Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Dealer of handelaar ?

• Richard

Heren Experts,

Ben sinds kort enthousiast op zoek naar een 2de hands lexus IS 200, met een voorkeur voor de sport uitvoering.

Wat ik me eigenlijk afvroeg is het volgende, is de meerprijs die je bij een dealer moet betalen voor de 3 jaar garantie en haal/breng service het wel waard.

Naar wat ik gelezen heb zijn deze auto's super betrouwbaar en vraag me dan ook af of je zo'n lange garantie echt nodig hebt en is de 6 maands bovag garantie niet voldoende om eventuele gebreken die na aankoop nar voren komen te dekken. Het halen en brengen is leuk maar mij geen paar duizend euro waard. Want de prijsverschillen lopen toch wel in de 2 a 3k meerprijs bij een dealer.

Hierbij ga ik er wel van uit dat het een malafide handelaar is en alle onderhoudsboekjes aanwezig zijn en de auto dealer onderhouden is.

Wat is jullie mening/ervaring hiermee ?

Richard

• Patrick T3

Richard,

Persoonlijk heb ik een sterke voorkeur voor de dealer, maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Je wordt betrokken met het merk, op de hoogte gehouden van diverse dingen en je bent dan bekend bij de organisatie. Lexus staat bekend om de goede band die ze met hun rijders hebben en dat vind ik een groot voordeel. Bij de Lexusdealer ben je niet zomaar een klant, daar ben je een Lexusrijder.

Lexus staat bekend als een uiterst betrouwbaar merk die een enorme reputatie heeft opgebouwd op het gebied van kwaliteit. Ik denk het grootste deel van de aangeboden IS200´s bij de handelaar in een uitstekende conditie verkeren en wanneer je niet echt de haal/brengservice nodig bent en de langere garantie “overbodig” vindt, scheelt het je inderdaad een paar duizend euro. Dat is gewoon iets wat je voor jezelf moet bepalen. Mijn advies is dan wel: Zoek een goede handelaar. Vraag ervaringen op van het bedrijf. Ook even contact opnemen met de Lexusdealer waar ie destijds geleverd is en zorg dat de complete historie erbij is.

Succes!

Gr. Patrick

• Paul

Ik sluit me volkomen bij Patrick aan….vraag je maar eens af hoezo zo'n auto in de handel komt. Een dealer stoot alleen schade auto's af en het type is bijna te jong voor de gewone handel.

• Lecati

ik zou toch zo'n auto bij een bonafide handelaar kopen, als je hem bij een malafide handelaar koopt weet je zeker dat je in het pogramma “ verboden in te rijden” verschijnt!!!

Succes

Lecati

• Arian

Ik heb mijn IS200 bij een handelaar gekocht. Ik zag de auto staan en was er gelijk helemaal weg van. Alle opties aanwezig, tot en met een standkachel! Wel heb ik uitgezocht wat de voorgeschiedenis was. Het blijkt dat de vorige (1e) eigenaar de IS200 ingeruild heeft bij onze plaatselijke Merc. Dealer. Kennelijk zag dit bedrijf er geen brood in en heeft de auto doorgestoten naar de handel. Ik heb mijn auto wel meteen voor een beurt teruggebracht naar van Dorst in Breda, waar hij nieuw gekocht is en altijd in onderhoud is geweest. Omdat de auto nooit schade heeft gehad, altijd dealeronderhouden is geweest en een onverwoestbare reputatie heeft, heb ik besloten om hem te kopen.

• Bart

Ondanks de uitstekende reputatie van de Lexus in zijn algemeenheid zou ik een dergelijke (exclusieve) auto nooit bij een handelaar kopen. Ook niet wanneer de historie “compleet” lijkt te zijn. Het is maar wat makkelijk om schades e.d. te herstellen zonder dat er een haan naar kraait.

Bovendien heeft (of in ieder geval had) de Lexus organisatie de gewoonte om goeie Lexussen bij de handel weg te kopen ter bescherming van de markt.

Mijn advies, geef iets meer uit in ruil voor 100% zekerheid !!

Bart

• Richard

Heren,

Bedankt voor alle opmerkingen en suggesties

Ik heb de volgende conclusies getrokken:

- Koop de auto het liefst bij de dealer

- Als hij bij een handelaar staat

- de reputatie controleren van de handelaar

- zijn alle ondehouds boekjes aanwezig en beurten gedaan

- auto historie laten nachecken door dealer

Heb bij een aanbieding bij een handelaar de auto laten natrekken bij de dealer, dat gaf mij veel info. De auto was zeer antrekkelijk zelfs zo aantrekkelijk dat hij al verkocht was voordat de handelaar kon bepalen wat hij voor mijn huidige auto wilde geven.

Dus wacht ik nu rustig af tot er een goede deal langskomt en dan ben ik ook een blije lexus rijder…

Richard