Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op lexus.startpagina.nl

Gedoe met remmen op Lexus IS200

  • Etienne

    Ik heb mn IS200 sinds oktober en heb sindsdien wegens zwaar trillende remmen voor én achter mijn remschijven én blokken vervangen.

    In eerste instantie waren mijn voorremmen afgedraait. Toen leek het euvel verholpen maar daarna begon het weer, dus moesten nieuwe remschijven erop. Nu beginnen de problemen weer opnieuw: piepende remmen én de trillingen komen weer terug. De huidige voorremmen(waar het probleem zich weer voordoet) zijn nieuwe Nippart-remschijven.

    Bij de garage lijken ze het ook niet meer te weten..

    Kan mij iemand tippen of moet ik maar direkt op zoek naar een nieuwe auto..?

    bij voorbaat dank

  • tines

    hoi

    blijft de druk cilinder niet hangen van je rem klauw heb ik ook gehad met mijn is 200.

  • R.Habets

    Yep, klinkt bekend, eerst ook Nipparts schijven gemonteerd en weer trillen. Deze onder garantie verwisseld voor Brembo's en probleem opgelost. Heb wel vaker trillende Nipparts gehad.

  • Joost

    Etienne Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb mn IS200 sinds oktober en heb sindsdien

    > wegens zwaar trillende remmen voor én achter mijn

    > remschijven én blokken vervangen.

    > In eerste instantie waren mijn voorremmen

    > afgedraait. Toen leek het euvel verholpen maar

    > daarna begon het weer, dus moesten nieuwe

    > remschijven erop. Nu beginnen de problemen weer

    > opnieuw: piepende remmen én de trillingen komen

    > weer terug. De huidige voorremmen(waar het

    > probleem zich weer voordoet) zijn nieuwe

    > Nippart-remschijven.

    > Bij de garage lijken ze het ook niet meer te

    > weten..

    >

    > Kan mij iemand tippen of moet ik maar direkt op

    > zoek naar een nieuwe auto..?

    >

    > bij voorbaat dank

  • Harm

    Als de cilinder van je remklauw blijft hangen loopt je remschijf warm (dit gaat vrij snel ) hierdoor trekt je remschijf krom en gaat trillen.

    remklauwen reviseren ( of schoonmaken)

  • Etienne

    Bedankt voor jullie tips maar de soap is helaas nog niet ten einde..

    Ondertussen zitten er sinds 2 maanden brembo-schijven op.

    Echter, sinds een week begint het trillen weer!

    krijd dr de sch*t van.. kga morgen maar 'ns de lexusdealer bellen en inderdaad vragen of het wellicht iets met de cilinder v.d. remklauw te maken heeft of dat de remschijf wellicht scheef staat op de as (mayb heeft de auto int verleden een tik gehad, who knows..)

    tot overmaat van ramp is mn cd-speler ook naar de haaien gegaan.. kan ik met een dubbel-din setje en dan een standaardradio erin het probleem oplossen?

    bij voorbaat dank!

  • johan

    ik denk ook dat het je remklauw t is ik heb namelijk ook zoiets gehad enkel ik had het dat ie met hard remmen gigantisch scheef trok de ene keer remde die goed en de andere weer niet en toen bleek aan een kant m,n remklauw vast te zitten de afdicht rubbers voor de bussen in remklauw waren gescheurd en dan komt er water in en dan krijg je roest op de bussen zodat de bussen vast gaan zitten of niet meer goed terug komen en blijven je remblokken tegen de schijf drukken schijf word gigantisch heet en trekt krom

    ik weet dat er revisie setjes daar voor zijn of een andere remklauw op de kop tikken

  • Jannes

    Hey Etienne,

    Is het probleempje met de remmen al opgelost? Ik heb ook last van trilling. Van de week ga ik een nieuwe remmen set monteren.

    Dat de standaard radio/cd unit van Lexus IS kapot gaat is een bekend probleem. Bij de Lexus wist men niets van een dubbel dins frame voor deze auto, maar gek genoeg kan je bij de Toyota wel een dubbel dins frame bestellen. Met dit frame kan je dan weer een after market unit kan monteren, maar je moet dan nog wel even de versterker unit by-pass-en

    Hoop dat je er wat aan hebt.

  • Chris

    www.gromaudio.com is ook best aardig. wie heeft er nog CD's….

  • harm

    let op als je bij lexus rotterdam komt aanwaaien rekenen ze € 550 voor een rem klauw de cupjes vervangen wat gezien de nieuw prijs van een nieuwe belachelijk is