Beste Wim,
Natuurlijk biedt de Lexus meer waar voor zijn geld. Die duitsers worden “kaal” afgeleverd en de Lexus (Toyota=Japans) heeft bijna alles standaard.
Ook qua techniek en betrouwbaarheid staat Toyota het best aangeschreven.
De GS300 heeft een 3 liter V6 motor, oer degelijk en zeeeeer stil. In de auto (eigenlijk limo) hoor je eigenlijk alleen maar het windgeruis. Je moet je concentreren om de motor te horen. Door zijn gewicht van 1675 kilo ligt hij als een blok beton op de weg. In scherpe bochten kan de auto wat overhellen maar dat is alleszinds acceptabel.
In de test van autoweek staat dat de Lexus nog geen imago heeft en weinig bekijks heeft. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat helemaal achterhaald is. Mensen die horen dat ik een Lexus heb, reageren vol ongeloof en willen de auto graag een keer zien. De meeste mensen vinden hem erg mooi (op huisvrouwen na, die vinden hem te groot —> parkeerprobleem ?????).
Als ze de auto van binnen zien zijn ze helemaal sprakeloos. EN als ze meerijden ………….
De rede dat ik in augustus jl. een GS300 heb gekocht (1995,245.000km,€12.950)
is dat ik afknap op de modale auto's (Astra, Golf, Vectra,Passat enz).
Ik rij graag exclusief.
Ik raad je dus zeker een GS300 aan. Je kan tweedehands relatief goedkoop een waanzinnig exclusieve auto kopen. Vanwege de sterke daling van de waarde moet je er zeker van zijn dat je de auto lang wilt houden. Anders is het wel zonde van de investering.
Wil je meer weten, ga eens een proefrit maken. De prijzen varieren tussen de 12.000 en de 19.000 voor een GS300 van 1995. (autotrader.nl)
Succes,
Ruben