Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

weinig vergelijkende tests IS200/slechte marketing

  • Hj

    ik rij zelf een is200 sport, wat mij opvalt is dat de IS heel weinig (vergelijkend) wordt getest in de autobladen. Onlangs nog in duitsland uitgeroepen tot de auto met de meest tevreden berijders….(het land van mercedes/audi/bmv)

    Ik heb er op zich geen moeite mee dat er zo weinig is200 in nederland rijden maar vind het wel onbegrijpelijk…. (sterke daling verkoop in 2002)

    Stelt de importeur wel autos beschikbaar voor testen?????

    (de sc430 zie ik wel eens opdraven maar dan steeds weer die grijze kleur Gewoon een sc met donkerblauwe kleur en beige leer… die moet je laten zien dat verkoopt…..)

    Volgens mij doen ze er goed om eens een zwarte /is200 of is300 sport (sedan) beige leer en full options (gewoon de mooiste combi) beschikbaar te stellen voor een duurtest of laat ze eens ronde tijden op Zandvoort neer zetten met vergelijkbare (qua prijs) auto's (nieuwe saab, alfa 156, bmw 320/330).

    Overigens de reclames in bijvoorbeeld het blad quote vind ik niet goed (weer allemaal grijze tinten) lexus rijders zijn geen grijze muisen.. (potentiele) is200 rijders zijn 3 serie rijders… Ik werk voor een amerikaans adviesbureau met tientallen bmw 3 series voor de deur en een lexus/ondergetekende. Persoonlijk denk ik dat je bij de is200 moet inspelen om de vormgeving dus mooie gladde actie fotos van (alweer) een zwarte gekleurde is200 met beige leer (waarbij in elkaar aflopende foto's het hele mooie dashboard op zijn best toont dus bij schemerig weer .

    De auto is nb ontworpen door een coureur… die maakt zich niet druk om red carpet… die rijd liever zelf de auto naar de dealer..;-).

    Tuurlijk vind ik de garantie ook wel belangrijk..

    Blijft staan dat ik niet begrijp dat zo'n goede en mooie auto zo slecht verkoopt in Nederland. Ik denk dat er marketingtechnisch iets fout gaat in Raamsdonkveer.

    Nogmaals ik vind het niet erg want zo blijft ie lekker zeldzaam. Maar als bedrijfskundige en beroepshalve ben benieuwd waar dit nou aan ligt…..

    (ik heb wel mijn vermoedens)

  • Patrick T3

    Er zijn verschillende redenen te noemen. Ik denk persoonlijk niet dat het te wijten is aan de marketing.

    Belangrijkste aspect: Imago. Hoewel de imago van Lexus in de 12,5 jaar hier in Nederland enorm gestegen is, is dit nog niet te vergelijken met die van BMW en Mercedes. Wanneer mensen dus de keuze hebben uit deze merken, zal meestal de keuze vallen op de gevestigde merken. Hoe jammer het ook is, het heeft vaak te maken met aanzien. Mercedes en BMW zijn toch te merken waarvan veel mensen zeggen: POEH! Lexus is nog steeds niet bekend bij alle mensen, wat voor mij één van de leukste kanten is. Je laat niet zien waar je in rijdt. Groot verschil is dat mensen die in een Lexus rijden er ook écht voor kiezen, terwijl je bij de andere topmerken ook eigenaren ziet die de auto voor de spreekwoordelijke buren koopt.

    Daarnaast zie je in autotests vaak conclusies die absoluut nergens op slaan. Ik ben heus wel objectief en zal ook echt wel een meerdere erkennen als deze beter is (op welke manier dan ook) dan de Lexus. Maar vaak weet je van tevoren al de uitslag van de test als deze met een Mercedes of BMW is. Ik lees nog te vaak dat Lexus “de grond in wordt getrapt”. Ook hadden de autobladen in eerdere jaren een veel objectievere kijk op auto's. In begin jaren 90 bijvoorbeeld las je nog helemaal geen mening van de testrijders, alleen maar hoe de auto reed en wat de kwaliteiten waren. Daarna kon je je eigen keuze maken. Nu druipt het kwijl er soms vanaf als ze in één van de Duitse merken rijden, maar vergeten wordt dat de Japanners gewoon de beste auto's maken (en dat is algemeen bekend) Volgende week staat in de AutoWeek een test tussen de A8, LS430 en Seville. Das dus echt zo'n niet-objectief-Duits-kwijlend-blad. Vandaar dat we ‘m opgezegd hebben. Dat blad zit toch in de leesmap, daar waar ie hoort (tussen de roddels). Beetje overdreven misschien, maar soms ga ik echt over m’n nek als ik die testen lees.

    Verdel wil ik even zeggen dat ik het niet eens ben (persoonlijke mening dus nu) over jouw mening wat betreft de kleuren. Dat is gewoon heel verschillend. Al onze Lexussen zijn zilvergrijs met zwart leer, wat wij dus de mooiste combinatie vinden. Wel ben ik het met je eens dat ze af en toe wat meer variatie moeten brengen in de advertenties in diverse bladen. Jouw mening en mijn mening leert dat smaken erg verschillen en daar moet je dus als merk wat mee doen. Dus inderdaad niet alleen de grijze kleur, maar ook de donkere kleuren (met het beige leer, ook een geweldige combinatie). Ik weet niet of het nog steeds het geval is, maar enkele jaren terug waren groen en blauw de kleuren die het meest verkocht werden.

    Maar ja, net zoals je zegt, we blijven lekker exclusief.

    M.vr.gr.

    Patrick

  • piet

    Dit is alternate

  • Duifjes.com

    HJ,

    Ik zou graag een dag met jou en je collegea eens een Lexus IS200/300 dag willen organiseren zodat iedereen zal zien dat de IS een betere ‘rijmachine’ is dan bijvoorbeeld de 3-serie!

    ps. binnen jullie organisatie wordt in ieder geval best aardig Lexus gereden!

    duifjes.com

  • Fons

    Dat de Lexus IS 200/300 beter is dan BMW 3-serie is zijn de Lexus rijders wel mee eens! Maar nu nog de mensen die daar nog niet van overtuigt zijn. Goed voorstel overigens!! Ik erger me overigens dood aan het feit dat, in iedergeval

    Autoweek, o.a. het merk Lexus zo afkraakt! Volledig onterecht!!

    gr. Fons