Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

lexus v.s. Duits spul

  • Geoff Vane

    Hallo menschen,

    Ik zou graag iets fouts willen rijden. Een auto die een overdreven uitstraling heeft, een tikje zakelijk maar ook wel ordinair. Zo'n te luxe auto waar zaken-opa's in de VUT in rijden maar ook hiphoppers met dreunende stereo. Hij moet wel lekker snel zijn, dat is een voorwaarde. De prijs moet zo laag mogelijk zijn, een oud beest is okee, een paar krassen mogen de pret niet drukken. Ik zal hem helemaal oprijden dus hij moet lang mee.

    Al gauw kom je dan uit op een mercedes, bmw, porsche of subaru. Ik had geen voorkeur, voordat ik ging zoeken.

    De subaru is erg snel, maar schijnt nogal lawaai te maken. Bovendien zijn ze waardevast wat goedkope aanschaf lastig maakt. Bij lomp gebruik laten ze na 5 jaar de geest. Logisch, het is slechts een 2 liter motor die tot de rand is opgefokt. Ze zijn niet slecht, maar kunnen uiteindelijk niet lang leven. Liefhebbers niet boos worden, het zijn gewoon de facts.

    De porsches zijn lekker duur, als ze echt presteren. De 911 is zeer snel, maar akelig duur in elk opzicht. Ook eigenlijk niet goed bestand tegen woonwerk verkeer. De wegligging is volgens rally coureurs van de 928 eigenlijk beter. Die zijn ook nog wel duur als ze nog goed zijn. Er zit een overgedimensioneerde 5 litermotor in. Die kan langer mee dan de subaru. Een 944 kan net zo goed een 924 S worden, die stiekem sneller is. De turbo's van porsche zijn altijd snel maar te gevoelig. Je moet op 1001 dingen letten als je een porsche wilt kopen. Ze kennen veel eigenaardigheden. Ze worden erg warm van binnen bij een beetje zon, dus de airco moet volop draaien. Lange mensen zoals ik zitten er niet echt optimaal in. Je kan er niks in kwijt, maar ze zien er wel leuk uit.

    Mercedes, bmw en audi. Deze auto's hebben voor mij overeenkomstige uitstralingen. Mercedes moet het hebben van de betrouwbaarheid en bmw van het rijplezier. De audi zit er ergens tussen in. Bij mercedes mag je meteen een vette versie zoeken, anders rijdt je in een taxi. Trek de knip dus maar open. Bovendien hebben ze veelal een bejaarde boeren look (hoefijzer grill) tenzij je voor de tophaaien gaat. Bij audi mag je ook meteen een vette versie zoeken, anders rijdt je een “gezinsauto” of een kar voor middelmatige vertegenwoordigers. Snel zijn ze ook niet gauw in de lagere regionen. Patserig eigenlijk ook niet. Jammer. Bij bmw moet je zoeken naar een klare lijn. Ze zijn vaak wat rommelig van ontwerp en wat kort en gedrongen. De lagere modellen zijn al meteen vet duur maar niet direct stijlvol. Het rijplezier is altijd heel goed, vandaar dat veel enge aso's zo'n ding hebben. Het is niet zo'n fris hip merk.

    Je kunt tegenwoordig wel geluk hebben met het vinden van een oud topmodel, maar dat gebeurt wel erg weinig. Ze blijven erg waardevast. Voor al deze merken geldt helaas dat ze na 1990 veel minder betrouwbare modellen op de markt hebben gezet. De duitsers hebben grote problemen om de foutentolerantie op de onderdelen laag te houden. Het zou de prijzen nog hoger maken. Vandaar dat steeds meer nieuwe mercedessen en audi's vroeg kapot gaan. Bij bmw is dit wat minder, maar als die oud zijn en reparaties vergen, dan ben je nat.

    Dan loop ik tegen Lexus op. Heerlijk fout en groot. De kwaliteit is top en de waardevastheid slecht. Precies wat ik zoek. De modellen zijn wel vrij lelijk, maar dan op een aanvaardbare manier. De metalic gouden karren zien er uit zoals ik het bedoel. Een beetje pimpy maar toch ook wel een pietsie stijlvol. De prestaties zijn echt vet. Je hebt geen porsche nodig met de 6.3 van de GS of de 6.7 van de LS. Wel heel heel erg dom dat de nieuwe GS300 honderd keer lelijker is dan het oude model. Dat is dus het enige nadeel van Lexus, van ontwerpen hebben ze geen bal verstand. Typisch japans. Deze auto's hebben een constante kwaliteit, ook na 1990. De reparaties zijn te vergelijken met de andere topkarren kwa prijs, maar ja dat heb je met een topkar. Alles is goed overgedimensioneerd en gaat lang mee. Er kan veel in, indien nodig. Ze zijn lekker snel en het rijgedrag is stabiel.

    De lexus is een auto met een futuristische aziatische uitstraling, een beetje een cultuur shock auto. Het zou een antieke auto uit een science fiction film kunnen zijn. Ze zijn trendy in de hiphop scene. De naam van Mercedes, Bmw, etc. is meer voor mensen die hang hebben naar wat ze kennen. Een beetje conservatief romantisch. Op zich niet verkeerd als men maar beseft dat deze voorkeur niet onderbouwd kan worden met rationele argumenten.

    Ook al zijn lexusjes niet zo duur als ouwe bak, toch ben ik nog te arm. Daarom maar een positief stukje geschreven vanuit een neutraal beginpunt. Voor mij tellen de feiten het zwaarst, de emoties minder…

  • effelekkerdoorspaaruh

    Net je ov kaart ingeleverd?Geoff Vane schreef:

    >

    > Hallo menschen,

    >

    > Ik zou graag iets fouts willen rijden. Een auto die een

    > overdreven uitstraling heeft, een tikje zakelijk maar ook wel

    > ordinair. Zo'n te luxe auto waar zaken-opa's in de VUT in

    > rijden maar ook hiphoppers met dreunende stereo. Hij moet wel

    > lekker snel zijn, dat is een voorwaarde. De prijs moet zo

    > laag mogelijk zijn, een oud beest is okee, een paar krassen

    > mogen de pret niet drukken. Ik zal hem helemaal oprijden dus

    > hij moet lang mee.

    >

    > Al gauw kom je dan uit op een mercedes, bmw, porsche of

    > subaru. Ik had geen voorkeur, voordat ik ging zoeken.

    >

    > De subaru is erg snel, maar schijnt nogal lawaai te maken.

    > Bovendien zijn ze waardevast wat goedkope aanschaf lastig

    > maakt. Bij lomp gebruik laten ze na 5 jaar de geest. Logisch,

    > het is slechts een 2 liter motor die tot de rand is opgefokt.

    > Ze zijn niet slecht, maar kunnen uiteindelijk niet lang

    > leven. Liefhebbers niet boos worden, het zijn gewoon de facts.

    >

    > De porsches zijn lekker duur, als ze echt presteren. De 911

    > is zeer snel, maar akelig duur in elk opzicht. Ook eigenlijk

    > niet goed bestand tegen woonwerk verkeer. De wegligging is

    > volgens rally coureurs van de 928 eigenlijk beter. Die zijn

    > ook nog wel duur als ze nog goed zijn. Er zit een

    > overgedimensioneerde 5 litermotor in. Die kan langer mee dan

    > de subaru. Een 944 kan net zo goed een 924 S worden, die

    > stiekem sneller is. De turbo's van porsche zijn altijd snel

    > maar te gevoelig. Je moet op 1001 dingen letten als je een

    > porsche wilt kopen. Ze kennen veel eigenaardigheden. Ze

    > worden erg warm van binnen bij een beetje zon, dus de airco

    > moet volop draaien. Lange mensen zoals ik zitten er niet echt

    > optimaal in. Je kan er niks in kwijt, maar ze zien er wel

    > leuk uit.

    >

    > Mercedes, bmw en audi. Deze auto's hebben voor mij

    > overeenkomstige uitstralingen. Mercedes moet het hebben van

    > de betrouwbaarheid en bmw van het rijplezier. De audi zit er

    > ergens tussen in. Bij mercedes mag je meteen een vette versie

    > zoeken, anders rijdt je in een taxi. Trek de knip dus maar

    > open. Bovendien hebben ze veelal een bejaarde boeren look

    > (hoefijzer grill) tenzij je voor de tophaaien gaat. Bij audi

    > mag je ook meteen een vette versie zoeken, anders rijdt je

    > een “gezinsauto” of een kar voor middelmatige

    > vertegenwoordigers. Snel zijn ze ook niet gauw in de lagere

    > regionen. Patserig eigenlijk ook niet. Jammer. Bij bmw moet

    > je zoeken naar een klare lijn. Ze zijn vaak wat rommelig van

    > ontwerp en wat kort en gedrongen. De lagere modellen zijn al

    > meteen vet duur maar niet direct stijlvol. Het rijplezier is

    > altijd heel goed, vandaar dat veel enge aso's zo'n ding

    > hebben. Het is niet zo'n fris hip merk.

    >

    > Je kunt tegenwoordig wel geluk hebben met het vinden van een

    > oud topmodel, maar dat gebeurt wel erg weinig. Ze blijven erg

    > waardevast. Voor al deze merken geldt helaas dat ze na 1990

    > veel minder betrouwbare modellen op de markt hebben gezet. De

    > duitsers hebben grote problemen om de foutentolerantie op de

    > onderdelen laag te houden. Het zou de prijzen nog hoger

    > maken. Vandaar dat steeds meer nieuwe mercedessen en audi's

    > vroeg kapot gaan. Bij bmw is dit wat minder, maar als die oud

    > zijn en reparaties vergen, dan ben je nat.

    >

    > Dan loop ik tegen Lexus op. Heerlijk fout en groot. De

    > kwaliteit is top en de waardevastheid slecht. Precies wat ik

    > zoek. De modellen zijn wel vrij lelijk, maar dan op een

    > aanvaardbare manier. De metalic gouden karren zien er uit

    > zoals ik het bedoel. Een beetje pimpy maar toch ook wel een

    > pietsie stijlvol. De prestaties zijn echt vet. Je hebt geen

    > porsche nodig met de 6.3 van de GS of de 6.7 van de LS. Wel

    > heel heel erg dom dat de nieuwe GS300 honderd keer lelijker

    > is dan het oude model. Dat is dus het enige nadeel van Lexus,

    > van ontwerpen hebben ze geen bal verstand. Typisch japans.

    > Deze auto's hebben een constante kwaliteit, ook na 1990. De

    > reparaties zijn te vergelijken met de andere topkarren kwa

    > prijs, maar ja dat heb je met een topkar. Alles is goed

    > overgedimensioneerd en gaat lang mee. Er kan veel in, indien

    > nodig. Ze zijn lekker snel en het rijgedrag is stabiel.

    >

    > De lexus is een auto met een futuristische aziatische

    > uitstraling, een beetje een cultuur shock auto. Het zou een

    > antieke auto uit een science fiction film kunnen zijn. Ze

    > zijn trendy in de hiphop scene. De naam van Mercedes, Bmw,

    > etc. is meer voor mensen die hang hebben naar wat ze kennen.

    > Een beetje conservatief romantisch. Op zich niet verkeerd als

    > men maar beseft dat deze voorkeur niet onderbouwd kan worden

    > met rationele argumenten.

    >

    > Ook al zijn lexusjes niet zo duur als ouwe bak, toch ben ik

    > nog te arm. Daarom maar een positief stukje geschreven vanuit

    > een neutraal beginpunt. Voor mij tellen de feiten het

    > zwaarst, de emoties minder…