Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

LS 400

  • Jos

    Ik ben op zoek naar een LS 400 van 1995.

    Heb proefgereden bij een dealer.

    Wat me opviel is, met iets feller accellereren een ietwat trillend gevoel onder de auto.

    Auto heeft trekhaak.

    Zal het om een trekpaard handelen?

    Moet hij trillingsvrij accellereren?

    Graag advies van een kenner.

    Bij aankoop wil ik me aansluiten bij de kennersclub.

    Heb veel technische kennis met voertuigen´

    Groetjes: Jos Hendrickx.

  • ruben

    Hoi Jos,

    Een LS400 is geen verkeerde keus moet ik zeggen. Alleen naar mijn idee moet iedere Lexus trillingsvrij accellereren.

    Niet gedacht aan een GS300 uit 1995 ? Wat mij betreft een mooiere auto met dezelfde rij-eigenschappen als de LS400. Als je een Lexus wil kopen, kijk dan een op www.autotrader.nl. Wil je meer informatie, lees dan de oudere berichten op dit forum. Als je een GS300 zoekt kijk dan even naar mijn toipic daarover. Als je wilt kan ik je een foto mailen.

    Een ding kan ik je verzekeren : Eens een Lexus, altijd een Lexus !!!

    Veel leesplezier hier en ik hoop dat ik je later kan verwelkomen als een Lexus-bezitter !!!

  • Jos

    Hoi ruben, ben ook bezig met autotrader, maar in beginfase.

    Ga binnenkort proefrijden in Soest.

    Ben benieuwd.

    Laatste (en voor mij tevens voor lexus eerste) proefrit was voor mij

    niet geruststellend betreffende trilling tijdens optrekken.

    Auto heeft trekhaak.

    Ben bang dat hij gedurende langere tijd gebruikt is als trekpaard.

    Hoe sterk is de automatische versnelleingsbak.

    Wat zijn de symptomen van een versleten of crashing gearbox?

    Kom op goeroe, shear your knowledge.

    Groetjes aan alle lezers van dit bericht. Jos.

  • peter

    koop een lexus bij een lexus dealer.

    kost wat meer maar geeft 3 jaar garantie.

  • Patrick T3

    Wanneer een LS400 voorzien is van een trekhaak, zal deze ongetwijfeld (in welke vorm dan ook) meer te verduren krijgen dan zonder. Er ligt mij ook bij dat er bij montage van een trekhaak ook een oliekoeler voor de automatische transmisse gemonteerd moest worden.

    De LS400 (ongeacht welke generatie) staat bekend om zijn vrijwel ongeëvenaarde rijeigenschappen. Wanneer je volgas accelereert, moet dit vloeiend gaan. Het type waar jij in gereden hebt (ik denk modeljaar 1995 tot 1997), is voorzien van een 4 traps automaat met een licht gemodificeerde motor t.o.v. het eerste type. Dát type (modeljaar 1990 tot 1995) was al bijzonder soepel met accelereren, de 2e generatie (iets meer koppel, pk en stiller) gaat nog een stapje verder. Trillingen wijzen m.i. op een “alternatief” gebruik en behoort niet tot de kwaliteiten van Lexus. Kijk even of er een historie bekend is en neem eventueel contact op met de vorige eigenaar.

    Staat de auto overigens bij een Lexusdealer of bij een vreemd merk/handelaar?

  • pos

    Ik kan het verhaal van Patrick bevestigen, een LS400 met trekhaak moet ook een oliekoeler hebben ander verviel (vervalt) de beroemde garantie.

    Ik rijd een LS400 met trekhaak, er hangt een enkele keer een paard achter en met 200.000 kilometer (inmiddels) trilt de auto helemaal niet.

    Wat ook een indicatie kan zijn is het klappen van de automaat als je hem (in stilstand) van drive in de achteruit zet. Ook een aarzeling op dat moment is volgens mij al een teken aan de wand.

    Enige voorzichtigheid is denk ik wel op zijn plaats bij trillen want reparaties aan automatische bakken is specialistisch en duur werk.

    In tegenstelling tot Ruben (?) ben ik wat motor betreft meer een fan van de LS400 zeker als je de haak nog eens zou willen gebruiken. Heb je niets te trekken dan is de GS300 ook een fantastische iets sportievere auto. Eigenlijk hoort er geen haak onder een dergelijke auto, maar een extra auto om een aanhanger te trekken is natuurlijk ook wat overdreven.

    Het kopen bij een Lexus-dealer is natuurlijk aan te bevelen, maar bedenk goed dat niet alle problemen zullen/kunnen worden opgelost. Immers als de auto trilt maar verder goed schakelt is dat dan een reden voor de dealer om de automaat te reviseren……… Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen dat de auto probleemloos nog 60.000 kilometer kan rijden met een trillende automaat, je moet dus om irritatie te voorkomen wel de revisie op voorhand afspreken/bedingen.

    Succes,

    Pos

  • GrahamC

    Automaat en Trekhaak is altijd een beetje een gevoelige zaak. Ik heb ooit en Opel gehad met dit probleem. Niet alleen olietemperatuur maar ook olieniveau is een probleem, vooral als de auto niet zo horizontaal zit met een aanhanger daarop.

    Als de olie te warm is geworden of er te weinig olie inzit tijdens het trekken, begint dit af te breken en te “branden”, de hydraulische kwaliteiten gaan ook verloren.

    Als je de oliepeil controleert ruik dan aan de staaf of dit naar zuivere ATF of een beetje verbrand ruikt. Kijk ook naar de kleur. Rood is goed, bruin is slecht.

    Automaat repareren is duur. Een oplossing is om de handelaar te vragen of hij bezwaar heeft tegen een ANWB keuring…dit kost wat maar is veel goedkoper dan een reparatie en je heb dan dubbel zekerheid.

  • Julius

    @ Pos,

    Wat bedoel je precies met “een aarzeling is een teken aan de wand”? Ik heb een LS400 uit 1995 (sinds kort) en ik verneem wel dat ie schakelt als ik hem van D in R zet. Maar dat lijkt me normaal toch?

    Ik hoor graag je reactie, groeten Julius

  • pos

    Julius,

    Hoe bevalt de LS400 in zijn algemeenheid. Is dit je eerste LS400 of heb je ook nog met het vorige model gereden ?

    Met aarzeling bedoel ik dat, dat op het moment je stilstaat en dan overschakelt van Drive naar Reverse het even duurt en dat dan de automaat pas met een schokje aangrijpt, in sommige gevallen gaat dit gepaard met een (kleine) klap. Als je ooit met een Amerikaanse oudere auto met BorgWarner automaat hebt gereden herken je dit verschijnsel, maar daar is het vaak veel extremer en schijnt daar niet erg te zijn. Ik meende dat het principe van deze automaten iets afwijkt van de moderne automaat.

    Volgens mij duidt dit verschijnsel bij modernere automaten op enige slijtage in de aandrijflijn, of in de automaat. Ik heb altijd begrepen dat juist automaten die veel hebben getrokken, door wat extra slijtage dit verschijnsel vertonen.

    Overigens zitten er op deze discussie-pagina ook echte auto-techneuten, mogelijk kunnen zij mijn verhaal bevestigen of ontkennen.

    Groeten,

    Pos

  • Julius

    Pos,

    Ik merk wel dat ie schakelt maar dat is volgens mij niet wat jij bedoelt. Hetgene dat ik merk voelt als een licht schokje, wat bij een koude motor overigens iets beter waarneembaar is dan bij een warme motor. Lijkt me dus niet hetzelfde als waar jij op doelt (gelukkig).

    Hoe de LS400 bevalt? Dat vertel ik je graag. Een kleine 4 jaar geleden reed ik BMW 5-serie. Heb toen via www.lexus.nl info gevraagd over de modellen. Werd vervolgens gebeld door Louwman met de vraag of ik geïnteresseerd was in een proefrit. Mijn reactie was: Jawel, maar dan wel met de grootste. En dat kon. Lang weekend van Louwman Groningen een LS400 uit 92 meegehad. Wat was dat geweldig. Of ik er naar keek, in zat, stilstond met draaiende motor (en dat niet vernam) vol gas wegtrok, een bochtje nam, ik bleef lachen. Wat een auto. Met pijn in het hart na dat weekend de auto teruggegeven en wat een tractor was mijn BMW 5 toen ik daar in wegreed haha.

    Sindsdien nooit meer de LS los kunnen laten. Vaak gekeken naar een mooie, goeie, betaalbare LS bij de dealers in Nederland. En een aantal weken geleden stond er één bij Tiemens. (Zie trouwens veel goede kritieken over deze dealer, kan ik met mijn geringe ervaring tot nu toe volmondig beamen, perfecte behandeling en service). Dus ik naar Arnhem (vanuit Assen) om te rijden. En wat bleek? De herinnering, die je meestal mooier maakt dan hoe het eigenlijk was, was gewoon realistisch. Dus toen maar de knoop doorgehakt; je leeft maar één keer en nu rij ik in mijn eerste Lexus. Uit 95 maar van binnen en buiten als nieuw. In één woord: fantastisch. Ben zeer kritisch maar heb nog niets kunnen ontdekken dat niet of in mindere mate bevalt. Tja, het is de beste auto en ik vind hem geweldig mooi, dus wat wil je nog meer…Zelf veel geprutst met hifi in mijn auto's maar dat hoeft bij de LS gewoonweg niet; mooier kan haast niet.

    Persoonlijk vind ik het uiterlijk van het model 95 mooier dan tot 95. Bijvoorbeeld dat uitlaten niet zichtbaar zijn (hoeft niet van mij) en wat strakkere lijnen. Durf niet te zeggen of de rijeigenschappen verschillen; volgens mij valt dat verschil wel mee.

    Hij bevalt dus ongelooflijk goed. Maar volgens mij kun je dat uit bovenstaand lange verhaal wel opmaken haha.