kan iemand mij vertellen wat de onderhoudskosten ed zijn van een Lexus GS 300.
We denken erover om er een te kopen van bouwjaar 2000.
Alvast bedankt voor de informatie
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlOnderhoudskosten zijn natuurlijk afhankelijk van het aantal kilometers per jaar, manier van rijden enz.
Bijzondere kosten zullen zelden voorkomen, ik heb zelf een GS300 T3 uit 1995 waar ik hooguit 4000 km per jaar mee rijd. Deze krijgt een keer per jaar een onderhoudsbeurt. Dit is natuurlijk niet te vergelijken als je 40000 km rijd.
Voor een goede indicatie kun je deze vraag het beste voorleggen aan de Lexusdealer die de auto te koop heeft.
Beste Patrick,
na 25 jaar auto rijden weet ik dat de dealer niet de meest realistische onderhoudsprijzen geeft. het blijkt in de praktijk altijd hoger te zijn als men je in de showroom vertelt.
Mijn gedachte was en is dat de lexusrijder een door ervaring verkregen, dus realistischer, beeld kan geven over de onderhoudsprijzen.
Ik rij tussen de 30.000 en 35.000 km per jaar.
Groeten,
Frans
Beste Jurian,
dat de dealer zelf een Lexus rijdt lijkt mij vrij realistisch.
Dat hij daardoor ook weet wat de gemiddelde Lexusrijder kwijt is aan onderhoudskosten, lijkt mij iets minder realistisch.
Dit is het tweede antwoord wat ik krijg met dezelfde strekking.
Voor de duidelijkheid: ik wil graag weten wat de gemiddelde particuliere Lexus GS 300 rijder kwijt is aan onderhoudskosten voor deze schitterende auto.
Als het een staatsgeheim is: so be it.
Zo niet: gaarne reacties.
Met vriendelijke groeten,
Frans
beste Frans,
Na zo'n 20 diverse automerken gereden te hebben,uiteindelijk een gs 300 bj 1998 gekocht bij de dealer. Tot nu toe de allerbeste en mooiste auto die ik heb gereden.
Perfekte behandeling bij de dealer. Over de onderhoudskosten kan ik je nog niets vertellen, heb hem pas en paar maanden in mijn bezit.
Sukses met je aankoop
Tom
een kleine beurt (15000km) kostte mij 380 euro, er waren geen bijzondere dingen. de dealer had dit toch wel iets rooskleuriger voorgesteld; 150 tot 200 euro!
maar verder hoor je me niet klagen, de GS300 is de fijnste auto die ooit heb gereden. wij hebben de auto in mei gekocht en stappen beide -mijn vrouw en ik- nog elke dag met veel plezier achter het stuur.
onze GS300 is van 1998 en heeft nu zo'n 190.000km gedraaid en spijt heb ik nog geen seconde gehad van deze aanschaf.
groetjes uit brabant
Beste Frans,
Allereerst moet je een Lexus altijd dealer onderhouden om er jaren lang plezier van te hebben en garantie te houden op de befaamde kwaliteit.
Een kleine onderhoudsbeurt kost ongeveer tussen de 400 - 480 Euro incl btw
en een Grote onderhoudsbeurt (afhankelijk van de kilometerstand) tussen de 650 - 900 Euro incl btw
Uiteraard zijn hier geen banden in meegenomen, wel remblokken of schijven etc….
En vergeet niet dat je auto gehaald en gebracht wordt!
Succes.
Rogier
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?