ik de auto naar een poetsbedrijf gebracht en meteen een Waxoyl behandeling laten geven. Daarna ben ik onder de auto in mijn smeerput gekropen en heb ik hem van onder nog behandeld met Wax seal van Comma.