wat vinden jullie lexus vrienden van de nieuwe rx330?
gr jurian
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlFons,
De nieuwe RX300 *( dit is de benaming niet 330!) komt alleen met een 3.0 V6 en niet met de 3.3 V6 ivm. milieueisen die in Europa strenger zijn dan in de VS. Ivm. met brandstofverbruik komt de V8 4.3 zeker niet in de RX *(geloof me iedereen met een V8 SUV klaagt over het benzineverbruik) en diesel……..wie weet in 2005!
duifjes.com
Over de benaming RX 330 / RX 300 heb ik geen uitspraak over gedaan, maar gewoon RX, maar het is inderdaad zo dat de 3,3 liter niet naar Nederland komt, maar gewoon de huidige 3,0 liter, die overigens wel flink onderhanden is genomen. Moest overigens wel gezien de grotere buitenmaten. Ik vind het in iedergeval een nog mooiere auto geworden die RX 300!
Fons
Ik betwijfel ten zeerste of milieueisen de ware reden zijn om de nieuwe RX in Europa niet met de 3.3 liter motor te leveren.
Na enig research is mij gebleken dat de 3.3 RX in Californië wel geleverd wordt en daar zijn de milieueisen nog strenger dan in Europa !
Overigens denk ik dat het brandstofverbruik van de 4.3 in de RX wel mee zal vallen. In mijn vorige drie LS'n heb ik gemiddeld altijd boven de 1:10 gereden (70% grote weg en 30% stad). Een grotere motor maakt immers ook aanzienlijk minder toeren.
Hoi Bart,
Helemaal mee eens over die 4,3-liter! Zal best meevallen het verbruik. Zal ook sterk afhangen hoe je met het gaspendaal omgaat. Overigens heeft concurent BMW ook een V8 beschikbaar voor de X5, en hetzelfde geld voor de ML-klasse van Mercedes! Mensen die in dat soort auto's rijden zullen niet wakker liggen of hun SUV een litertje meer of minder verbruikt, die hebben geld zat!
gr. Fons
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?