Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Radio demonteren uit IS 200

  • TWENTE

    Ik wil mijn eigen hifi installatie in de IS 200 bouwen, dus moet de oude radio er uit, zijn er inbouwpanelen te koop t.b.v. normale din. radio, of wie weet hoe de radio er zonder te beschadigen er uit te krijgen is, en zijn de bestaande speaker gemakelijk te verwijderen, kabels van de accu naar de kofferbak monteren.

    Groeten robert hifi freek en IS 200 fan.

  • Patrick T3

    Hee Robert,

    Ik neem aan dat je een giga set wil installen, omdat je accukabels naar achteren wilt trekken. Als je het klaar hebt, zou ik dat graag eens willen bekijken. Ik ben zelf ook een enorme muziekfreak en heb er wel eens vaker over lopen te denken om zelf een installatie in te bouwen in mn GS.

    Ik denk dat je een moet gaan speuren op het internet. Ga ff zoeken in de states. In Amerika is de Lexus een werkelijk statussymbool en rijden er heel veel van. Daar zie je regelmatig eigen ingebouwde installatie's.

    Ik zal voor je kijken of ik nog wat internetadresjes vinden kan.

    Gr.

    Patrick

  • TWENTE

    Via de Lexus dealer zijn er werkplaatsboeken met de te demonteren delen, dit is van het weekend gebeurt een gaat erg gemakelijk en zit degelijk in elkaar, in de deurpanelen passen 16 cm woofers, de stroom kabels met signaalkabels zijn ook gemakelijk te legen (gemakelijker dan bij mijn vorige auto Alfa), het reservewiel is er uit en voorzien van een berekende subwoofer behuizing, de versterkers (4 stuks) worden tegen de achterwand van de bank gemonteerd, aleen de midden toon van de front speakers vormen nog een probleem, vanwege de hifi benadering van het systeen (dus geen boomcar) moeten deze onder in het kick paneel gemonteerd worden samen met de hoge tonen, het centere speaker past op de plaats van de navicatiesysteem, als het klaar is ben je welkom om het te bekijen en te belijsteren, en evtueel de inbouwmogelijk heden in de GS te bekijken .

    Groeten Robert Veldkamp

  • Paul

    Houd er wel rekening mee dat al deze aanpassingen gevolgen hebben op de garantie van je Lexus.

    Het is mischien verstandig je dealer te raadplegen voor dat je aan het inbouwen gaat.

    Gr. Paul

  • TWENTE

    Is reeds al gebeurt

  • roy

    vraagje, ik wil ook mijn eigen radio plaatsen, maarf weet je waar ik een blind plaatje en adaptor kan krijgen voor mijn de is200?

    of heb je die zelf gemaakt?

  • roy

    nou ik heb zelf al een mal gemaakt maar ik heb alleen problemen met de bevestigings punten heb je daar misschien een trucje voor? ik zat zelf te denken om beugels van alumunium te maken, maar heb je daar een ander optie voor?

    alvast bedank en groetjes roy

  • Ninosins

    Hoi Ik wil in mijn IS200 een subwoofer plaatsen hoe kan ik dit het beste (laten) doen?