Hoi,
Welke banden kan ik het beste nemen op mijn lexus IS200
Groetjes Rob
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op lexus.startpagina.nlHallo
Heb sinds feb 02 een LXS IS200 sport met, jawel Bridgestone banden. En nu na 25000 km zijn de voorbanden aan de binnenzijde geheel versleten. Wat is hier aan de hand? teveel toespoor of een verkeerd camber? Ik dacht aanspraak te maken op de zgn. LXS garantie, kwam ik even bedrogen uit. Na diverse uitvluchten zoals een stoeprand of drempel heeft de dealer de uitlijning laten kontrolen, daaruit bleek dat er niets mis was. (was daar overigens niet zelf bij) De konstatering was dat ik met een te lage banden spanning rondreed! Nou ja zeg, dan zouden de beide kanten toch afgesleten moeten zijn nietwaar! Ik heb zelf autotechniek gestudeerd in Apeldoorn, dus helemaal vreemd met de materie ben ik niet.
Ik heb bridgestone om een reaktie gevraagd en laat nog zekere twee andere onafhankelijke bandenhandels dit nakijken voordat ik verder in de clinch ga met Lexus.
Maar ben u reeds teleurgesteld in de afwikkeling.
Konkreet: Heeft iemand anders problemen met slijtage aan de banden. En zo ja wat is de oplossing.
Groeten Jeroen van Veldhuizen
rob,
dunlop sp9000 zijn geen slechte banden voor je is200
nog beter zijn de vredestein ultrac en de nokian nrzi deze banden hebben een nieuw silicum loopvlak en hebben daarom een ongekende grip zowel op droog maar ook op nat wegdek ik zelf heb een is200 sport en heb vredestein (lekker nederlands) genomen hebben uitstekende prestaties lekker stil en ziet er ook nog gaaf uit.
mischien heb je er wat aan
groeten
Als je uitlijning goed staat….ik hoop dat je wel een rapport hebt gekregen als bewijs…..dan kan het heel goed zijn dat door te lage bandenspanning je banden je banden vreemd wegslijten….idem met te harde banden.
Ik heb zelf goede ervaring met vredestein banden….die zijn iets harder van rubber.