Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Dashboard problemen LS 400

• John van Leijenhorst

Het blijkt dat alle LS 400 van de jaren 93/94 en in mindere mate de modellen tot 93 op den duur problemen hebben met de dashboard verlichting.

Het probleem begint vaak met flikkerende naalden en achtergrondverlichting.

Eerst alleen in het begin als de auto koud is en later doet de verlichting het helemaal niet meer. ook de benzinemeter en de verlichting van het middenconsole werkt werkt dan niet meer.

Lexus weet van dit problem en rekent maar liefts 1400 euro ex BTW en montage voor de vervanging van de printplaten

Zijn er onder de lezers van dit forum meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben.

Na naspeuringen blijkt namelijk dat het een constructiefout is in de printplaten en dat dit eigenlijk verholpen zou moeten worden via een terugroep actie.

lexus wil hier niet aan en vervangt de printplaten met platen die dezelfde fabrikage fout hebben.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met die dit probleem hebben of hadden

John

• Jan

John, hetzelfde probleem gehad met gebruikte LS400 1993 180.000 km, is door dealer (van Dorst Breda) opgelost onder garantie d.m.v. uitwisselen deel dashboard.

Heb eens ergens gelezen, alleen weet niet meer waar, dat dit probleem in Amerika ook aandacht had.

Groeten Jan.

• pos

John,

Ik zit in de mailgroup van yahoogroups (Lexus Forum) en daar werd een naald-verlichtingsprobleem gesignaleerd.

Het schijnt dat men Amerika vanwege de dure reparatie er voor kiest de naald met fluoriserende verf te schilderen. Zie hieronder

The bulb that illuminates the needle is burn out

you must replace the entire needle assembly, disassemble the instrument cluster, and remove needle, this includes the motor that moves the needle, and replaced that part. there is no cheap fix for this. I have had customers disassemble the dash and actually paint the needle with flourecent paint so they could see it at night, rather than pay for the new part.

Trevor

Lexus master tech.

Groet,

Pos

• John

Hallo Pos,

Het verven van de naald zorgt er alleen maar voor dat je kan zien hoe hard je rijdt

Met de APK wordt je wagen afgekeurd omdat je dashboardverlichting niet meer brand

daarbij zijn er meer problemen dan alleen de wijzers

De hele onderkant van het dashboard doe het niet meer dus je kan niet zien dat de versnelling in Park staat en je lampjes van de sport,hoogtestand etc doen het ook niet meer.

Ook werkt op den duur je km en dagteller niet meer dus met verven alleen kom je er niet

Het blijkt dat het probleem een fabricage fout is en dat sommige chips “ out of Phase ” gaan

Ik heb mijn platen laten reparen in Amerika voor $ 195 en volgens Jim ( de Amerikaan ) kost het ongeveer $20 aan onderdelen en 2 uur werk om het op te lossen.

Ik heb geprobeerd om de reparatie methode van hem los te peuteren maar hij is er achter gekomen dat dit goude business voor hem is geworden omdat er nogal veel LS 400's in Amerika rond rijden en ieder model tot 95 er op een gegeven moment problemen mee krijgt

Het blijft natuurlijk schandalig dat een merk als lexus dit probleem niet onderkent en zo'n reparatie gewoon onder garantie laat uitvoeren

groet

john

PS het gebeurd ook regelmatig dat de naalden doorbranden omdat de lichtsterkte regelaar altijd op max staat. dan is het verven van de naalden wel een goede oplossingpos schreef:

>

> John,

>

> Ik zit in de mailgroup van yahoogroups (Lexus Forum) en daar

> werd een naald-verlichtingsprobleem gesignaleerd.

>

> Het schijnt dat men Amerika vanwege de dure reparatie er voor

> kiest de naald met fluoriserende verf te schilderen. Zie

> hieronder

>

> The bulb that illuminates the needle is burn out

> you must replace the entire needle assembly, disassemble the

> instrument cluster, and remove needle, this includes the

> motor that moves the needle, and replaced that part. there is

> no cheap fix for this. I have had customers disassemble the

> dash and actually paint the needle with flourecent paint so

> they could see it at night, rather than pay for the new part.

> Trevor

> Lexus master tech.

>

> Groet,

> Pos