Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

verbruik RX300

• BartRX

Ik heb nu inmiddels ca. 4000 km gereden met mijn RX300 (nieuw model) en vind het verbruik t.o.v. de 400´s en 430´s waar ik vroeger in reed tegenvallen.

Ik heb een gemiddeld verbruik van 14 liter op 100 kilometer. Ik rijd 80% van mij kilometers op de grote weg en ben een rustige rijder.

Zijn er andere RX rijders die dit ook ervaren hebben ?.

• pos

Bart,

Ik rijd op het ogenblik een LS400 en haal daarmee bij een normaal gebruik tussen de 1 op 9 en 1 op 10. Door een wat merkwaardige breuk in een gedeelte van de remleiding (ergens blijven haken ?) heb ik een aantal dagen met een paar verschillende RX300 (oude model) gereden. Tussen beide auto's (ongeveer evenveel kilometers iets van 25.000) zat op hetzelfde traject (300 km) met hetzelfde weer en ongeveer dezelfde snelheid al een verschil van 11 liter op 100 kilometer en 13 liter op 100 kilometer en dan heb ik echt mij best gedaan om zuinig te rijden.

Men kon dat niet echt verklaren, hoogstens door de verschillende banden.

Volgens mij kun je met een RX300 lang niet zo zuinig rijden als met een LS400/430. Is om een paar redenen ook wel logisch denk ik.

1) Luchtweerstand is veel groter bij de RX, bovendien is de RX hoog.

2) De aandrijflijn + natuurlijk de vierwiel aandrijving kost extra benzine

3) Motor heeft t.o.v. gewicht een heel andere verhouding, dat hoeft geen bezwaar te zijn, maar hij moet vooral bij optrekken een behoorlijk vermogen leveren.

Ik ken de nieuwe RX300 niet zo, maar bovenste 3 argumenten zijn ook hierop van toepassing. Als je echt zuinig wil rijden vrees ik dat je terug moet naar een GS of LS, hoewel terug……………, persoonlijk maar dan schop ik misschien veel Lexus-liefhebbers tegen de schenen rijdt een LS toch duidelijk gemakkelijker.

Je blijft op de een of andere manier in de RX toch de V8 missen.

There is no substitute voor cubic inches.

Groeten,

Pos

Pos

• BartRX

Hallo Pos,

Ik vrees dat je argumenten niet ver van de waarheid afzitten………..ik vermoede zelf ook al zoiets.

Ik zal er mee moeten leren leven, niet zo'n ramp want meer dan 5000 km per jaar rijd ik niet met de RX.

Het is en blijft jammer dat ze 'm niet met de bekende 8 cilinder motor leveren.

Bart

• Jos

Hoi,

Ik ben sinds 3 weken in het bezit van een LS 400 van sept.1995.

Ik ben de eerste tijd het verbruik aan het bijhouden.

Ik heb één tank gereden met vnl. stadsverkeer.Verbruik: 1 op 6,9.

Nu heb ik veel kilometers snelweg gereden met een bijna constante

snelheid van 130 km/h. Verbruik: 1 op 10.

Valt allemaal dus nog best wel me.

Groetjes Jos.

• BartRX

Hoi Jos,

Ik heb in het verleden twee LS400's en één LS 430 gehad. Met uitzondering van de 430, die ik maar heel kort heb gehad, reed ik probleemloos ruim 1:10 gemiddeld. En dat gezien over een totaal kilometrage van ca. 40.0000 per jaar met enorm veel files en behoorlijk wat stadsverkeer. Voorwaar geen slecht resultaat !!

Groeten,

Bart

• Julius

Ik heb nu mijn LS400 een paar maanden; bij normaal rijden (combinatie stadsverkeer, snelweg, soms file en niet te ruig accelereren) verbruikt hij gemiddeld 1 op 9. Kan wel merken dat het verbruik stijgt als het kouder wordt…maar voor een 4 liter V8 lijkt het me keurig!

Heb afgelopen weekend een paar honderd kilometer in Duitsland gereden. Je raadt het al; boven de 200 per uur over een lengte van 200 kilometer is het verbruik 1 op 7 ongeveer. Valt nog wel mee… Over het gedrag van de auto tot (jawel) ruim 260 km/h niets dan lof; zeer strakke wegligging, geen rare trillingkjes of iets dergelijks. Wordt geen standaard kruissnelheid in Duitsland hoor maar à la, mag ik effe ;-). Wat een geweldige auto….