Hallo,
Een beetje late reactie ivm de vakanties.
Een grote beurt zonder banden etc.. kost mij (Lexus 400 1991) tussen de fl 700,– en fl 1000,– gulden. Dat is eigenlijk niet heel erg veel geld voor een dergelijke auto.
Mijn auto valt nog in garantie (3 jaar destijds) en onder garantie zijn er een aantal zaken vervangen. De stuurbekrachtigingspomp en het linker remcircuit.
Ik denk dat dit zonder garantie niet goedkoop zou zijn geweest.
Banden zijn akelig duur, maar dat is logisch voor een Z-band.
Verder heb ik tot op heden (2,5 jaar) geen enkel probleem gehad, auto is ronduit zuinig, bij normaal gebruik tussen de 1 op 9 en 1 op 9.5.
Enige klacht is eigenlijk dat de voorspoiler vrij laag zit, bij al die ellendig drempels hoor je hem soms een keer schuren.
Van LS400's boven de 250.000 km wordt gezegd dat de schokbrekers mogelijk vervangen moeten worden. Ik denk dat ik daar inmiddels bij in de buurt ben, maar ik heb weinig referentie met andere LS400's. Ik vraag me ook af of een reguliere schokbreker-specialist over de demping iets zinnigs kan zeggen, het is namelijk nogal gecompliceerde elektronika. Het schijnt dat rondom nieuwe schokbrekers in de buurt van de fl 6.000,– komt. Volgens mijn dealer is er nog niet veel aan de hand.
Ik vind het een fantastische auto en wat heel opmerkelijk is dat de Japanners l kans hebben gezien een V8 zo stil te laten draaien.
groeten en succes,
Pos Siccama