Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

compressorkit IS 200

  • Ron

    Heeft iemand ervaring met deze kit voor de IS 200?

  • Patrick T3

    Ikzelf niet, ik weet alleen de ervaringen die mij verteld zijn door een Lexus monteur uit Groningen en een verkoper uit Arnhem. We prestaties gaan er gigantisch op vooruit in ieder geval. De beste combinatie is met een automaat. Vermogenwinst is natuurlijk niet misselijk, van 155 naar 204 pk. Dus je investering wordt zeker beloond. Ook kun je het heel goed merken dat het vermogen is toegenomen. Zoals mij verteld is is ie soepeler en natuurlijk een stuk sneller. Wel wordt het allemaal iets “rauwer”. Er wordt iets geplaatst wat niet standaard is, dus ook zal de slijtage van bepaalde onderdelen toenemen. Neemt niet weg dat ze bij TTE wel weten wat ze doen, dus dit zal niet voor opvallende en verontrustende dingen zorgen.

    Er zijn geloof ik wat problemen geweest in het begin m.b.t. de compressor i.c.m. een handbak, maar ik denk dat die nu wel verholpen zijn. In een test heb ik eens gelezen dat met een handbak de acceleratie naar 100 km/h in 6,8 seconden achter de rug was. Door hun gemeten. De opgave door TTE is 9 seconden voor de automaat en 7,4 (even uit mijn hoofd) voor de handbak.

    Het kost best een smak geld (zal nu zo'n 7500 tot 8000 euro zijn schat ik) maar je krijgt er ook echt wat voor terug.

  • Bob de Kousemaeker

    Ik rijd zelf een IS200 (handgeschakeld) met TTE Compressor. Mijn ervaringen zijn niet positief. Met regelmaat heb ik langs de snelweg gestaan, omdat er wat veertjes kapot waren gegaan. Na een week overnachten bij de Lexus distributeur is dit probleem verholpen met een nieuwe veersysteem.

    Nu ben ik alleen niet overtuigd van het beloofde vermogen. Als ik op 1 dag in een standaard IS200 rijd en mijn compressor, merk ik weining verschil, behalve het rauwe geluid.

    Binnenkort ga ik langs bij een tuningsbedrijf om het daadwerkelijke vermogen te meten, zodat ik mijn gevoel hard kan maken.

    Persoonlijk rijd ik liever in een standaard IS200, lekker stil en comfortabel. De snelheidswinst die ik ervaar weegt niet op tegen het comfort verlies.

    Wil je echt een snelle bak, koop dan liever een Subaru Impreza WRX STi.

  • Patrick T3

    Kijk, dit zijn ervaringen waar je wat aan hebt. Ik heb het dus alleen maar gehoord en wist dat er voor en nadelen aan verbonden waren. Hoe lang heb je de compressor er al opzitten? Ik wil toch nog eens even overleggen met de Lexus dealer of desnoods met TTE hoe het nu gesteld is met het apparaat. Vooral omdat mij verteld werd dat je een enorm verschil merkte, wat ook geschreven werd als de wagen werd getest.

    Waar heb je de IS in onderhoud als ik zo vrij mag zijn?

  • Bob de Kousemaeker

    De compressor zit er nu een jaartje op en is ingebouwd door Cavallino, in opdracht van Lexus Breukelen. Verder is de auto bij Lexus Breukelen en vervolgens Lexus Den Haag netjes onderhouden.

    Ik heb recent de auto laten meten en het vermogen op de achteras is 156pk. Teruggerekend tot het vermogen op de krukas is dit zo'n 183pk i.p.v. de beloofde 204 pk. Toch eens bellen met de importeur, of dt de bedoeling is…

  • jeroen

    hallo Bob,

    Met interesse volg ik je al een paar maanden sinds dat je voor het eerst er over schreef. Nu heb je de wagen op de rollenbank gezet en hopelijk heb je ook prints van de koppel en vermogens kromme. Is het mogelijk deze van je te krijgen (inscannen bv) ik ben sinds het begin nogal gebrand geweest op z'n systeem maar je had nogal wat problemen. Zijn die nu grotendeels opgelost?

    Als je teruggaat naar de imp., wordt het denk ik nog een harde dobber om hier iets los te krijgen.

    Als het klopt wat je gemeten hebt is dit niet erg best, maar vergeet niet dat de prestaties die afgegeven worden vaak alleen haalbaar zijn bij ISO condities (15C en 1015mbar), tja en wanneer heb je dat precies. Natuurlijk zijn er allerhande korrektie waarden om bij andere temperaturen en drukken deze metingen te doen.

    Graag hoor ik hier meer van,

    groet Jeroen

  • Bob de Kousemaeker

    Ik heb de meting op m'n website gezet. Neem maar eens een kijkje op http://www.kous.net/. Je ziet een vermogen van 156 pk op de achterwielen, teruggerekend naar de krukas is het helaas geen 204 pk.jeroen schreef: