Hallo Pos,
Het verven van de naald zorgt er alleen maar voor dat je kan zien hoe hard je rijdt
Met de APK wordt je wagen afgekeurd omdat je dashboardverlichting niet meer brand
daarbij zijn er meer problemen dan alleen de wijzers
De hele onderkant van het dashboard doe het niet meer dus je kan niet zien dat de versnelling in Park staat en je lampjes van de sport,hoogtestand etc doen het ook niet meer.
Ook werkt op den duur je km en dagteller niet meer dus met verven alleen kom je er niet
Het blijkt dat het probleem een fabricage fout is en dat sommige chips “ out of Phase ” gaan
Ik heb mijn platen laten reparen in Amerika voor $ 195 en volgens Jim ( de Amerikaan ) kost het ongeveer $20 aan onderdelen en 2 uur werk om het op te lossen.
Ik heb geprobeerd om de reparatie methode van hem los te peuteren maar hij is er achter gekomen dat dit goude business voor hem is geworden omdat er nogal veel LS 400's in Amerika rond rijden en ieder model tot 95 er op een gegeven moment problemen mee krijgt
Het blijft natuurlijk schandalig dat een merk als lexus dit probleem niet onderkent en zo'n reparatie gewoon onder garantie laat uitvoeren
groet
john
PS het gebeurd ook regelmatig dat de naalden doorbranden omdat de lichtsterkte regelaar altijd op max staat. dan is het verven van de naalden wel een goede oplossingpos schreef:
>
> John,
>
> Ik zit in de mailgroup van yahoogroups (Lexus Forum) en daar
> werd een naald-verlichtingsprobleem gesignaleerd.
>
> Het schijnt dat men Amerika vanwege de dure reparatie er voor
> kiest de naald met fluoriserende verf te schilderen. Zie
> hieronder
>
> The bulb that illuminates the needle is burn out
> you must replace the entire needle assembly, disassemble the
> instrument cluster, and remove needle, this includes the
> motor that moves the needle, and replaced that part. there is
> no cheap fix for this. I have had customers disassemble the
> dash and actually paint the needle with flourecent paint so
> they could see it at night, rather than pay for the new part.
> Trevor
> Lexus master tech.
>
> Groet,
> Pos