Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

lexus gs300

  • wim

    wat vinden jullie van een lexus gs300

    ik zit zelf te denken zo'n soort auto te kopen (in catogorie 5 serie en mercedes E dus). Hoe is de uitrusting van de lexus,motor,onderstel (weg gedrag) en is de executive versie het geld waard. Er staat op autoweek.nl wel een test maar ik wil eigelijk weten hoe hij is in vergelijking met bmw 5 (530) en mercedes e (320) volgens mij bied de lexus meer waar voor zijn geld.

    Alvast bedankt

    Wim

  • Ruben

    Beste Wim,

    Natuurlijk biedt de Lexus meer waar voor zijn geld. Die duitsers worden “kaal” afgeleverd en de Lexus (Toyota=Japans) heeft bijna alles standaard.

    Ook qua techniek en betrouwbaarheid staat Toyota het best aangeschreven.

    De GS300 heeft een 3 liter V6 motor, oer degelijk en zeeeeer stil. In de auto (eigenlijk limo) hoor je eigenlijk alleen maar het windgeruis. Je moet je concentreren om de motor te horen. Door zijn gewicht van 1675 kilo ligt hij als een blok beton op de weg. In scherpe bochten kan de auto wat overhellen maar dat is alleszinds acceptabel.

    In de test van autoweek staat dat de Lexus nog geen imago heeft en weinig bekijks heeft. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat helemaal achterhaald is. Mensen die horen dat ik een Lexus heb, reageren vol ongeloof en willen de auto graag een keer zien. De meeste mensen vinden hem erg mooi (op huisvrouwen na, die vinden hem te groot —> parkeerprobleem ?????).

    Als ze de auto van binnen zien zijn ze helemaal sprakeloos. EN als ze meerijden ………….

    De rede dat ik in augustus jl. een GS300 heb gekocht (1995,245.000km,€12.950)

    is dat ik afknap op de modale auto's (Astra, Golf, Vectra,Passat enz).

    Ik rij graag exclusief.

    Ik raad je dus zeker een GS300 aan. Je kan tweedehands relatief goedkoop een waanzinnig exclusieve auto kopen. Vanwege de sterke daling van de waarde moet je er zeker van zijn dat je de auto lang wilt houden. Anders is het wel zonde van de investering.

    Wil je meer weten, ga eens een proefrit maken. De prijzen varieren tussen de 12.000 en de 19.000 voor een GS300 van 1995. (autotrader.nl)

    Succes,

    Ruben

  • wim

    het is toch een lijn motor????

    En de gs430 bied die veel meer?

  • Patrick T3

    Wim,

    GS300 heeft inderdaad een lijnmotor.

    Wij rijden sinds 1993 Lexus en hebben nu 3 in ons bezit (een LS400 uit 1998, een GS300 T3 1995 en een IS200 uit 2000) Absoluut probleemloze auto's, zien alleen de garage voor z'n onderhoud en dan wordt ie ook nog eens gehaald door de garage. Je krijgt dan een vervangende Lexus ter beschikking. Bovendien zonder je je nog een beetje af van de “grijze massa”. En zoals Ruben al zei over gebrek aan imago, daar merk je als Lexusrijder niets aan. Ook werd er altijd gezegd dat het een onopvallende auto was. Niets is minder waar! Overal zie je, overigens waarderende, blikken van mensen.

    De GS430 biedt in die zin meer, dat ie ten opzichte van de GS300 een 4,3 liter V8 (284 pk) heeft. Grootste verschil is het vermogen, want de GS300 rijdt ook geweldig. Executive is standaard op de GS430, is ook een aanrader voor de GS300. Navigatie, leer, Xenon, stoelverwarming e.d. zijn dan aanwezig naast de enorme waslijst die de wagen standaard al heeft.

    Als je nog vragen hebt, lees ik het wel.

    Gr.

    Patrick

  • wim

    Hoe is de wegligging van een gs (hou wel van sportief rijden)

    gister nog een gs430 zien rijden

    Ik vind het erg mooier en exclusieve auto (zie hem niet zoveel als zo'n bmw5,taxi mercedes e)

  • Patrick T3

    We heben zelf een tijdje een nieuw type GS300 gereden. De auto heeft een heel goede wegligging, net niet té. Je kunt 'm heel sportief rijden, maar is daarnaast ook erg comfortabel.

    En exclusiviteit is natuurlijk een beetje pluspunt nummer 1…

  • peet

    wim,

    Ik rij nu sinds een jaar een Lexus GS 300 uit 1996 met een kilometerstand van ca. 100.000, gekocht bij Louwman-Breukelen

    (perfecte service), heb daarvoor altijd Mercedes E-klasse gereden en ik denk er helemaal niet meer over om terug te keren

    naar de duitse orde.

    Ik ben er zeer tevreden over,het is een dijk van een rijdersauto,

    uitstekend comfort en een minstens zo goede kwalitiet als de duitsers, natuurlijk de nieuwe GS 300/ GS 430 zijn fractioneel stiller en hebben een aut 5-bak en bieden vsc. programma,

    de technologische ontwikkeling mag niet stil staan.

    Je komt ze maar zelden tegen, hetgeen ook de exclusiviteit van het merk bepaalt, ik kan het je zonder meer aanraden.

    Indien je tot aanschaf overgaat, wens ik je alvast veel rijgenoegen.

    groeten peet.

  • wim

    Hoe functioneert die tiptronic automaat dan (die knopjes op het staat waar je mee kan schakelen)

    Schakelt het een beetje snel of gebruik je het nooit of is automaat sneller qua schakelen enz

  • Patrick T3

    De GS430 heeft geen knopjes voor het schakelen, dat heeft alleen de GS300. Het systeem schakelt supersnel en net zo soepel als normaal. Ik heb een paar maanden geleden een weekend een IS300 SportCross tot mijn beschikking gehad, die heeft dus ook die knopjes op het stuur. Het is leuk voor een beetje sportief rijden, maar ik denk dat je het over het algemeen niet gebruikt. Tenminste, ik niet.