Hoi,
Welke banden kan ik het beste nemen op mijn lexus IS200
Groetjes Rob
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlHallo
Heb sinds feb 02 een LXS IS200 sport met, jawel Bridgestone banden. En nu na 25000 km zijn de voorbanden aan de binnenzijde geheel versleten. Wat is hier aan de hand? teveel toespoor of een verkeerd camber? Ik dacht aanspraak te maken op de zgn. LXS garantie, kwam ik even bedrogen uit. Na diverse uitvluchten zoals een stoeprand of drempel heeft de dealer de uitlijning laten kontrolen, daaruit bleek dat er niets mis was. (was daar overigens niet zelf bij) De konstatering was dat ik met een te lage banden spanning rondreed! Nou ja zeg, dan zouden de beide kanten toch afgesleten moeten zijn nietwaar! Ik heb zelf autotechniek gestudeerd in Apeldoorn, dus helemaal vreemd met de materie ben ik niet.
Ik heb bridgestone om een reaktie gevraagd en laat nog zekere twee andere onafhankelijke bandenhandels dit nakijken voordat ik verder in de clinch ga met Lexus.
Maar ben u reeds teleurgesteld in de afwikkeling.
Konkreet: Heeft iemand anders problemen met slijtage aan de banden. En zo ja wat is de oplossing.
Groeten Jeroen van Veldhuizen
rob,
dunlop sp9000 zijn geen slechte banden voor je is200
nog beter zijn de vredestein ultrac en de nokian nrzi deze banden hebben een nieuw silicum loopvlak en hebben daarom een ongekende grip zowel op droog maar ook op nat wegdek ik zelf heb een is200 sport en heb vredestein (lekker nederlands) genomen hebben uitstekende prestaties lekker stil en ziet er ook nog gaaf uit.
mischien heb je er wat aan
groeten
Als je uitlijning goed staat….ik hoop dat je wel een rapport hebt gekregen als bewijs…..dan kan het heel goed zijn dat door te lage bandenspanning je banden je banden vreemd wegslijten….idem met te harde banden.
Ik heb zelf goede ervaring met vredestein banden….die zijn iets harder van rubber.
Groet en succes
Ian
Nee de uitlijning is goed, tot twee keer toe bij onafhankelijke bedrijven vastgesteld.
Bij een te lage spanning slijt de band aan twee zijden (buitenzijde en binnenzijde) . bij mij zijn echt alleen de binnen zijde versleten.
Vandaag ook Bridgestone op bezoek gehad om hen om advies te vragen. de konklusie was zeker geen te lage spanning , maar de uitlijning; wielvlucht(camber) en sporing stonden weliswaar in tolerantie maar daar viel toch wel wat aan te wijzigien.
Voorts staat Bridgestone erop om de wielen elke 10 a 15000km te wisselen. Ik ben er haast zeker van dat dit niet gedaan is bij mij.
Mijn eigen idee is dat de camber hoek te groot is(winkelwagen effekt) waardoor de rechtuit eigenschappen zeer goed zijn, maar de band dan ook zijdelingse krachten krijgt, en deze zorgt dan samen met de sporing voor het wringen v/d band..
Enfin wordt vervolgd,even weer om de tafel met LXS.
Jeroen
Dunlop SP9000 redelijk….goede band maar minder ‘wegligging’ dan….
Bridgestone Potenza R040…goed….perfecte band voor de IS200
maar….
Bridgestone Potenza S03……prefect!….de band voor de IS200!
alle andere banden naar mijn menig niet geschikt voor de IS200…uiteraard voor ‘normaal’ gebruik best oke, maar voor de veeleisende gebruiker dan merk je echt een wereld van verschil.
duifjes.com
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?