Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Compressor IS200 ?

  • Chris

    Ik denk erover deze direct bij TTE in duitsland te laten inbouwen. Dat doen ze daar voor 6595,85 EUR.

    Nou heb ik alleen de slechte ervaring van Bob op dit prikbord gezien. Heeft iemand ook positieve ervaringen (met een handbak)? Daarnaast ben ik erg benieuwd of de motor erg veel meer geluid gaat maken.

    Als iemand een contactpersoon bij TTE wil hebben stuur mij dan even een mailtje.

  • Raf

    Hallo Chris,

    Ik heb nu enkele maanden een TTE-compressor geplaatst. Je hoort inderdaad de compressor draaien maar ik vind niet dat dit storend is, iemand die normaal niet met de auto meerijdt zal dit niet merken.

    Ik heb ook een handbak en heb hier geen problemen ondervonden (weet wel niet wat voor probleem Bob heeft). Ik heb vroeger een Toyota MR en had na aankoop van de Lexus spijt. Deze wagen ging niet vooruit, na de plaatsing van de compressor heb ik wel mijn mening moeten herzien en ik zou nu niet meer willen ruilen.

    Binnen enkele maanden ga ik ook nog een inductie-kit plaatsen , hiermee zal er wel een duidelijke verhoging in het motorgeluid hoorbaar zijn. Ook een uitlaat van HKS zal nog worden aangekocht.

    Indien je geinteresserd bent in een compressorkit, wij plaatsen deze voor 7900,00 EUR (BTW INC). Je moet je wagen 1 dag missen. De inductiekit (vermogenswinst is merkbaar maar gegevens nog niet bekend) komt geplaatst op 1500 EUR.

    Groeten

    RAF

  • jalmar

    Het lijkt mij ook wel wat zo'n compressor op mijn is200 sport handbak maar waarschijnlijk vervalt de lexus garantie dan? ik heb nog twee jaar garantie.

  • Chris

    De garantie op de motor vervalt dan. Voor mij geen probleem. Ik heb hem wel pas 2 jaar maar al 92.000 km gereden. Bij 100.000 vervalt de garantie toch.

  • Chris

    Hallo RAF,

    Bedankt voor je positieve reactie !

    De problemen die zo hier en daar zie staan zijn:

    - veersysteem (gaat los en moet dan vervangen worden)

    - kompressormanagement i.c.m. standaard motormanagement

    - koppeling (kan de 204 Pk niet aan)

    - Katalysator (te heet ?, daar komt bij mij nu al af en toe rook af….)

    De eerste 2 zouden bij de eerste revisies opgelost moeten zijn. De laatste die ik langs heb zien komen is 4.

    Mvg,

    Chris

  • Twan Engels

    Deze week heb ik met iemand van Lexus gesproken en zij leveren die dingen dus ook aan hun klanten. Wat hij ervan kon vertellen is dat ze ‘stuk voor stuk’ allemaal hun handeltje opblazen omdat ze de compressor niet goed warmrijden. Zijn advies was dan ook om het absoluut niet te doen. Investeer in een IS300 en als een IS300 niet snel genoeg is…. dan moest ik maar gaan voor een GS430. “ziet er misschien iets minder gelikt uit, but runs like hell”. Binnenkort maar eens proberen dan :)

    Als je mij om wat voor reden dan ook wil mailen dan moet je de QQQ uit m'n mailadres halen.

  • Chris

    Twan,

    Dat zou ik ook zeggen als ik een IS300 wilde verkopen. Inmiddels heb ik de compressor bij TTE laten inbouwen en het verschil is ongelovelijk. Ik ben nog geen problemen gehad tegengekomen (in de 1e 1000 km), maar dit is dan ook revisie 5 van de compressor.

    Chris

  • Jeli

    Chris,

    Zijn de ervaring nog steeds positief ?

    Gr.

    Jeli

  • Chris

    Absoluut ! Dit had ik veel eerder moeten doen !

    Ik hem er nu ongeveer 10000 km inzitten en geen problemen gehad. De 1e 1000 Km heb ik rustig aangedaan en na 5000 km heb ik hem nog even (gratis) laten nakijken.

    Als je het gaspedaal intrapt is het echt feest en na 4000 toeren weet je echt niet wat er gebeurt. Tot 200 gewoon een dus in je rug.

    Chris

  • Jeli

    Chis,

    Zit zelf ook te denken aan een compressor voor mijn IS200.

    Mag ik vragen waar jij 'm heb laten plaatsen ? en indien mogelijk wat de prijs is?

    Alvast bedankt.

    Jeli