Hallo John,
Ik zal je vragen even stapsgewijs beantwoorden:
1
Ik sta op het punt een SUV te kopen. De RX300 vindt ik erg mooi alleen weet ik niet wat de ervaringen zijn van rijders. Ik ben gewend aan strak sturende autos, ik rijd nu een saab 9-5 aero (250pk).
De RX300 ligt mede door zijn 4 wielaandrijving als een blok op de weg. Ik denk persoonlijk wel dat hij niet zo strak zal sturen als de Saab. Vooral de Aero staat natuurlijk bekend om zijn flinke vermogen en goede wegligging. Een SUV is in hoofdzaak natuurlijk ook niet bedoeld om te “hoeken”. De Saab zal in de bochten waarschijnlijk merkbaar beter op de weg liggen.
2
Mocht de RX niet strak genoeg rijden ben ik misschien in voor een GS, hoe zijn de rijderservaringen hiervan. Met name van overstappers uit bmw 5 serie (eerder gereden) en saab 9-5 (huidig).
Een paar jaar geleden hebben we een GS300 van het nieuwe type gehad. Moet er eerst bijzeggen dat we geen overstappers uit de 5 serie zijn. De wegligging van die auto is absoluut geweldig. Er wordt op een heel goede manier een combinatie gegeven tussen comfort en een sportieve wegligging. De GS430 is in de GS klasse het neusje van de zalm. Zelfde model als de GS300, alleen dan met 4,3 liter V8. Let wel, de GS300 is geen trage auto, maar de prestaties van de GS430 liggen (vanzelfsprekend) op een hoger niveau. Een acceleratie naar de 100 in net 6 seconden zegt al genoeg. Absolute aanrader.
3
Waar ik niet helemaal uit ben is de restwaarde van een RX of een GS. Van m'n recente auto's weet ik dat met deze grote auto' s wel snor zit (het zou ook mijn eerste japanner worden).
De RX en GS modellen zijn zeer courante auto's van Lexus. Niet vergeten, in deze klasse is de afschrijving (vooral in de eerste jaren) altijd hoger dan een lagere prijsklasse.
4
Wie heeft er ervaringen met LEXUS Lease?
Ook daar hebben wij ervaring mee. Valt eigenlijk weinig over te melden, we zijn zeer tevreden.
Dan nog een persoonlijke mening. We rijden vandaag precies 9 jaar Lexus. De merkentrouw van de Lexusrijders is bijna 100%, wat toch wel wat wil zeggen. We hebben in onze garage 3 staan, 2 van mijzelf (een IS200 executive, een GS300 T3 en de LS400 van mijn ouders (die inmiddels is ingeruild voor een SC430) Lexus is gewoon een klasse apart onder de autorijders. Je koopt 'm niet zomaar, je kiest er echt voor. De behandeling is op een veel hoger niveau dan bij concurrerende merken. Als ik je als Lexusrijder een advies mag geven: Proberen!
Als er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het wel
M.vr.gr.
Patrick