Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

verschil oud en nieuw IS200

• Jan

Hallo, weet iemand misschien wat de verschillen zijn tussen het oude type IS200 en het nieuwe model? En dan de exectutive uitvoering. Wij willen een occaison kopen bij een van de Lexus dealers en willen dus graag weten of het verstandig zou zijn om het nieuwe type te kopen, groeten aan alle Lexusfans,,

• Patrick T3

Hallo Jan,

Ik heb sinds deze zomer ook een IS200 Executive, bouwjaar 2000. Verschil tussen dit model en het 2002 model is enkel wat optische wijzingen, kleine wijzigingen in interieur en wat andere dingetjes.

Ik ben ervan overtuigt dat U met een gebruikte IS200 net zoveel plezier kunt beleven dat een nieuwe. Daarnaast bespaart U ook nog een flinke duit euro's.

De occasions van Lexus hebben bovendien 3 jaar garantie of tot 300.000 km, dus dat zit wel goed.

Aan de andere kant, er is natuurlijk niets mooier dan een nieuwe Lexus aan te schaffen. Mocht U die mogelijkheid hebben, dan zou ik dat absoluut overwegen. Ik heb zelf voor een gebruikte IS200 gekozen, omdat ik precies de uitvoering vond wat ik zocht die er heel netjes uitzag én vooral omdat ik nog een Lexus heb die ik niet wil missen (GS300 T3)

Conclusie: Als U de mogelijkheid heeft voor een nieuwe, dan zou ik het zeer zeker overwegen. Maar een gebruikte IS200 naar Uw wensen zal U zeker net zoveel plezier geven.

Nog vragen? No problem, laat het maar even weten!

M.vr.gr.

Patrick

• Jan

Hallo Patrick, bedankt voor Je informatie, we hebben al proefgereden in de Lexus, we vinden het een heerlijke auto waar je voor je plezier mee naar het andere eind van de wereld rijdt, natuurlijk zouden we het liefst een nieuwe kopen maar als je ziet wat er het eerste jaar afgaat in prijs denken we dat het een lexus van een jaar oud wordt, ook in prijs maakt het dan niet zoveel uit of je een basic of een exectutive koopt, wel in nieuwprijs maakt het behoorlijk wat verschil, we gaan de auto wel bij een officiele dealer kopen, ik hou Je op de hoogte, groeten Jan.

• Patrick T3

Leuk om zo'n enthousiaste reactie te lezen. Ik ken het gevoel.

Net als wat ik al schreef zal je ongetwijfeld heel veel plezier gaan beleven met de IS200 (en ik spreek uit ervaring) De Executive uitvoering is absoluut een goede keuze en ook de keuze om deze bij de Lexusdealer aan te schaffen is perfect. Daar is de historie volledig bekend en de vorige eigenaar is in de meeste gevallen ook bekend.

Waar heb je proefgereden als ik vragen mag (bij welke dealer)

Gr.

Patrick

• Jan

Hallo Patrick, we hebben al twee keer proefgereden, een keer bij Louwman Breukelen, en afgelopen weekend in Raamsdonksveer waar we een uitnodiging voor hadden gekregen via Louwman Breukelen, dat was trouwens perfect georganiseerd ondanks de storm, van de storm merkte ik trouwens hoegenaamd niets tijdens de rit met de Lexus, een openbaring, het is trouwens verbazend hoeveel Lexussen je ziet rijden in Amerika, wij gaan bijna elk jaar op vakantie naar de States en je ziet ongelooflijk veel Toyota's en Lexussen, ze hebben dus veel verstand van auto's daar!! Afgelopen zomer in Florida reden we twee weken in de nieuwe Camry, zeker ook een fantastische auto. Lexus weet je trouwens wel het gevoel te geven dat je iets zeer bijzonders koopt, en dat niet alleen door de superkwaliteit van de auto's.Groeten Jan.

• Hj

Ter info van IS200 fan:

Ik heb een jaar geleden een bijna perfecte tweedehands zwarte IS200 sport met zwart leer/alcantara en navigatie (af fabriek) gekocht .(als leer beige was geweest dan perfect)

Ik vind het echt een super auto, veel bekijks, veel comfort, 1 op 10, 6 versnellingen. Ik heb net een groot onderhoudsbeurt gehad dat viel me wel tegen (moest 2 nieuwe remblokjes de rest standaard) 1700 gulden.

Ik zou absoluut een occasion nemen (let op dat er klasse III alarm opzit/nodig voor all risk verzekering). In Breukelen staan er genoeg ze willen er graag vanaf (neem ik aan) dus dat kan de prijs zeker drukken. (zou vier nieuwe banden afdwingen/bridgestones deze zijn duur ook bij kwikfit).

Ik heb een keer gehad dat de auto (met drie jaar garantie) niet wilde starten er is toen een nieuwe accu ingekomen waarvoor ik een rekening kreeg. Ik heb toen gebeld en wat bleek dat het eerste jaar krijg je hem helemaal vergoed daarna 50% en daarna 25% (of zoiets). (ik hoefde niet te betalen was eerste jaar van garantie)

Ik heb gevraagd naar een precies overzicht van de garantieregeling, die was toen niet voorhande. Misschien een tip vraag er eens naar….

GR

• Jan

Hallo Hj, bedankt voor de tips, toch wel erg interessant om te weten hoe het zit met de garantie, ik vind het wel erg leuk dat je zo tevreden bent over de auto, reden te meer om de auto te kopen, nieuwe banden om een toch wel prijzige occassion af dwingen als ze niet mer 100% meer zijn is inderdaad belangrijk, ik had daar eerlijk gezegd niet aan gedacht, bedankt en groeten Jan.