Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

kunststof bumper reparatie

• Pos

Recent heb ik met mijn LS400 tegen een (verborgen) betonpaaltje gereden.

De kunststof front onder bumper is op een kant behoorlijk ingedeukt met een klein scheurtje. Verder is alles nog heel.

Een nieuwe bumper kost met alles er op er aan (spuiten, mongtage etc..) ongeveer 1150 euro, toch ook voor een Lexus-rijder wel een fors bedrag. Wat betreft claimen bij de verzekering ook een beetje een grensgeval.

Op internet zag ik een alternatief namelijk “kunststof bumper reparatie”, bijvoorbeeld door Eurobumper. Navraag leert dat dit ongeveer het halve geld kost, maar ik ken weinig ervaringen, hebben jullie die ??

Nog een andere vraag heeft iemand wel eens een upper strut (suspension) brace gemonteerd, wordt in Amerika door “TOM's” behoorlijk wat reclame voor gemaakt.

Wat zijn de ervaringen of is dit een onzin accesoire ?

Groet,

Pos

• Patrick T3

Hallo Pos,

Met de eerste vraag kan ik je helaas niet helpen. Ik ben zelf niet op de hoogte van dergelijke reparaties en heb er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord.

Met de Upper Strut Brace denk ik dat een soort veerpootbrug bedoeld wordt. Als dit het geval is, betreft het in principe geen onzin accessoire. Alleen denk ik niet dat dit zin heeft op een LS400. Een veerpootbrug wordt vaak gecombineerd met een verlaagd onderstel / wegliggingsset, tenminste, dat zijn mijn eigen ervaringen. De carrosserie wordt stijver (“wringt” minder) en bochten kunnen met een hogere snelheid genomen worden. Niet echt relevant voor jouw limo (mijn persoonlijke mening). Nogmaals, ik weet dus niet zeker of een veerpootbrug hetzelfde is als een Upper Strut Brace.