Ik heb ervaring met Arnhem en met Breda, Groningen ben ik wel eens geweest toen het nog Toyota Noord heette. Men is in Arnhem wat attenter. Ik ben misschien een beetje ouderwets maar ik vind dat ook de werkplaats een belangrijk deel uitmaakt van de service.
Behandeling door de commerciële afdeling moet gewoon goed zijn.
Nu hebben we de pech (of eigenlijk geluk) dat er aan Lexus niet vaak iets mankeert en ik vind het dus ook lastig om iets over de werkplaats te zeggen.
Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe mensen met een wat oudere Lexus-auto's deze garages bekijken, want er komt natuurlijk wel een moment dat je wel wat aan de auto zult moeten repareren. Dan kun je ook vanuit die optiek iets over een dealer zeggen.
Ik ben wel van mening dat Lexus over het algemeen niet erg duidelijk is wat onderdelen precies kosten, het wordt dan ook lastig om een break-even point te berekenen. Een voorbeeld; een setje schokbrekers voor een LS400 rondom schijnt € 2800,– te kosten, dan zit je bij een 10 jaar oude auto al aardig op de helft van de dagwaarde.
Oja en een werkplaats handboek zal wel strikt confidentieel zijn.
Open voor discussie,
Pos