Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

korrosie op wielen

• jeroen

hallo allemaal,

Wie herkent het fenomeen? Ik heb een 2002 , 200 sport en ben toch heel zuinig op de auto. Wielen worden eleke twee weken schoon gemaakt , en toch verschijnen er van die kleine adertjes onder het lakwerk. Puur onderhuidse korrosie dus. Geen invloeden van buitenaf, aangezien er geen beschadigingen te zien zijn bij deze aders.

Ik heb gezien dat vele Lexus gebruikers in Engeland dit fenomeen ook hebben, en dat het een bekend probleem van de IS 200 is. Vele zijn onder garantie gewisseld. Wie in Nederland heeft dit ook ondervonden of, anders hebben jullie ook al eens hoofdschuddend naar je vlegen gekeken, en gedacht wat doe ik nu fout?

Gaarne reakties

mvrg

Jeroen

• Kees-kun

Hoi Jeroen,

Ik heb ook een IS200, waarop corrosie op de wielen zichtbaar is.

Ik neem aan dat je de witte spikkels bedoelt.

Ik was de wielen ook regelmatig, maar doordat de banden nogal laagprofiel zijn, is het bijna onmogelijk om de velgen niet te beschadigen tijdens het parkeren langs stoepranden. Helaas is het bij mij ook het geval, dat er beschadigingen op sommige plekken op de velg zichtbaar zijn, maar ik weet ook zeker dat de door jouw bedoelde plekken niet worden veroorzaakt op mijn velg.

Mijn IS200 is van juni 1999 en ik baal er goed van, van deze beschadigingen.

Heeft er iemand soms een idee wat de prijs van een 17" velg is?

Groeten,

Kees-kun.

• jeroen

Hoi Kees,

Indien dit echte korossie is, dus niet van beschadigingen, dan gewoon terug naar de dealer voor garantie. Ik weet wel dat het moeilijk wordt maar ik heb aanspraak gemaakt op garantie, er zijn foto's gemaakt die worden aan de importeur gestuurd. Deze moet zijn oordeel uitspreken. Echter in Engeland is dit een nog veel groter probleem aangezien het strooi zout dat zij gebruiken nog agressiever is dan hier. Daar is door Lexus Uk een groot omruil programma op gang gebracht. Ik heb me laten vertellen dat er mensen zijn die nu reeds de derde set wielen onder garantie gewisseld krijgen! Dus altijd proberen en doorgaan, is de moeite waard.

p.s de mijne is te koop; zie bovenstaande advertentie, iets voor jouw? Is nog onder garantie, wielen ook!

groet jeroen

• Ron

Mijn velgen waren zodanig beschadigt dat ik ze helemaal overnieuw heb laten stralen spuiten en gepolijst zoals orgineel dit heb ik laten doen bij Tiemens arnhem en mij laten vertellen dat ik de eerste ben bij dit bedrijf waar ze nu de velgen heen brengen soort proefpersoon dus dit is niet goedkoop en kost incl.btw 750 euro als nieuw kwamen ze terug helaas maar voor enkele weken weer kwamen er witte vlekjes op tiemens heeft fotos gemaakt en is in afwachting van de reactie van het bedrijf het zal er waarschijnlijk op neer komen dat ze volledig gespoten worden dus zonder polijsten dat is waarschijnlijk ook goedkoper nieuwe velgen kosten volgens tiemens schrik niet ongeveer 400 euro per stuk.

• jeroen

Hoi Ron,

Het ligt er natuurlijk aan wat voor een schade je hebt, maar ik neem geen genoegen met korroderende wielen binnen een jaar. Daarbij moet ik zeggen dat geen van de wielen een stoeprand heeft gezien of iets dergelijks.

Het is gewoon een kwaliteits issue, dat overigens bij elke Lexus dealer bekend is.

Helaas is het zo dat de beoordeling bij Louwman en Parqui ligt als importeur. Zo zie je maar er worden weer nodeloos barrieres opgeworpen.

Mijn stelling in deze is gewoon; De klant heeft een (bekend) probleem; meteen oplossen; nieuwe velgen.

Waarom? Je hoeft toch geen genoegen te nemen met opgekalefaterde velgen. Toen ik de wagen kocht, kocht ik ook een stukje kwaliteit, dat moet dan ook nagestreefd worden.

Ik had hiervoor een Volvo en Renault , en deze wielen begonnen er pas naar uit te zien na ca zes jaar. Dus in 11 maanden tijd korrosie is toch wel heeeeel snel.

groeten

jeroen

• twente@technonet.nl

de Velgen dokter in uden repareert deze velgen, binnen kort neem ik de proef op de som kosten 95 euro per velg (wel zelf op sturen zonder banden)

wel balen de velgen lijken wel van goud (prijzen)

groeten robert rijd nu met winterbanden

• Bart

Ik denk dat een Protech behandeling van de velgen veel problemen voorkomt……………

• p.k.b

Vandaag bij de dealer geweest om over mijn velgen te praten.

Ik heb een nieuwe is 200 sportcross besteld in november en levering in maart of april. De velgen onder de bestelde auto laat ik vervangen door de oude van mijn

is 200 sedan.

De monteur laat de wielen stralen en spuiten voor garantie.

Er is een wissel set in de omloop bij de dealers.

Dus heb je nog garantie dan blijven zeuren bij de dealer.

M.vr.gr. en succes.