Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

tweestrijd is200 of mb c180

• jan zwart

ik zit in een ongelovelijke tweestrijd tussen een lexus is200 of een mercedes c180

aangezien hier in de regio den bosch (nog) geen lexus dealer zit, en geen persoon

ken met een lexus hoop ik toch hier wat positieve reacties te krijgen tenopzichte

van de is200 .

mijn voorkeur gaat voorlopig toch nog uit naar de lexus.

voor mij is de restwaarde ook belangrijk dus dan kom ik toch weer bij de mb

hoewel ik het model en de lijn van de is weer mooier vind,de auto staat perfect

op z'n wielen.

aleen vind ik het interieur erg “japans”omdat ik altijd duitsers gereden heb.

dus….je ziet het ik ben er voorlopig nog niet uit ,toch hoop ik via jullie reacties

de knoop door te hakken.

alvast vriendelijk bedankt,

J.Z.

p.s. ik lijk wel een ouwe zeur

• jan

Hallo Jan, als je voor de beste kwaliteit gaat dan wordt het de Lexus natuurlijk, ook rij je dan een stuk exclusiever, MB zie je overal rijden, ik heb zelf ook een IS200 exect.automaat, waarlijk een geweldige auto die je een gevoel geeft dat die nooit stuk kan gaan, doet die waarschijnlijk ook nooit, als je in MB thuisland kijkt, Duitsland, is zelfs daar de IS200 winnaar geworden in het tevredenheidsonderzoek van j.d.Powel.

Veel succes met je beslissing, groeten Jan.

• Patrick T3

Jan,

Je bent absoluut geen ouwe zeur hoor haha. Het is beter dat je eerst even informatie gaat inwinnen. Ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen.

1. IS200 / C180

Eén direct voordeel voor de Lexus is het verschil in motoren. De C180 is een 1800 4-cilinder en de IS200 is een 2 liter 6-cilinder (en dat loopt erg mooi). Verbuik zal iets meer zijn, maar de praktijk leert dat dat veel aan je rechtervoetje ligt. Ook zal je met de IS200 méér auto hebben qua uitrusting en ik denk persoonlijk ook aan het rijden.

2. Lexus / Mercedes

Een “strijd” dat in Nederland begonnen is in 1990. De eerste jaren werd er eigenlijk niet naar Lexus omgekeken door de autobladen en werd er regelmatig onterecht negatief over geschreven, in een vergelijkingstest kwam standaard de Mercedes altijd als winnaar uit de bus. Voornaamste reden: Gebrek aan imago, wat in Nederland bij veel mensen zeer hoog blijkt te staan. Nu, na zo´n 13 jaar op de markt te zijn, kun je niet meer om Lexus heen en heeft het merk zijn kwaliteit en betrouwbaarheid laten zien. Een uitgebreide en exclusieve modellenlijn, waarin ieder segment vertegenwoordigt wordt.

Een persoonlijk keus voor mij is toch echt de exclusiviteit. Sta je voor de stoplichten en je kijkt om je heen, dan zie je in mijn ogen gewoon té vaak een Mercedes (en de andere gevestigde merken). Als ik zoveel geld voor een auto betaal, wil ik toch ook een beetje iets speciaals. Let wel, dat is een persoonlijke mening.

3. Service

Ik heb met beide merken ervaring, omdat ik ook Mercedes heb gereden. Service bij Lexus is gewoon uniek. Als jij wilt rijden met een IS200, kun je contact op nemen met Lexus en als het nodig is zetten ze er eentje voor de deur. Voor onderhoud hoef je ook niet naar de dealer toe, een belletje is genoeg. Ze halen dan jouw auto op en laten een andere Lexus achter. Onderhoudskosen zullen denk ik niet veel verschillen tussen beide merken.

4. Persoonlijke mening

Tja……wat kan voor jou de doorslag geven. Voor mij was het o.a. de:

- Behandeling bij de dealer

- Omgang met de dealer

- Kwaliteit van het merk (kwaliteit van Lexus is bewezen beter, dat heb ik ook in de praktijk ondervonden helaas)

- Exclusiviteit

- Uitrusting

- Service

De IS200 is een zeer courante auto. Van inruilprijzen ben ik niet helemaal op de hoogte.

Ik voel me als Lexusman in hart en nieren toch een beetje geroepen om jou te overtuigen om een Lexus te nemen. Als je exclusiviteit, service, kwaliteit, uitrusting etc. belangrijk vindt, is het simpel. Dan gá je gewoon voor de Lexus. Geen 13 in een dozijn en de rijders zijn stuk voor stuk liefhebbers die bewust voor het merk gekozen hebben. Ook krijg je heel veel positieve reacties.

Mijn voorstel: Neem eens contact op met Lexus en vraag een proefrit aan (als je dit nog niet gedaan had) en ervaar het zelf. Gewoon doen, het zal waarschijnlijk jouw twijfel helemaal weg nemen (als ik dat nog niet heb gedaan haha) en jou overtuigen.

Succes en houd ons op de hoogte. Als je nog vragen hebt, dan lees ik het wel.

Gr. Patrick

• Patrick T3

Onafhankelijk geschreven en dezelfde argumenten….toeval? ;)

• jan

Hallo Patrick, nee, dit kan geen toeval zijn, zouden wij toch verstand van auto's hebben?

Groeten Jan.

• Patrick T3

Je zou het haast denken…… :)

• Paul

JE KAN ALTIJD NOG EEN TAXI NEMEN ALS JE IN EEN MB WILT RIJDEN

PAUL

• Albert

Ik weet niet wat je huidige auto is, maar probeer een offerte te maken bij de mb dealer en bij de Lexus dealer bij de mercedes krijg je zowieso minder voor je auto.

Maar het belangrijkste blijft dat je een auto hebt die exclusief is en top rijdt. In het Algemeen Dagblad stond een advertentie van de is200 waarop nu 5 JAAR garantie gegeven wordt….Dat zegt genoeg toch ?

• Dirk van Hees

Je kunt het vergelijken met Sushi en Bradwurst.

Het eerste is verfijnd, het tweede is vet.

De auto is zo goed dat je de dealer amper nodig hebt.

Dirk

• jan zwart

bedankt voor jullie reacties de keuze is makkelijk nu,

het word zeer waarschijnlijk een lexus,

en nu dan op zoek……………

vriendelijke groet j.z.

je hoort het wel.