Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

onderhouds prijzen IS200

• Jan

Hallo Lexusfans, wie weet misschien wat ongeveer de prijzen zijn van onderhoudsbeurten van een IS200 automaat exectutive, dus grote en kleine beurt, bedankt alvast, Jan.

• wim

wou ik ook al weten alleen dan voor een gs300

• john

veel te veel,

ik zou je adviseren om naar een merkloze garage te gaan en niet naar een bedrijf waar je voor de entourage moet betalen

Ik moest bijna 700 Euro betalen voor een kleinbeurtje ( olie en filters) en nieuwe bougies voor mijn LS 400

Daarvan was bijna 400 Euro arbeidsloon???????????????

john

• Hj

Ik was laatst 800 euro kwijt voor een grote beurt (plus nieuwe remblokken).

Ik wil niet dat mijn 3-jarige occasion garantie vervalt dus ik moet wel bij dealer..

• Patrick T3

We rijden sinds 1993 Lexus en hebben er momenteel 3 in ons bezit. Persoonlijk heb ik me nooit echt druk gemaakt om die onderhoudskosten (ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe hoog ze waren de laatste keren)

Heb je al eens verhaal gehaald om welke reden de arbeidsloon zo hoog is? 400 euro zou betekenen dat ze er ongeveer 8 uur mee bezig zijn geweest. M.a.w. als dat werkelijk zo zou zijn, hebben ze een flinke klus gehad aan de auto (misschien het zoeken voor de oorzaak van het dashboardverlichtingprobleem, ik noem maar wat)

Reden waarom ik hierop reageer is dat ik nooit problemen heb gehad met de service van de dealers. Ik zou zeker even contact opnemen met de betreffende dealer (als je dit nog niet had gedaan)

En Jan, over de onderhoudskosten van de IS200 kan ik je nog niks zeggen, ik heb 'm nog maar sinds augustus dit jaar dus hij heeft nog geen onderhoud gehad.

M.vr.gr.

Patrick

• john

Patrick,

Het was een bekend probleem in Breukelen, of the printplaat of de computer ( daar het dashboard het ook niet doet was het dus wegstrepen van de mogelijkhedeb en bleef de computer over )

indien deze computer zich bij het instrumenten paneel bevindt, kan ik je zeggen dat die niet losgehaald is.

Wat ik denk dat er is gebeurd, is dat zij de wagen ( tegen alle afspraken in ) een grote beurt hebben gegeven inplaats van een beurtje onder de motorkap zoals opgedragen.

Ik kom hierbij omdat ik een telefoontje kreeg van “ Paul” die mij vertelde wat de prijs van de computer was en dat ze bezig waren met het vernieuwen van de achter remmen en dat ze een 90.000 km beurt uitvoerden

Toen ik hem melde dat dat niet gewenst was ( het was een beurtje aan de motor alleen ) vroeg hij geirriteerd of de wissers er dan ook afmoesten ( heeft volgens mij ook niets te maken met olieverversen en bougie's vervangen )

Bij het ophalen van de auto melde de vrouwelijke receptioniste dat het een misverstand was en de wagen gewoon het afgesproken beurtje had gekregen ( toch wel raar dat in het onderhoudsboekje een grote 90.000 km beurt is afgestempeld) en helaas de rekening was nog niet klaar.

Toen ik de rekening kreeg stonden daar allen de onderdelen voor een klein beurt en een niet gespecificeerd bedrag aan arbeids loon.

Patrick, het heeft geen zin om terug te gaan naar breukelen omdat je toch geen gelijk krijgt.

Ik ben in de gelukkige positie dat ik kan zeggen, ok krijg dan maar de pleuris ik koop wel een Volvo XC 90 ( moet dan wel een jaar wachten ) i.p.v een RX 300.

Zelfs de wissers die ze vervangen hebben zijn verkeerd gemonteerd ( sluiten niet aan op de ruit en trekken strepen )

Nee mij zien ze niet meer in Breukelen

gr

john

• Jan

Hallo Patrick, bedankt voor je reactie, ik ben alleen nieuwsgierig naar de onderhoudsprijzen van een IS200, ik weet dat je voor de absolute top gewoon wat meer betaald, dat vind ik ook geen probleem, ik heb trouwens een prachtige IS200 gekocht van een jaar oud met 9700 km op de teller, een automaat met navigatie en een prachtig ivory interieur, een executive uitvoering, blauw koetswerk, in Breukelen gekocht. In januari kan ik hem ophalen. Je hoort trouwens toch wel regelmatig klachten over geluiden bij de IS200 ergens in de voortrein, is dit alleen bij het handgeschakelde type? Groeten Jan.PS wat kan een maand lang duren zeg!!!

• jeroen

Hallo Jan,

Kan ik je wel verder mee helpen. De kleine beurt kost 360 euro incl. btw. De grote 484. dat is als er natuurlijk niets aan de hand is met de auto en gewoon onderhoud krijgt. Ik moet toch aannemen dat dit bedrag in heel nederland gelijk is? Of heeft iemand andere ervaringen?

Dit geldt dan voor de IS serie welteverstaan, en ook de 15000 en 30000 km beurt dus geen riemen vervangen en kleppen stellen en wat dies meer zij..

Tja het is niet weinig, maar de garantie komt uiteindelijk uit je portemonee.

Enne Patrick, een buitengewoon stom antwoord om te zeggen dat je je nooit druk maakt om de onderhouds kosten, voegt werkelijk niets toe aan de discussie vind je wel??

Ik weet wel dat er mensen zijn die niet naar de centen hoeven te kijken, maar leg het het niet zo op wil je?

Groeten Jeroen van Veldhuizen

• Jan

Hallo Jeroen, bedankt voor de info, eerlijk gezegd is het natuurlijk wel veel geld, maar vind ik het toch nog meevallen, zeker als ik kijk wat ik voor mijn toyota carina grote beurt betaalde, welke dealer onderhoud jouw Lexus?

Mijn Lexus komt uit Breukelen. Helaas moet ik nog tot januari wachten voor ik hem krijg, groeten Jan.

• john

Jan

Succes in Breukelen “ fantastisch” bedrijf daar

John