ik rij zelf een is200 sport, wat mij opvalt is dat de IS heel weinig (vergelijkend) wordt getest in de autobladen. Onlangs nog in duitsland uitgeroepen tot de auto met de meest tevreden berijders….(het land van mercedes/audi/bmv)
Ik heb er op zich geen moeite mee dat er zo weinig is200 in nederland rijden maar vind het wel onbegrijpelijk…. (sterke daling verkoop in 2002)
Stelt de importeur wel autos beschikbaar voor testen?????
(de sc430 zie ik wel eens opdraven maar dan steeds weer die grijze kleur Gewoon een sc met donkerblauwe kleur en beige leer… die moet je laten zien dat verkoopt…..)
Volgens mij doen ze er goed om eens een zwarte /is200 of is300 sport (sedan) beige leer en full options (gewoon de mooiste combi) beschikbaar te stellen voor een duurtest of laat ze eens ronde tijden op Zandvoort neer zetten met vergelijkbare (qua prijs) auto's (nieuwe saab, alfa 156, bmw 320/330).
Overigens de reclames in bijvoorbeeld het blad quote vind ik niet goed (weer allemaal grijze tinten) lexus rijders zijn geen grijze muisen.. (potentiele) is200 rijders zijn 3 serie rijders… Ik werk voor een amerikaans adviesbureau met tientallen bmw 3 series voor de deur en een lexus/ondergetekende. Persoonlijk denk ik dat je bij de is200 moet inspelen om de vormgeving dus mooie gladde actie fotos van (alweer) een zwarte gekleurde is200 met beige leer (waarbij in elkaar aflopende foto's het hele mooie dashboard op zijn best toont dus bij schemerig weer .
De auto is nb ontworpen door een coureur… die maakt zich niet druk om red carpet… die rijd liever zelf de auto naar de dealer..;-).
Tuurlijk vind ik de garantie ook wel belangrijk..
Blijft staan dat ik niet begrijp dat zo'n goede en mooie auto zo slecht verkoopt in Nederland. Ik denk dat er marketingtechnisch iets fout gaat in Raamsdonkveer.
Nogmaals ik vind het niet erg want zo blijft ie lekker zeldzaam. Maar als bedrijfskundige en beroepshalve ben benieuwd waar dit nou aan ligt…..
(ik heb wel mijn vermoedens)