Pos,
Ik merk wel dat ie schakelt maar dat is volgens mij niet wat jij bedoelt. Hetgene dat ik merk voelt als een licht schokje, wat bij een koude motor overigens iets beter waarneembaar is dan bij een warme motor. Lijkt me dus niet hetzelfde als waar jij op doelt (gelukkig).
Hoe de LS400 bevalt? Dat vertel ik je graag. Een kleine 4 jaar geleden reed ik BMW 5-serie. Heb toen via www.lexus.nl info gevraagd over de modellen. Werd vervolgens gebeld door Louwman met de vraag of ik geïnteresseerd was in een proefrit. Mijn reactie was: Jawel, maar dan wel met de grootste. En dat kon. Lang weekend van Louwman Groningen een LS400 uit 92 meegehad. Wat was dat geweldig. Of ik er naar keek, in zat, stilstond met draaiende motor (en dat niet vernam) vol gas wegtrok, een bochtje nam, ik bleef lachen. Wat een auto. Met pijn in het hart na dat weekend de auto teruggegeven en wat een tractor was mijn BMW 5 toen ik daar in wegreed haha.
Sindsdien nooit meer de LS los kunnen laten. Vaak gekeken naar een mooie, goeie, betaalbare LS bij de dealers in Nederland. En een aantal weken geleden stond er één bij Tiemens. (Zie trouwens veel goede kritieken over deze dealer, kan ik met mijn geringe ervaring tot nu toe volmondig beamen, perfecte behandeling en service). Dus ik naar Arnhem (vanuit Assen) om te rijden. En wat bleek? De herinnering, die je meestal mooier maakt dan hoe het eigenlijk was, was gewoon realistisch. Dus toen maar de knoop doorgehakt; je leeft maar één keer en nu rij ik in mijn eerste Lexus. Uit 95 maar van binnen en buiten als nieuw. In één woord: fantastisch. Ben zeer kritisch maar heb nog niets kunnen ontdekken dat niet of in mindere mate bevalt. Tja, het is de beste auto en ik vind hem geweldig mooi, dus wat wil je nog meer…Zelf veel geprutst met hifi in mijn auto's maar dat hoeft bij de LS gewoonweg niet; mooier kan haast niet.
Persoonlijk vind ik het uiterlijk van het model 95 mooier dan tot 95. Bijvoorbeeld dat uitlaten niet zichtbaar zijn (hoeft niet van mij) en wat strakkere lijnen. Durf niet te zeggen of de rijeigenschappen verschillen; volgens mij valt dat verschil wel mee.
Hij bevalt dus ongelooflijk goed. Maar volgens mij kun je dat uit bovenstaand lange verhaal wel opmaken haha.