Ik heb vernomen dat michelin het niet zo goed doet op een LS 400.
Klopt dit, en zo ja, welk merk word geprefereerd?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlOver banden kan ik je eigenlijk niet veel vertellen, ik heb onder m´n GS Yokohama´s, welke overigens uitstekend bevallen. Nadeel is dat ze erg duur zijn. Wat ik onder de IS heb, weet ik niet. We hebben een tijdje een LS gehad, maar heb er nooit op gelet welke banden daar onder gemonteerd waren.
Je zou eventueel kunnen informeren bij één van de Lexusdealers. Die kan je er vast meer over vertellen.
Klopt van Michelin, dit blijkt ook onder een IS zo te zijn. Heb deze laten vervangen door Bridgetones en het is een wereld van verschil. Minder afrolgeluid en minder spoorvorming.
Maar toen ik een leen wagen met 16“ velgen reed viel het op dat deze werkelijk als een ”zwabber“ op de weg lag vergeleken met 17” banden. Het blijkt dus dat het formaat van de band ook veel uitmaakt.
Daarop heb ik de 17“ laten vervangen door 19” (235/35R/19 met Potenza’s erop)
Wat je, een klein beetje, inlevert aan (veer) comfort mag niet opwegen aan de verbetering van wegligging. ONGELOOFELIJK. En, tot mijn verbazing: van spoorvorming geen last.
In verband met het formaat moest wel een gedeelte van de wielkasten-voor aangepast worden.
Vriendelijke groeten,
Garry
Ben nu bezig met nieuwe banden. Heb diverse info verzameld over alle merken en op diverse sites tests gelezen.
Ik was op zoek naar een stille band met goede rijeigenschappen.
En waar ben ik op uitgekomen? Made in Holland.
Vredestein “Sporttrack 2” , als beste getest.
Prijs: € 111,00 per stuk in de maat 225 - 60 - 16 W98.
Krijg ze volgende week.
Zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.
Als je op zoek bent naar een sportieve, maar ook stille/comfortabele band kan ik
je de Goodyear Eagle F1 GS-D3 aanbevelen! Een superband die zowel op nat als droog bergen grip heeft. Geen last van spoorvorming. De enige michelin die deze kwaliteiten evenaart een de michelin sport (niet de pilot sport).
Succes met je keuze.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?